Gå til innhold

CPU viften min slår seg av


CoffeeBoy

Anbefalte innlegg

Det er litt krise egentlig- Bygde ny pc for 4 dager siden. Alt har gått bra hittil helt til i dag da jeg skrudde på pc'n startet CPU viften men slo seg av etter 2 sec og pc'n pep tre ganger før bootingen startet- Så sto det trykk F1 for å fortsette, jeg trykket F1 og litt etter startet CPU viften igjen-

Jeg har ingen anelse på hav som kan gjøre at viften ikke vil starte opp ordentlig.

Har en amd 64 3000+ med boxed vifte på et asus k8n-e deluxe hovedkort.

Det er i startet at noe skjer. For den går etter at jeg har trykket fortsett i oppstartetn- Alle delene mine er nye og freshe, kan ikke tenke meg at en BIOS oppgradering vil fikse det, ikke at jeg aner hvordan jeg gjør det.

Ledningen til HK sitter fast, det har jeg sjekket.

 

 

Noen som kan hjelpe?? takker for alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om Asus q-fan Technology er operativt. Hart det selv slått på, jeg har stilt det slik at vifta ikke begynner å gå før det er en viss temperatur på cpu. Dette medfører samme melding som deg i oppstart, men i bios har jeg satt det slik at den skal boote videre uten at jeg må trykke f1 først. Etter ei stund starter vifta som den skal.

Lenke til kommentar
Sjekk hva den blir hvis du kjører program som trenger mer cpu kraft. At det er slik er jo hele meninga med den featuren.

 

edit: eller så står fsb på 100 hos deg og du må sette den til 200.

FSB = ? Og hvor stiller man på det :blush:

 

Jeg startet NALU demoen til nvidia 6800. Den forandret seg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...