Gå til innhold

Hva skal jeg skrive om...


Anbefalte innlegg

EDIT: Se siste post.

 

...i avisen som klassen vår skal lage?

 

Jeg går på en kristen privat skole. Mediaklassen vår har nå et prosjekt om å lage en avis, det er uvisst om denne blir publisert eller ikke. Jeg har blant annet fått i oppgave å lage en eller flere politiske artikler. Så det eg spør om er hva tror du eg bør ta opp. Dette er en kristen skole, så det er nok en del konservative her. (Men også mange mange andre "typer" folk ;))

 

Temaer som eg vurderer å ta opp.

  • Politikk Basert på Relegion (KRF)
  • Homofobi (dette er dessverre litt utbredt på denne skolen)
  • Minoriteter
  • Innvandring/Fremmedfrykt
  • Det Amerikanske Valget
  • Irak Krigen
  • Menneskeverd
  • Skille av kirke og stat
  • Monarki/Republikk
  • U-Hjelp og Misjon(Hjernevasking?)

Noen som har flere forslag?

Evt. har en mening om hva jeg bør skrive om.

Jeg kan også nevne at jeg selv ikke er kristen. Poenget med disse artiklene er å forandre dårlige meninger og/eller informere.

 

Takker for svar. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Homofobi (dette er dessverre litt utbredt på denne skolen)

-Det Amerikanske Valget

-Irak Krigen

-Skille av kirke og stat

 

Disse fire punktene kan alle skrives om i en artikkel om det amerikanske valget, Bush sitt syn på homofilt ekteskap og hvordan det strider med den kristne tro, krigen i irak og hvordan skillet mellom kirke og stat har blitt mindre etter at Bush ble president.

Lenke til kommentar
Skriv om Irak-krigen, og skriv en artikkel der du beviser noen av Michael Moores løgner angående den.

Michael Moore har kommet med innspill i saker som våpenkulturen i USA, arbeidsledighet, kritikk mot Bursh-regjeringen. osv. Interessante emner å diskutere om man skulle være enig eller ikke. Men så er det faktisk "Michael Moores løgner" som er det viktige temaet. :roll:

Lenke til kommentar

Siden du går på en kristen privatskole så hadde det jo passet med en artikkel om kirkens vanvittige hykleri innen moralske spørsmål.

 

Eller kanskje Martin Luther og hans kvinnefientlige og jødefientlige uttalelser. Er jo en egen sport blant teologer å bortforklare de tingene der. "Luthers Lille Brune" kan du kalle den artikkelen.

Lenke til kommentar
Skriv om Irak-krigen, og skriv en artikkel der du beviser noen av Michael Moores løgner angående den.

Michael Moore har kommet med innspill i saker som våpenkulturen i USA, arbeidsledighet, kritikk mot Bursh-regjeringen. osv. Interessante emner å diskutere om man skulle være enig eller ikke. Men så er det faktisk "Michael Moores løgner" som er det viktige temaet. :roll:

Michael Moores løgner er viktige å ta med, siden så mange er uvitende og tror på det han sier.

 

Eller kanskje Martin Luther og hans kvinnefientlige og jødefientlige uttalelser.

Link ?

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Eller kanskje Martin Luther og hans kvinnefientlige og jødefientlige uttalelser.

Link ?

Gjerne.

 

Du kan jo lese hele hans "The Jews And Their Lies" skriblerier her: http://www.humanitas-international.org/sho...luther-jews.htm

 

Edit: Men det beste hadde vært om du kjøper deg en utgave av Ronnie Johanseon sin samling av Luther-sitater.

 

Han ga klart utrykk for at han ville gjeninnføre slaveriet.

Han var også for å henrette kvinner som nektet ektemannen sex.

Han mente tyranni og diktatur var den beste styreform.

Han var sterkt ansvarlig for at heksebålene blusset opp etter reformasjonen og vurderte fornuften som grov synd.

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
Tror jeg hadde storkost meg på en kristen skole. Ajaj, så mange morsomme temaer jeg ville tatt opp. :green:

Hehe, jeg tenker det samme. Men i lengden er det faktisk noe dritt å diskutere f.eks. homofobi med kristne folk. De jeg har erfaring med sier bare at det ikke er naturlig og at det står at det er fælt i bibelen. Videre diskusjon er de dømt til å tape, så da gidder de ikke mer, de bare konstaterer hva de synes.

 

 

TLZ: Det enkleste er kanskje å skrive om KrF, og få fram at du mener at politikk og religion ikke skal blandes? Mange gode temaer du listet opp. :)

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Eller kanskje Martin Luther og hans kvinnefientlige og jødefientlige uttalelser. Er jo en egen sport blant teologer å bortforklare de tingene der. "Luthers Lille Brune" kan du kalle den artikkelen.

Luthers jødefiendtlighet er ikke noe problem for de fleste protestanter. De kan bare velge å ikke leve opp til hans idealer. Men så skal det jo sies at av alle kristne retninger sett under ett, er den europeiske protestantismen selv i dag den mest jødefiendtlige.

Endret av farke
Lenke til kommentar

Jødefiendtlighet er ikke så mye av i den norske kirkesamfunn vil eg si. Faktisk mange som støtter israel blindt(eller av prinsipp som de sier selv)

 

EDIT: Bare kom med flere forslag, evt. støt noen av de eksisterende forslagene...

EDIT2: Forslaget trenger ikke nødvendigvis ha noe med kristendommen å gjøre!

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
hvis du ser på KLESSTIL og ikke MENINGER så gjøre det det...

Kjenner en som har slik stil eg, han holder med Høyre og Frp!

Popradikale er ikke et begrep som beskriver klesstil.

 

Jeg kjenner også en som holder med høyre og kler seg som en raddis, han heter Torbjørn Røe Isaksen.

 

Forsåvidt, hva har klesstil med meninger å gjøre i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Vel...

Klestil "skal" visstnok være visstnok være veldig reflektivt i forhold til meninger og sånt. En eg kjenner i klassen mener at man kan definere personligheten til folk og finne ut aaaalt om en person.....men spør du meg så er ikke dette så sannsynlig. (Selv om klær KAN være reflektivt til en hvis grad i noen tilfeller)..

 

Men dette er off topic!

Støtt noen forslag, eller kom med noen nye....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...