Gå til innhold

AT strømforsyning til ATX Hovedkort??


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp mange emner her nå, om å bygge pc i bil. Trengte 12VDC / 12VDC strømforsyning, som kunne drives på vanlig spenning som er i biler. Jeg fant en ATX PSU i taiwan, denne var dyr, og ettersom jeg fant ut at Elektronix.no hadde en AT strømforsyning, som hadde 12VDC inspenning. Så lurte jeg egentlig på om jeg skulle bare mekke noe selv. Er det noe hokus og pokus med å ordne på kabelen til en AT strømforsyning, kontra ATX?. Ville bruke denne PSU'en på et ATX hovedkort, ved å lage om AT pluggen på strømforsyningen. Anyone??

 

Thx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg driver med samme prosjekt som du..har fått tak i en 200w dc-dc at strømforsyning fra usa til en "rimelig" penge. men har da et AT hovedkort, så det er ikke noe problem.. men siden jeg tenker kanskje på å oppgradere, så har jeg fått høre at det ikke skal være noe problem å konvertere en at plugg til en atx og kjøre det direkte. Men da vil atx kortet fungere som et at kort. Dvs, maskina starter opp ved at strømmen på psu blir påslått.

 

Som du sikkert vet så er forskjellen på at og atx 3,3 volt.. samt at power-on bryteren fungerer på en annen måte. Men etter det jeg har hørt, så "trenger man ikke" 3,3 volt på et atx hovedkort for at det skal fungere.. men man mister da alstå alle atx funsjoner...

 

 

forresten.. sjekk ut http://www.mastero.tk

Han selger AT-ATX adapter for $10 (ca 80kr) inkludert frakt i hele verden..

 

 

[ Denne Melding var redigert av: larstore på 2002-05-20 21:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Som du sikkert vet så er forskjellen på at og atx 3,3 volt.. samt at power-on bryteren fungerer på en annen måte. Men etter det jeg har hørt, så "trenger man ikke" 3,3 volt på et atx hovedkort for at det skal fungere.. men man mister da alstå alle atx funsjoner...


 

Hehe... CPU'en tar spenningen sin fra 3.3 volt'en, så du mister nok ganske mange funksjoner ja :wink:

Lenke til kommentar

Har ikke AT 3,3 Volt?!?! ***** ****, helvette..

 

hmm.. blir vel nødt å kjøpe en strømforsyning i Taiwan... Frustrerende...De har ATX DC/DC strømforsyning der vet jeg.. for en pris lapp på 1900,-

 

*grøss*

 

Skulle vel likevel vært mulig å mekke noe på en AT strømforsyning, for å kunne mate 3,3V og til ATX hovedkortet...

 

*forbanna*

 

Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...