Gå til innhold

Hvordan låse opp pipelines 6800 serien guide

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det modifiserer driveren og registeret tror jeg. Uansett, søk litt på google å les deg fram. Google er nøkkelen til kunnskap!

den bare legger til en "overklokker" meny, i nvidia oppsettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flashet biosen på gainward 6800 le kortet mitt nå. Det hjalp ikke. Kan fremdeles ikke overklokke med rivatuner eller coolbits. Satte opp volten på throttle fra 1.2v til 1.4v. Må vel inn med powerstrip da.

Skrevet (endret)
Flashet biosen på gainward 6800 le kortet mitt nå. Det hjalp ikke. Kan fremdeles ikke overklokke med rivatuner eller coolbits. Satte opp volten på throttle fra 1.2v til 1.4v. Må vel inn med powerstrip da.

hvordan økte du volten ? ( antar du da ikke prater om hardmodding )

Endret av Vizla
Skrevet

Tok backup av biosen med nvflash først. Editerte så biosen med et prg. som heter nibitor. Du kan velge volt og frekvenser på kjerne og minne i programmet. Lagret så den nye biosen. Restarta i dos og flashet med editert bios.

Skrevet
Tok backup av biosen med nvflash først. Editerte så biosen med et prg. som heter nibitor. Du kan velge volt og frekvenser på kjerne og minne i programmet. Lagret så den nye biosen. Restarta i dos og flashet med editert bios.

kunne du sendt meg denna biosen på [email protected] ? ;) ( har 6800LE selv )

Skrevet (endret)
Den heter 14v.rom. Men dette gjør du selvsagt på eget ansvar.

selvfølgelig :)

*edit* er det 1.3 som er standard ?

Endret av Vizla
Skrevet

MSI 6800NU, fikk til å åpne en vertex unit. (6 totalt nå da)

men med 4 ekstra pipelines ble det masse svarte prikker overalt når jeg kjørte

3dmark05.

Skrevet
MSI 6800NU, fikk til å åpne en vertex unit. (6 totalt nå da)

men med 4 ekstra pipelines ble det masse svarte prikker overalt når jeg kjørte

3dmark05.

det vil si at du bør lukke de pipesene igjen ;) de er nok ødelagte.. se om det fikser problemet.

Skrevet

Hei

Jeg bare lurte på hvor langt du kom med powerstrip. Synes det er rart at det gir null utslag å øke spenningen. I teorien skulle du vel kunne kjøre core like hardt som 6800gt. (Er det ikke gt-kortene som har 1.4 V?)

s

Skrevet

Noen som har greid å modde bios på Gainward 6800LE slik at overklokking funker med softmodda core? Virker ikke som nibitor funker helt mht spenningsverdier....

Vet at RivaTuner har en funksjon som kan rapportere fortløpende vgpu, men jeg har ikke funnet ut av det. Noen som vet?

OC funker hverken med RivaTuner, CoolBits eller Powerstrip for meg (16/5).

Skrevet

Kan man ødelegge kortet ved å låse opp disse pipelinesene? Venter på et Gainward Geforce 6800 LE og vil gjerne ha dette på 16 pipelines + kunne overklokke dette, uten at det er noen stor risk. Går dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...