Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Guide til hvordan bygge en Biquad antenne (WLAN)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det veldig vanskelig for en på 16 år å bygge en sånn en? Har jo fikla med noe liknende før da, men kan jo sikkert også få hjelp av en snekker, eller kanskje det ikke er helt hans område?

Neida, jeg er 16 og jeg har kasta meg på lasset...

 

Ikke noe problem det ser enkelt ut... bare du kan lodde litt. og Mekke bra kobber (Da tenker jeg på at den blir 123mm x 123mm)

Lenke til kommentar
Er det veldig vanskelig for en på 16 år å bygge en sånn en? Har jo fikla med noe liknende før da, men kan jo sikkert også få hjelp av en snekker, eller kanskje det ikke er helt hans område?

Neida, jeg er 16 og jeg har kasta meg på lasset...

 

Ikke noe problem det ser enkelt ut... bare du kan lodde litt. og Mekke bra kobber (Da tenker jeg på at den blir 123mm x 123mm)

Og hvis jeg aldri har lodda før da?? :blush:

 

Får spørre noen da sikkert...

Lenke til kommentar
Funker det med Aleminium ?

 

Er kansje litt vanskelig og lodde på , det reflekterer Like bra eller ?

Det funker! MEN, du må ha et spesielt lodde tinn! vanlig loddetinn tror jeg henger dårlig på alu!

 

Reflekterer like bra ja!

mhm ,tengte meg det , Kopper\kobber er vell billigere også så jeg kjøper nok det , Var hos blikkenslager eller hva det heter i dag, Klokka hadde rukket og bli 4.01 så det var stengt

 

Tengte på Coop Bygg eller noe men der var det bare Alu. så jeg tengte at det var Crap så jeg venter til i morra og lager med Kopper

Lenke til kommentar

har jeg oversett det eller finnes det ingen forklaring på hvordan man kobler antennen på forskjellige nettverkskort: pcmcia, mini pci, pci eventuelt usb.

 

Er veldig interessert i å få vite dette, har selv en centrino-laptop og alle komponentene til å bygge antennen, men vet ikke hvordan jeg skal kunne koble den til mitt intel mini pci kort..

 

Hjelp!

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage eg slik antenne som du har laget denne fine guiden for, men jeg har et par spørsmål!

 

vist jeg bruker den antennen til min pc kan jeg da nå en vanlig tråløs switsh som står hos en kamerat ca 500 meter borti gata? å hivs det blir forlangt kan man då forsterke antenna til sitshen å lage en tilsvarende antenne til denne? og vist vi har sån himamekka antenne på begge deler hvor langt er det da mulig å mota signalene? Men er det bare switchen som avgjør hastigheten, eller er det feks ikke mulig å få det raskere en 10mbit?

 

eller ja..trenger jeg ikke å mekke antenne i det hele tatt? at det holder me vanlig møkka antene siden det bare er snakk om et par 100 meter!

 

e ja å en ting til! Har værforhold mye å si, er det slik som med radionett, hadde det før( at når det snør eller noe annet mask så går linja te hell)

Endret av Euphoric
Lenke til kommentar

Været har lite å si for Wlan, men det som har noe å si er Betong og rette flater! er det for mye vegger kommer ikke signalet gjennom!

 

På noen APer (les: trådløs switch) er det mulig å koble til externe antenner... hvis ikke er det jo altids mulig å lodde på en kontakt!

 

Det er APet og ditt Wlan kort som bestemmer hastigheten på nettverket!

Endret av H2H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...