Gå til innhold

Athlon64, noen spørsmål.


alexf

Anbefalte innlegg

- Hvor mye støyer 'boxed' kjøleren som følger med Athlon64 prosessorene?

 

Stillegående PC er et must, så hvis kjøleren støyer, blir løsningen å kjøpe separat kjøler fra Zalman, Swiftech eller Thermalright.

 

Hvilket hovedkort bør jeg velge? Unødvendig funksjonalitet er ikke nødvendig.

 

Hvilket minne bør jeg velge?

 

Og til sist - hvilken prosessor bør jeg velge? 3000+ virker som et greit alternativ. Hva er det å tjene på å gå opp eller ned i pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg kjører vannkjøling vil jeg ikke uttale meg om viftene , men en 300 er et greit valg og til den annbefaler jeg Asus K8N til 850 kr .

Skal du ha 939 plattformrn blir den rimeligste 3n 3500 til 2690 kr og da kan du velge feks Gigabyte K8NSNXP-939 til 1795. du ser at 939 plattformrn blir en god del dyrere og gir liten ytelsesøkning i forhold .

Minne der annbefaler jeg OCZ , bruker dem selv og er godt fornøyd .

Lenke til kommentar

Hvilke av disse minnesettene vil dere anbefale? Evt. andre (med link)?

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB til 1.649,-

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs til 1.299,- (ukens tilbud?)

 

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S. PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz til 1 695,-

 

OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz til 2 295,- (overkill?)

 

Hva er det å tjene på å kjøpe mye dyrere PC3500, PC3700 (eller høyere) minne? Jeg har ikke planer om å overklokke, da jeg foretrekker et stille system.

Lenke til kommentar
Derosm du ikke er glad i å klokke, så kjøp deg "vanlig" minne, eks. Corsair (staver det feil hver gang) Value.

 

Best pris/ytelse....

.... Timings netyr ikke så mye på AMD64... vet ikke om MHz er så viktig heller....

Om ikke timings / MHz er viktig... hva søder er da? :p

Trodde timings var viktig på AMD64 jeg da :roll:

 

 

Uansett.. ville gått for Corsair eller OCZ.. Har selv Corsair, og funker finfint :)

 

Angående CPU-kjøler har jeg selv Zalman'en til min A64 3400+.. I Quite mode hører man den ikke i det hele tatt!! (Kjøler bra nok gjør den også - men er mer til stille-pc enn til overklokkings-pc :) )

For å si det slik: Strømforsyninga mi (NorthQ 4001SE, 120mm vifte), som skal være kjempestille, og knapt høres, overdøver Zalmanen TOTALT. Er ikke MULIG å høre Zalmanen i quitemode :p

Lenke til kommentar

for å si det sånn... fikk meg corsair PC 3200 for 2.5 år siden... er ikke dette litt "dårlig" nå da? :hmm:

 

JEg har ikke så alt for mye peiling - ettersom jeg heller ikke har studert dette emne, men jeg vil jo annta at litt "bedre" minne ville gitt litt bedre ytelse? :cry:

 

edit: vil dette si at jeg egentlig kjøpte en gigantisk "overkill" den gang?

Endret av Dasse
Lenke til kommentar
Derosm du ikke er glad i å klokke, så kjøp deg "vanlig" minne, eks. Corsair (staver det feil hver gang) Value.

 

Best pris/ytelse....

.... Timings netyr ikke så mye på AMD64... vet ikke om MHz er så viktig heller....

Om ikke timings / MHz er viktig... hva søder er da? :p

Trodde timings var viktig på AMD64 jeg da :roll:

 

Tja, IMO så er betydeligheten av stramme timings ganske overdrevet. Det har liksom blitt en besettelse for noen. Det er fint lite ekstra ytelse å hente på stramme timings. Det er litt, men dette er såpass lite at det rett og slett ikke er verdt å blåse 1000kr ekstra for å få cas 2 istedet for cas 2.5 f.eks.

 

Ved normal bruk snakker vi om 1%, kanskje i høyden 2% ytelsesforskjell. Så får andre avgjøre hvor viktig det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...