Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Guide til hvordan bygge en Biquad antenne (WLAN)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Ser det har blitt skrevet en del om RP(reversert polaritet). Allt WLAN utstyr er RP, har jeg fått opplyst.

Så skal jeg lage min egen kabel fra aksesspunkt\clientkort til antennen.

Den enden som skal inn i antennen er en 'Han N' tilkobling. Skal denne 'Han N' tilkoblingen også være RP(Reversert Polaritet)?
RP-N ELFA

Eller kan den være vanlig 'N Han'?
N ELFA
 

Endret av ATG
Lenke til kommentar

 

 

Hei,

Ser det har blitt skrevet en del om RP(reversert polaritet). Allt WLAN utstyr er RP, har jeg fått opplyst.

Så skal jeg lage min egen kabel fra aksesspunkt\clientkort til antennen.

Den enden som skal inn i antennen er en 'Han N' tilkobling. Skal denne 'Han N' tilkoblingen også være RP(Reversert Polaritet)?
RP-N ELFA

Eller kan den være vanlig 'N Han'?
N ELFA

mvh, Joakim Haukvik

Det spørs på hvilken kontakt du har valgt til å stå på baksiden av antennen... den som jeg har anbefalt, i første posten, er en vanlig N Hun kontakt... dvs. at du trenger en vanlig N han

 

 

## navn fra quotet post er fjernet (også fjernet fra originalpost) ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Super guide.

Jeg og en kompis leker med tanken om å få tråløst netverk mellom oss.. Vi har basestasjoner på 108 mbit og bor ca 1000meter unna hverandre i luftlinje. Har du noen formening om hvilke hastigheter vi kan oppnå?

Endret av Lovo
Lenke til kommentar
Hei! lurer på om det går an å koble antennen til den trådløse ruteren min istedet for mskinen. Da slipper jeg å lage til alle, + jeg har innebyd nettverk i den bærbare, så blir vansklig vist ikke

jada! men det er jo selsagt lettest om du har en router med avtagbare antenner... hvis ikke må du enten kjøpe ny eller modde den gamle...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om en router med løs antenne??

 

Har bygg den Biquad antennen, det funker ok.

Kunne tenke meg litt bedre hastigheter mellom husene(ca.90m) som ligger på ca. 10-20% av full hastighet.

Routeren står i en kjeller med mur. Det er ikke så lett å flytte den for å få bedre signal.(masse kabler med IP telefon +2 stk. PCer) :(

 

Håper noen her har en link. Takk

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en router med løs antenne??

 

Har bygg den Biquad antennen, det funker ok.

Kunne tenke meg litt bedre hastigheter mellom husene(ca.90m) som ligger på ca. 10-20% av full hastighet.

Routeren står i en kjeller med mur. Det er ikke så lett å flytte den for å få bedre signal.(masse kabler med IP telefon +2 stk. PCer) :(

 

Håper noen her har en link. Takk

Kan du ikke bare trekke kabel opp, og plassere antennen i en anne etasje?

Lenke til kommentar
jada! men det er jo selsagt lettest om du har en router med avtagbare antenner... hvis ikke må du enten kjøpe ny eller modde den gamle...

Hei.. har ikke utgang på ruteren min, men tror jeg skal greie å modde den? vet du hvordan jeg gjør det? sånn jeg slipper og ødlegge den :p

 

Jeg har en Belkin 802.11g Wireless DSL/Cable Gateway Router:

 

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage...%2Etworking%2F#

 

Har bilder av den, men jeg har lånt vekk kabelen til kameraet mitt, så jeg må skaffe meg den først.

 

Men det jeg husker er at de utvendige antennene er koblet på kortet. Den ene på en kontakt som heter mail, og den andre på aux(tror jeg)

 

kan legge ut bilde snart...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en router med løs antenne??

 

Har bygg den Biquad antennen, det funker ok.

Kunne tenke meg litt bedre hastigheter mellom husene(ca.90m) som ligger på ca. 10-20% av full hastighet.

Routeren står i en kjeller med mur. Det er ikke så lett å flytte den for å få bedre signal.(masse kabler med IP telefon +2 stk. PCer) :(

 

Håper noen her har en link. Takk

Kan du ikke bare trekke kabel opp, og plassere antennen i en anne etasje?

Jeg kan ikke trekke en kabel opp til en annen etasje, når det ikke er løs antenne på 3Com routeren.

 

Håpet det var en router med løs antenne som jeg kan strekke en lang kabel opp.

Så setter jeg antennen oppe på loftet mitt i huset....

 

Ringte til 3Com, de sa at jeg kunne bruke et trådløst Aksesspunkt som jeg kan sette oppe på loftet. Som en forlengelse fra routeren. Og bruke det tråløse nettverket som er sterkest.

Da blir det kun en kabel og strekke (+ strøm på loftet da.)

 

Prisen på et Aksesspunkt fra 3Com eller det Linksys WRT54GS er samme, så vi får se hva jeg gjør.

 

Takk

Endret av Palbryn
Lenke til kommentar

Hmm, har nå bygget en derømte Biquad antennen, og kan ikke si annet enn at jeg er svært skuffet. Har gjort slik guiden beskrev, ob hva ender jeg opp med? Jo en antenne som har dårligere signal en den originale. Har et DWl-ag520 kort med originale antennen og Biquad. Bruker referensedriverene fra Atheros. Med den originale antennen har jeg en signalstyrke på 45db, men med biquad, har jeg en signalstyrke på 34/37 db. Biquaden er rettet mot ap ja. Er det jeg som tar feil, eller er det noe som virker litt rart her? :nei::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...