Gå til innhold

Forslag: Betalt medlemsdel


Anbefalte innlegg

Med fare for å bli flamet. :grin:

Hva med å ha en betalt "medlem/vip" del i hw.no...?

 

Man kunne skape en seriøs plass med flere artikler, tester, faq'er, forum: kort sagt kvalitet, kompetanse og annonsefritt.

 

Jeg ville gjerne ha betalt noen kroner for å være medlem.

 

Kunne jo vært interessant med en poll på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt at du tok det opp nå... vi kom inn på det i en annen tråd her;

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=31097&forum=60

 

 

Spørsmålet er dersom vi skal innføre en slik ordning;

 

1. Hva skal være med (hva gjør at mange skal være villige til å betale litt for tjenesten)?

 

2. Hvor mye skal det koste?

 

Har foreslått 199,- pr år i den andre tråden med fordeler som;

 

1. Valgfritt om en vil ha reklame

 

2. Flere benchmarks på testene

 

3. Mulighet for tilpassning av forsiden (f.eks. "Vil ha 50 siste fra forum, ikke bruktmarked osv)

 

4. Muligens flere nyheter, eller at en får nyhetene før ikke-betalende lesere (tross alt bidrar de som betaler MYE mer enn de som ikke betaler)

 

5. En kan laste ned alle tester/nyehter/guider osv i .pdf/.doc

 

6. Hva nå enn annet vi kan implementere som er ønsket :smile:

 

Har du andre forslag så bare kom med de!! Dersom vi skulle innført en slik ordning så ville det vært i samarbeid med leserne og vi ville brukt de økte inntektene på å forbedre siden. Om 5% av leserne våre betaler 199,- hver så tjener vi dobbelt så mye som vi gjør i dag (!) og kan bli MYE bedre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk blitt med på en slik ordning... for det gir jo mere kvalitet, og hvis du er interisert i kvalitet, så er ikke 199kr mye for det så lenge pengene ikke går rett i lommen på de som arbeder med det, men mest til utvikling av serverene og internett(slik at det ikke blir prob med BB'en....) :wink:

 

_________________

Nothing is Fun before It gets Difficult!

 

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2002-05-18 01:42 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville seriøs vært villig til å betale 199,- spenn i året!

 

Hvis du tenker opp mot f.eks å abonnere på et PC blad, så er ikke dette noen upris.

 

Jeg tror vi kommer til å se at trenden på nett går denne veien. Nettavisen tilbyr jo nå annonsefri utgave mot betaling.

 

Du kan si at dette vil du ikke betale for, men i enden er det nettopp vi som brukere som tjener på det. Jeg er i hvertfall lei av popups og annonser som tar en halv side.

 

Likevel ser jeg ikke på en utgave fri for annonser som det viktigste, men at dette kan bidra til å ivareta kvaliteten og også kvantiteten!

 

hw.no har lært og hjulpet meg mye, og er definitivt verdt 199 kr i året.

Lenke til kommentar

det å ta betalt bryter vel med hele internettånden..eller?

Eller skal vi ha et nett som er som NRK? ikke om jeg betaler for noe jeg kan få gratis andre steder.

 

med sånne tanker blir nettet satt 20 år tilbake.

mener det seriøst..skal man kun surfe der man har lakkt i gjenn x antall kroner?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 02:18, magfa skrev:

det å ta betalt bryter vel med hele internettånden..eller?

Eller skal vi ha et nett som er som NRK? ikke om jeg betaler for noe jeg kan få gratis andre steder.


med sånne tanker blir nettet satt 20 år tilbake.

mener det seriøst..skal man kun surfe der man har lakkt i gjenn x antall kroner?



 

Er ikke helt enig med deg...selv om jeg forsåvidt henger med på internettånd tanken din, og i utgangspunktet er enig med deg.

 

Se på all informasjonen som finnes på nettet i dag... Umulig å vite hva man kan stole på. Synes derfor ikke det er urimelig å betale litt for å bedre en tjeneste, som sikrer kvaliteten.

 

Men; det er jo ingen som tvinger deg til å betale, så hvis du mener at du kommer til å finne alt en annenplass gratis så er jo saken grei.

Utvikling på nett koster også penger; slik som f.eks software utvikling.

 

Artig den med "nettet satt 20 år tilbake" :grin: ...

Nettet var jo som kjent meget stort og bra den gangen... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 02:18, magfa skrev:

det å ta betalt bryter vel med hele internettånden..eller?

Eller skal vi ha et nett som er som NRK? ikke om jeg betaler for noe jeg kan få gratis andre steder.


med sånne tanker blir nettet satt 20 år tilbake.

mener det seriøst..skal man kun surfe der man har lakkt i gjenn x antall kroner?



 

Er jo vell mere snakk om og ha hardware.no slik som den er nå, og så har en betalings del i tilleg til slik det er nå. For di "kresne" og vil ha litt ekstra. Var vell aldri snakk om og forandre hele hardware.no til en betalings tjeneste. Eller tar eg feil?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 02:38, SunChaser skrev:

Er jo vell mere snakk om og ha hardware.no slik som den er nå, og så har en betalings del i tilleg til slik det er nå. For di "kresne" og vil ha litt ekstra. Var vell aldri snakk om og forandre hele hardware.no til en betalings tjeneste. Eller tar eg feil?


 

Du tar ikke feil!

Slik jeg mente/foreslo så må dette komme i tillegg, som en ekstra tjeneste for de som ønsker enda mer.

Samt at man ved en avgift gir muligheten for at hw.no kan ansette flere folk for å øke kvaliteten. (som pgressum snakker om i tråden han viser til lenger opp i denne tråden)

Lenke til kommentar

Hei folks

Jeg må si jeg skjønner tanken med en liten betaling,og da forutsetter jeg at de betalende for litt "ekstra".

Jeg selv har ikke noe problem med 150 -200 Kr.

Men dere Hardware.no folks, spar meg for den 199 kr. greia.

Folk er ikke så dumme lenger at de går på den, håper jeg da.

Ellers må jeg si meg tålig fornøyd, og bruker sidene deres nesten daglig.

 

 

Loce

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 03:52, Hondaen skrev:

Uaktuelt for min del. Kommer aldri til å betale for å få informasjon når jeg har internett, uendelig tilgang..


Reklame ser jeg ingenting av, bruker webwasher. Den fjerner 99% av all reklame som finnes, hvis den er rett konfigurert.. :smile:



 

Først vil jeg si at det er veldig hyggelig at så mange kunne tenke dere en slik ordning. Det er hyggelig høre at vi blir verdsatt! Det er så mye vi har lyst til å gjøre i dag som vi ikke kan grunnet økonomien og det kan fort endre seg med en Medlem-/VIP-ordning.

 

Skjønner dog godt at Hondaen ikke vil betale, men på den andre siden så er hovedproblemet for innholdsleverandører at ingen klarer å tjene penger. Selv NTB, som har vært i markedet i mange år, måtte kutte med 8 millioner! Problemet er at når en ikke klarer å tjene penger på det så går det ut over

 

1. Kvaliteten

 

2. Mengden

 

Hadde vi hatt en betalingsversjon så ville det medført at vi kunne hatt flere ansatte som jobbet redaksjonelt (for medlemssidene). I praksis vil det si at dersom vi får 5% medlemmer som betaler 200,- (ok hoppet vekk fra 199,- : ) så ville medlemene fått ca dobbelt så mange nyheter/tester som de ikke-betalende brukerne. I tillegg til masse annen funksjonalitet.

 

En gratisversjon vil det vel alltid være, og medlemstjenesten vil komme i tillegg.

 

MAO: De som vil ha mer/bedre får det for en liten sum.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-18 01:56, christt skrev:

Jeg håper dere går for å opprette en slik medlemsskap greie!


Tror dette kan bli meget bra!


Jeg ville kanskje hatt med en ting til på listen:


- Eget forum kun for medlemmer


 

Ikke noe problem!! Eget VIP-forum kan legges til :smile:

 

Det ble tidligere, i den andre tråden, etterlyst muligheten for support o.l. og vi kunne evt ha ansatt en egen person som bare jobbet med forumet på å svare på spørsmål fra VIP-medlemene. Da får vi i det minste litt support. Evt chat (mIRC) også?

Lenke til kommentar

Jeg forstår argumentene for betaling, men er imot av prinsipp.

Brukerne vil etterhvert få et virvar av abonnemneter å forholde seg til.

Begynner den ene å ta betalt følger de andre etter.

Etterhvert vil nok det meste som er verdt å lese flyttes til denne vip siden.

Reklame er greitt nok det, og i dette forumet utgjør det også interessant lesning for brukerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...