Gå til innhold

Forslag: Betalt medlemsdel


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt samme "spirit" som dere som mener at "alt" på nett bør være gratis.

Men i det siste har jeg skjønt at dette faktisk ikke går ann lenger, annonsemarkedet er sviktende, og det koster penger å lage gode websider med godt innhold.

 

Så saken er vel som følger:

- De som ikke vil betale trenger ikke å betale...de har fortsatt tilgang til alt slik det er i dag.

- De får derimot ikke nyte fullt ut at hw.no ansetter flere folk.

 

Så er det bare å vente å se hva hw.no gjør med saken. :smile:

 

Jeg ser også på denne medlemsgreia som et community, et lite "nerde-samfunn". :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips: Ta med stave kontroll på betalingssidene... :roll:

Halvparten av innnleggene er jo folk som klager på skrivefeil (litt overdrevet da...)

Men det mener jeg kunne vært en god idè.

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-05-18 16:03 ]

Lenke til kommentar

Hw.no bør være en gratis plass slik som den er i dag.

Er det folk som vil betale så er jo det greit, men da kan dere som vil betale søke på kontonummeret som har blitt lagt ut tidligere her i forumet for folk som vil donere penger til hw.no

 

Og hvis det eventuelt skal begynne med betaling, så bør man egentlig ikke få noen extra fordeler eller en VIP-rom som noen foreslo.

Det synes jeg vil bli upassende og vil "markere(?)" at de er betalere? Hm, blei ikke mening i den settninga :grin:

 

Anyways, hvis det skal takes betaling for nyheter, support slike ting så tror jeg nokk desverre at folk kommer til å strømme fra hw.no. Da kan man nesten ring M§-kundeservice selv og spørre om hjelp :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 09:31, pgressum skrev:

Quote:


Den 2002-05-18 08:59, TomasK skrev:

Hvis det blir slik at VIP får nyheter og slikt før vanlige brukere, så betyr dette at dere kommer til å holde igjen nyheter... smart.. Da er det vesentlig lettere å skrive
i stedenfor å betale 200,- for det.


 

Poenget her er at med mer penger så kan vi lage mye flere nyheter og tester (og mye annet). De som betaler for morroa burde også få noe igjen for det.

 

I praksis kan det bety at siden fortsetter slik den er i dag, men i tillegg så kan det bli laget en del nyheter/tester kun for medlemmer. Eller så kan medlemmene får flere benchmarks på sine tester e.l. Det er dog noe som vil komme i tillegg til det vi lager i dag og blir laget fordi vi får inn mer penger. Uansett så vil både betalenede og ikke-betalende tjene på at vi kan bli bedre. F.eks. kunne vi ansatt en til å oppdatere prisguiden på fulltid. Da hadde den blitt veldig mye bedre enn den er i dag. Sånn sett er det fordeler for alle.

 

Vi må ikke miste fokus på ideen som ble lansert;

>En tilleggstjeneste til det vi har i dag :smile:<

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2002-05-18 09:32 ]</font>

 

Hvis du leser det du selv skriver her, så står det at det vil bli "laget fler nyheter", disse nyhetene kan man selvsagt skaffe uten problemer andre steder. Når det gjelder tester og slikt, så testes hardware over en lav sko og det er jo en sport i å komme først, så det florerer jo av tester på nettet, og ofte en haug av tester av samme produkt, hvor man igjen veldig ofte får forskjellige benchmarks.

 

Det må nok en større gulrot til for å virkelig kapre folk. Hva med f.eks å kjøre en "obs!"? Man er medlem og "medeier" og får goder i form av spesielle tilbud for medlemmene? Selvfølgelig bør det også kjøres konkurranser av ymse slag (mange produsenter har egne opplegg for slikt, ta kontakt!) osv...

 

Å bruke "mer avanserte" tester og fler nyheter blir for vagt, spesielt når man har PCworld og slikt som lever av tester og nyheter...

Lenke til kommentar

Min spådom er at HW.no vil miste veldig mange kunnskapsrike medlemmer.

Mens de som ikke har andre steder å gå til blir igjen. Noe som vil gå ut over kvaliteten.

Nyhetene er jo ofte rapporter over hva som står på andre hardware sider uansett.

Personlig vil jeg ikke betale for noe som er gratis andre steder.

Julle

_________________________________

SSDD - same shit, different day

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 16:39, julle skrev:

Min spådom er at HW.no vil miste veldig mange kunnskapsrike medlemmer.

Mens de som ikke har andre steder å gå til blir igjen. Noe som vil gå ut over kvaliteten.

Nyhetene er jo ofte rapporter over hva som står på andre hardware sider uansett.

Personlig vil jeg ikke betale for noe som er gratis andre steder.


 

Det er helt forståelig at ikke alle er positive til en slik ordning. Men, jeg presisrer at dersom vi skal innføre det så vil det være i tillegg til den vanlige Hardware.no dere kjenner i dag.

 

Skjønner også veldig godt argumentet om at en kan finne de fleste nyhetene andre steder på nettet. Grunnen til det er selvsagt at vi ikke har penger til å produsere dyptgående eget materiale. Helt egenprodusert materiale er svært dyrt, men er mulig med en betalingsløsning.

Lenke til kommentar

Surfer rundt på siter som virkelig går i dybden på sine tester etc. og ikke bare slikt vissvass some en finner her på hardware.no.

 

Mesteparten av testen de gjør her er stort sett et resyme av tester gjort andre steder.

 

Hadde harware.no brydd seg litt om sine besøkende, så hadde dem ikke trumfa igjennom den latterlige layoten som vises, jeg gidder ikke skifte oppløsning for å se hele den forbanna sia som forsvinner ut til høyre.

 

Forslaget om betalinstjeneste er sikkert foreslått av en som selv "jobber" i H.NO, har sett den strategien før på andre sider. Patetisk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 17:23, zetor-ola skrev:

Surfer rundt på siter som virkelig går i dybden på sine tester etc. og ikke bare slikt vissvass some en finner her på hardware.no.


Sterke ord. Kan du nevne eksempler på "vissvass" som serveres her på Hardware.no? Har du konkrete forslag til forbedringer, ting som bør gjøres annerledes etc, hører vi gjerne fra deg.

 

Konstruktiv kritikk er gjerne ønskelig, ikke bare sure ubegrunnede "oppstøt". :smile:

 

Quote:


Mesteparten av testen de gjør her er stort sett et resyme av tester gjort andre steder.


Beklager å måtte fortelle deg at du er helt på jordet med den uttalelsen. Hvordan kan du i det hele tatt komme med en slik påstand? Har du grunnlag for det?

Lenke til kommentar

veggiss@stfulama

 

 

QXL har ikke like stor brukergruppe som da det var gratis.. søkte jeg på "Honda" før så fikk jeg mye mer treff før enn jeg gjør nå. Et annet eksempel er rc utstyr, var oppe i 250 annonser minst, nå ligger det på rundt 50.. Vet nok hva jeg snakker om, din soper... solgte mye der.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 18:11, Hondaen skrev:

veggiss@stfulama



QXL har ikke like stor brukergruppe som da det var gratis.. søkte jeg på "Honda" før så fikk jeg mye mer treff før enn jeg gjør nå. Et annet eksempel er rc utstyr, var oppe i 250 annonser minst, nå ligger det på rundt 50.. Vet nok hva jeg snakker om, din soper... solgte mye der.


 

din soper? Hvor gammel er du da Hondaen?

Lenke til kommentar

Tjahr.

 

Dere( hw.no ) er selvsagt velkomne til aa proeve aa tjene mer penger.

 

Selv ser jeg ikke helt hva det unike produktet skal vaere. Og hardware magasin finnes det _JAGGU_ nok av paa nettet.

 

Men hvis dere klarer aa lage noe som er saa bra at dere virkelig tror at dere skal klare aa tjene penger paa aa selge abonnementer paa det, vil jeg oenske dere all lykke.

Lenke til kommentar

Quote:


Mesteparten av testen de gjør her er stort sett et resyme av tester gjort andre steder.


Beklager å måtte fortelle deg at du er helt på jordet med den uttalelsen. Hvordan kan du i det hele tatt komme med en slik påstand? Har du grunnlag for det?



 

Muligens prøver du fortvilt å fortrenge at hardware.no drev "utstrakt" plagiat for en tid siden. Dette ble også innrømmet fra hardware.no sin side. Har du kanskje glemt det?

Lenke til kommentar

Hvorfor skal dere være så negative til det? Det er jo snakk om tillegstjenester, og ikke noe annet. Blir dette realitet så er det jo ingen som taper noe som helst, men dem som vil ha mere kan gi litt penger for det. Og 200kr. for ett år, bare å droppe en biff-middag så er man i mål, i den store verden er det ingen ting.

Lenke til kommentar

Hardware.no som betalingstjeneste ? :lol: :lol:

 

Det finnes 100 sider som har bedre/mer objektive/raskere nyheter.

 

Det finnes 100 sider som har bedre og et langt mer seriøst forum.

 

Det finnes 1000000 sider som har bedre hardware-tester.

 

Og ikke minst, bortimot alle andre hardware sider har opptil mange ganger så høyt kompetansenivå på sine skribenter, og ikke minst de som tester hardware.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 18:15, Hondaen skrev:

Du mener nivået på hardware omtaler inne på
er like bra eller bedre som f.eks tom`s hardware ?


?

 

Det var dine ord.

 

For å ta ditt eksempel, hva skal i dine øyne til for at HW.no holder like høyt nivå på tester som THG? Hva mangler? Hva kan forbedres?

 

Vi er ute etter konstruktiv kritikk, er det så vanskelig å skjønne? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 18:20, zetor-ola skrev:

Muligens prøver du fortvilt å fortrenge at hardware.no drev "utstrakt" plagiat for en tid siden. Dette ble også innrømmet fra hardware.no sin side. Har du kanskje glemt det?


Selvfølgelig husker jeg den fadesen som du her henviser til. Men den saken er begravet for lenge siden. "Utstrakt" er vel forresten et litt sterkt ord? Det dreide seg om én artikkel :wink:

 

Det at du på grunnlag av den saken trekker den konklusjonen at tester som produseres av HW.no er plagiat er jo intet annet enn direkte kvalmt. Det tror jeg alle andre skjønner også.

Lenke til kommentar

Heeehe her er det mye å kommentere ja, tar alt i en sleng jeg :wink:

 

Quote:


@hondaen: ja...alle ser hvordan det gikk med qxl, de har begynt å tjene penger!! dessuten har de like mange brukere nå, som de hadde før betalingen ble innført. idiot.


 

Har du sett regnskapsrapporten for qxl for 1. kvartal 2002 ? eh, der er det stygg lesing ja.. de taper penger så synger etter, tror d var rundt 50-60 millioner NOK som gikk i dass der ja.. Husk qxl ekke norsk men engelsk. Stort selskap som har satset i samme gropa som e-bay, men til forskjell har ikke klart å inkludere betalings-tjenesten. Jeg er 95% sikker på at qxl er *gone* innen 6 måneder.

 

Quote:


Husk at det ikke har vært snakk om at HW skal bli en ren betalingstjeneste, men at det er en ekstratjeneste for de som vil ha det. På den måten kan de som er villige til å betale litt mer få mer.


Altså om du ikke vil betale kan du bare fortsette å bruke siden som i dag.


 

Ja hardware.no som betalings sted? Ja en gullkantet tanke som sikkert får drifterne av hw.no til å gni seg i hendene. Endelig litt igjen i lommeboka etter masse slit ?

 

Jeg skal være den første til å bifalle det arbeidet dere har gjort/gjør. Leser hw.no ofte og liker også koblingen mellom barbara.no & gamer.no samt ok.no

Jeg skjønner at det koster penger og alt d der, penger vokser ikke på treer osv osv.. greit greit..

 

La oss tenke litt hvilke fordeler jeg ville få hvis jeg bladde opp 200,- (f.eks) for å få disse fordelene som er nevnt her. (ja jeg vet d ikke er skrevet i stein, tar forbehold)

 

-ingen/lite reklame

Kjempefint! Siden loader 0,3 sekunder raskere enn

til vanlig!

 

-"custom" menyer

snedig snedig, men hw.no flommer vel ikke over

av funksjoner ifra før? (d kan jo bli flere i den betalingstjenesten da seff)

 

-VIP medlemskap

Så jeg kan skryte til andre "n00bs" på hw.no forumet at jeg har hw.no VIP medlemskap?? :smile: fint sjekketipz, men praktisk??

 

-Support

Her har vi en fin funksjon, dette tror jeg blir veldig populært. Men faren er jo at d blir overfladisk og nedstrømmet med spørsmål selv med betalingstjenesten.

 

-ekstra info om testene

Alle testene som pdf filer og noen extra benchmarks ble nevnt. Den praktiske bruken er vel ganske liten. Når man leser testen så er d jo for å finne ut hvilket produkt som er best, sammenlignet med andre produkter i samme kategori. Ihvertfall for meg så ville noen extra benchmarks til og fra være lite nyttig. Fleste gangene scroller jeg igjennom og sørger for å få med meg konklusjonen..

 

-Oppdatere Prisguiden oftere

Her har du gullegget (eller er d anda??)

Dette er en extremt praktisk funksjon som vi skulle gjerne ha sett mere av.(gjerne i andre produktkategorier) Internett er jo perfekt for såkalt "shopping-around" siden man kan med få tastetrykk sjekke prisene på mange ti-talls bedrifter. En oppdatert og nøyaktig tjeneste er gull-verdt. Et forslag til hw.no er å oppdatere denne til en bedrift-til-bedrift tjeneste der bedrifter kan bruke den til å finne billigere forhandlere.

 

Min personlige oppfatning/konklusjon:

 

hw.no har stort potensiale, men som betalingstjeneste er d ganske tynt enda. Særlig hvis dere skal kjøre veien med å fortsatt ha alle nåværende funksjoner tilgjengelig for ikke-betalende. (fordelen med å betale blir mindre).

At noen vil "donere" penger av ren "medlidenhet" er beundringsverdig, hvilke bedrifter vil ikke ha slike "kunder" ?? Dette tyder vel mere på at brukerene eller den potensiele kunden er oppriktige og liker det communityet hw.no har skapt. Jeg er redd for at dette rakner fort hvis hw.no legger seg på den brede kommerze sti.

 

Like før jul lagde jeg denne posten,

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...c=6711&forum=60 , noe jeg aner holder på å skje her igjen.

Quote:


Jeg vet det koster og holde en slik side gående, både til hardware og oppdatering, derfor er det jo helt greit at man har annonser.. men håper dere ikke "ser dere blind" på profittene siden genererer men holder dere til hva jeg mener hardware.no er for -- nemlig og gi oss forbrukere en fair sjanse i jungelen av duppeditter =)


 

MAO: Husk at hw.no bør være av forbrukere til forbrukere!

 

Dette ble mye, men håper d går bra!

 

mvh,

 

Karl kristian Aurstad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...