Gå til innhold

Dine 3 favorittspill ever [oppdatert: 02.12.2004]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zelda: ocarina of time

Baldurs gate 2

 

Trenger egentlig ikke et tredjespill, de er disse to som skiller seg ut for meg. De er ihvertfall de jeg hatt den beste spillopplevelsen med... men nå spiller jeg nesten aldri lenger da, så har ikke prøvd så mange nye spill. Tror kanskje jeg heller ikke har evnen til å kose meg like mye med et spill lenger heller.

Lenke til kommentar

De 3 beste spillene ever - uavhenig plattformen?

 

1: - The Legend of Zelda: Ocarina of Time [n64]

2: - Super Mario 64 [n64]

3: - HalfLife [pc]

 

Det er de spillene som har engasjert og betydd mest for meg gjennom 15år med gaming. Og da mener jeg helt siden Commodore 64 var stort. "Ocarina of Time" har med tiden blitt litt grafisk slitent - men står enda støtt som bare det som det aller beste spillet noensinne i boka mi. Jeg levde meg totalt inn i den historien, og så vel ikke dagslys den måneden. Super Mario 64 kom først, men det var min introduksjon til heftig 3d-gaming. Helt utrolig bra var det faktisk - den gang - men det kan man ikke ta i betraktning ved et sånt spørsmål som det her. Så kom HalfLife, noe jeg gjennomførte i en oppløsning på 640x480 på en sliten Pentium 150mhz. Men fy faen å bra det var. Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å leve meg inn i et spill på pc - men det klarte HalfLife, og er utrolig artig og spille om igjen enda. (i 1280x1024 denne gang... hehe).

Så man håper da gjerne på at Nintendo skal gjennopplive den gode følelsen fra Nintendo 64 med den nye skuddet på stammen som er under produskjon nå. Og hvis HalfLife 2 skuffer - så skal jeg og 478.300 andre forumhorer brenne ned Valve og lynsje heeeele Vivendi. Nok om det ... hehe

Lenke til kommentar

Kan ikke plukke ut bare tre spill, til det er mange for jevne, men hvis en må så...

Topp tre, tilfeldig rekkefølge:

 

Max Payne 2

Far Cry

Championship Manager-serien

 

Kan jo nevne de andre spillene som ble satt i den aktive spillhylla ved innkjøp og

som står der ennå, til tross for stor rotasjon ellers.

 

Tilfeldig igjen:

 

Grand Theft Auto Vice City

Gabriel Knight II

Half life "serien"

Duke Nukem 3D

Grand Theft Auto 3

Halo Combat Evolved

 

(pluss Pacman da!!)

 

Hm. ble bare PC spill dette.. hater håndkontrollere, må ha tastatur og mus!

 

joTAN

 

edit: overså Kings Quest serien (de siste) og Monkey Island

Endret av joTAN
Lenke til kommentar

Vanskelig detta..

  • 1 Zelda: A Link to the Past (SNES)
    2 Star Wars Galaxies (PC)
    3 Diablo 2: Lord of Destruction (PC)

Tror nok det er de tre beste..

 

Det er jo fler som fortjener å være med på lista:

  • Medal of Honour + Expanions (PC)
  • Mafia (PC)
  • Super Metroid (SNES)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...