Gå til innhold

Lillesøster på 14, 100% respektløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har det seg slik at jeg har en lillesøster som er 14, og som dere sikkert vet har mennesker en tendens til å bli litt vel vanskelige i denne alderen. Hun har så å si ingen respekt for noen, dette gjelder både venner og familie.

 

For eksempel kan hun snike seg til å bruke min bestemors telefon til å ringe venner på mobil. Bestemoren min er pensjonist og har lite penger selv uten en stor telefonregning. Dette gjør hun selv om hun har beskjed om å la være.

Var like før det ble månelyst da jeg oppdaget dette :realmad:

 

I tillegg er det umulig å få henne til å hjelpe til med noe som helst. Hever noen stemmen og ber henne om å gjøre noe som f.eks henge opp klesvasken, vaske opp eller støvsuge får man som regel bare "herregud då, sur i dur" til svar før hun rømmer huset og stikker i sentrum (bor i en bygd, så sentrum er ikke fullt av narkotika bare så det er sagt) eller til venniner.

 

Hvordan skal jeg få henne til å vise respekt for andre? Er det rett og slett umulig?

 

Til andre i samme situasjon: Ikke gi opp, vi vil seire :yes:

Du vser ikke noe særlig respekt for henne, når du skriver om henne på internett, og klager på henne her.

Lenke til kommentar
Poenget er jo å lære henne å oppføre seg. Det hjelper ikke om du sperrer for ringing. Hun lærer ikke noe av det.

 

Ehm.. Atomet.. Det er jo ingen som vet hvem hun er. Ser ikke noe respektløst med dette.

Nei, det gjør du vel ikke.

 

EDIT: La inn quoten.

Endret av Atomet
Lenke til kommentar
Poenget er jo å lære henne å oppføre seg. Det hjelper ikke om du sperrer for ringing. Hun lærer ikke noe av det.

 

Ehm.. Atomet.. Det er jo ingen som vet hvem hun er. Ser ikke noe respektløst med dette.

Nei, det gjør du vel ikke.

 

EDIT: La inn quoten.

Saklig. Det er ikke respektløst, dust.

 

 

EDIT: ja, saklig av meg også!

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Husarrest er vel ikke særlig utbredt lenger, er vel mest en metode brukt på femtitallet? Vet kun om én som noen gang har fått det..

Det er fordi det ikke er noen som vil si at de har fått husarrest. :p

Men jeg er enig... Uansett... Jeg hadde kosa meg på rommet mitt hele dagen jeg... TV, DVD+ mange filmer, Data, Stereoanlegg... jeg mener.. prikken over i'en måtte vært om det regna den dagen jeg fikk det... for da er det så deilig og sitte inne og gjøre inneting ;)

Lenke til kommentar
Poenget er jo å lære henne å oppføre seg. Det hjelper ikke om du sperrer for ringing. Hun lærer ikke noe av det.

 

Ehm.. Atomet.. Det er jo ingen som vet hvem hun er. Ser ikke noe respektløst med dette.

Nei, det gjør du vel ikke.

 

EDIT: La inn quoten.

Saklig. Det er ikke respektløst, dust.

 

 

EDIT: ja, saklig av meg også!

Jaja, og det er saklig å kalle meg dust? Jaja, du er en saklig person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...