Gå til innhold

cs filmer- størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

har drivi en del med fragmovie making og det begynner å gå rimelig greit nå. MEN:: størrelsen på filmene jeg bruker er jo enorme!

jeg bruker videomatch og vegas 4.

vanligvis lager jeg filmer med 640x480 og 30 fps. men en film på 10 sek blir jo kanskje 400 mb stor!

registrerte at "the fellowship of noa" har 800x600 og 29.97 fps. her er jo størrelsen 250mb med ca 15 min film. åssen får de det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æhh, du får prøve og komprimere de noe, da. Og husk, forskjellige formater kan ha forskjellig størrelse. Har ikke noen av de programmene diverse innstillinger som bestemmer om de skal komprimeres.

Skrevet
Kan vel stilles på hvor mange frames eller bilder du skal ta per sekund.

har jo seff prøvd med litt mindre fps. f.eks 29.97 men det er ikke mye mindre fila blir. til han andre fyrn:: går d an å komprimere avi fil da?

Skrevet

Hmmm, tror det. Når du lagrer/eksporterer den kan du vel i noen programmer velge hvor mye du vil komprimere den. Mener og selv ha vært borti det.

Skrevet

AVI er typisk et container-format, dvs, det kan inneholde mange forskjellige typer video eller lyd. Dette kalles såkalte codec-er, og du kan velge hvilken codec (og for gitte codecer, hvilken kvalitet) du ønsker å kode en gitt fil i. Dette kan du helt sikkert stille på i programmet du bruker for å eksportere fila .. Mye brukte codec-er er typisk XviD og DivX, samt MPEG1 og MPEG2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...