Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Detekte missbrukere på mitt nett


Anbefalte innlegg

Bruker selv denne firmwareversjonen uten problemer. Du kan være utsatt for støykilder, som trådløse telefoner, andre trådløse nett og andre apparater som opererer i 2,4 GHz båndet. Vet ikke hvilke kanaler du har prøvd, men hovedkanalene er 1, 6 og 11. Husk også siste versjon av driveren til nettverkskortene.

 

Har du god signalstyrke? Hvis ikke, sjekk også at antennene er plassert optimalt, og ikke er skjermet bak objekter av metall. Det kan av og til være nødvendig med en forlengelseskabel for å oppnå optimal plassering. Husk også at antennene er rundstråleantenner. Dette betyr at de sender i en sirkel rundt antennestangen, ikke "kule", med noen graders spredning. Dette betyr at det er dårlig dekning over spissen og under foten av antennen.

 

Bruker du WinXP, så kan man ofte oppnå et mer stabilt nettverk med å disable Wireless Zero Configuration i Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester. Du må da bruke konfigurasjonsverktøyet som følger med kortet. Under WinXP så må dette verktøyet av og til installeres manuelt.

Problemet med å disable Wireless Zero Configuration er at jeg ikke får nett etter jeg restarter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har siste versjon av firmware på routeren, så anbefaler jeg dette.

joa har firmwaren 3crwe554g72_01_02_13.exe også prøvd å endre litt på kanalene men til ingen nytte, faller ut av nettet fremdeles av og til.

Har ikke de problemene som du beskriver og har satt det opp slik at det er såpass erfarne folk som skal ha en sjanse til å komme inn på nettverket mitt.Derfor anbefaler jeg deg til å heller få en til å komme til deg for å få det så sikkert som overhode mulig.

Lenke til kommentar

Jeg har en trådløs 3com ruter som jeg har stående på hybelen. Har satt den opp med kryptering og mac-adresse filtrering. Har ikke oppdaget noen uvedkommede som har greid å komme på hos meg. Bruker siste firmware. Tror dette skulle være nok til å holde de fleste ute.

 

Siden jeg bor i en studentby, så finnes det nok en del bærbare rundt om kring.

Lenke til kommentar

Knekke mac adresse sperring er lett....

 

Ha en nettverkssniffar som sniffar det trådlause nettet. Denne snappar opp mac adressene(som blir kjørt ukryptert over nettet). og så er det berre å sette opp att det trådlause korte skal emulere denne mac adressen..

 

 

går akkurat 2 min. så det er ikkje sikkert. men lukar ut den nysjerige naboen som egentli ikkje har peiling.

Lenke til kommentar
Knekke mac adresse sperring er lett....

 

Ha en nettverkssniffar som sniffar det trådlause nettet. Denne snappar opp mac adressene(som blir kjørt ukryptert over nettet). og så er det berre å sette opp att det trådlause korte skal emulere denne mac adressen..

 

 

går akkurat 2 min. så det er ikkje sikkert. men lukar ut den nysjerige naboen som egentli ikkje har peiling.

Litt tolmodighet må også ofte til for å utnytte dette. Den som kloner MAC-adressen må vente til kortet med den orginale MAC-adressen går av nettet før klonen får tilgang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dlink DI-624+ har faktisk ikke mac filtering... Derimot satt jeg passord på den trådløse delen, så de som vil inn, MÅ ha det passordet for å connecte... :)

 

Mulig det bare er meg som ikke finner det hvis noen er uenige her...

Greit å sette passord på netverket(gjør det selv med min 3com router), ellers kan du alltids ta en runde og banke opp naboene =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...