Gå til innhold

Hvordan greier dere å spille Doom3?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fikk Doom3 bundlet med skjerkortet mitt, og installerte det i all glede, men spillet er jo helt grusomt. Monstrene ser jo helt ekte ut og de popper frem når du minst aner det. Jeg greier rett å slett ikke å spille det :blush:

Er alle levlene like mørke å skumle?

Jeg har bare spillt littegrann da, har akkurat kommet opp til HQ etter at monstrene er kommet. Og jeg er allerede skremt.

Er det jeg som er merkelig eller er spillet ekstremt skummelt? :dontgetit:

Hehehe .... :blush:

Du er ikke alene !

Jeg må nesten tvinge meg til å spille det i alene mørket om kvelden/natta med grisehøy lyd (5.1). Noenganger skriker jeg så høyt av skrekk at dama blir driiit forbanna (som skvetter enda mere enn meg , :!: ).

Er på vei ut av helvete og har et stykke igjen til jeg er i mål, dette kommer til å bli helt jævlig ! :D:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk Doom3 bundlet med skjerkortet mitt, og installerte det i all glede, men spillet er jo helt grusomt. Monstrene ser jo helt ekte ut og de popper frem når du minst aner det. Jeg greier rett å slett ikke å spille det :blush:

Jeg har bare spillt littegrann da, har akkurat kommet opp til HQ etter at monstrene er kommet. Og jeg er allerede skremt.

Er det jeg som er merkelig eller er spillet ekstremt skummelt? :dontgetit:

Hehehe .... :blush:

Du er ikke alene !

Jeg må nesten tvinge meg til å spille det i alene mørket om kvelden/natta med grisehøy lyd (5.1). Noenganger skriker jeg så høyt av skrekk at dama blir driiit forbanna (som skvetter enda mere enn meg , :!: ).

Er på vei ut av helvete og har et stykke igjen til jeg er i mål, dette kommer til å bli helt jævlig ! :D:D

Skal man ned til helvete :cry:

Det kommer nok til å ta sin tid ja.

Skrevet

doom3 er ikke skummelt, bare i begynnelsen, når man ikke er vant til det.utover i spillet skjer det jo bare det samme hele tiden..., en stund siden jeg har spilt det nå, har formatert.. og doom3 suger..

Skrevet

Det ble forutsigbart etter de første timene, monstrene dukker alltid opp når du minst aner det allikevel, og selv om du prøver å holde deg forberedt er du noen ganger ikke det.

Der jeg er nå, Resirkulerings avdelingen eller noe sånt, så begynner spille og gjøre noe helt uforutsigbart når du ellers ville trodd det var business as usual fordi spillet hadde blitt så forutsigbart.

Spillet blir bare verre, nå skvetter jeg noe skikkelig noen ganger, noe jeg aldri har gjort av noe i skrekksjangeren i noen medier.

Eneste grunnen til at jeg spiller det er fordi jeg er nysgjerrig på slutten. Etter å ha drept 1000 zombier og demoner, dratt inn i helvete og hatt en skikkelig opprensking, så kommer helten av av portalen til helevete.

Han står der en liten stund, så tenker han "Jeg trenger en mopp."

Skrevet

Doom 3 er skummle saker. spiller det lite nå for tiden, er for skremt til å ta det frem :blush:

Når jeg skal spille det må det pusteøvelser til, litt rolig avslappende musikk, armoa lys, og total stillhet for harmoni i sjelen, før jeg tar fatt på Doom 3. Vet, jeg er verdens verste pingle :p

Skrevet
Ikke dumt, ikke dumt i det hele tatt... ;) Angrer faktisk litt på at jeg kjøpte x800 isteden for GT6800, men, men. Håper ATI får bedre orden på driverne sine snart.

Du vil ha en fordel i HL2 da, mens oss med geforce har en fordel i D3D spill

Skrevet
Ikke dumt, ikke dumt i det hele tatt... ;) Angrer faktisk litt på at jeg kjøpte x800 isteden for GT6800, men, men. Håper ATI får bedre orden på driverne sine snart.

Du vil ha en fordel i HL2 da, mens oss med geforce har en fordel i D3D spill

du mener vell OpenGl..

er vell ATI som har fordelen i D3D ;)

Skrevet (endret)

Syns det var creepy de første mappene, så ble det mer og mer rutine å snu seg med jevne mellomrom for et monster som spawner bak deg... Syns det ble boring ganske fort og... :thumbdown:

Hvis dere har lyst på skrekk og gru, så anbefaler jeg Silent Hill serien på PS2, blir jo gal av bare lyd effektene :cry:

Endret av MetiCx
Skrevet

Blir ikke skremt (skvetter jo av og til), men det er en ganske uhyggelig stemning i spillet. Særlig når man spiller det på kveldstid... Blod og gørr skremmer meg ikke, men det er litt ekkelt å se skjeletter på gulvet :eek:

Skrevet
Blir ikke skremt (skvetter jo av og til), men det er en ganske uhyggelig stemning i spillet. Særlig når man spiller det på kveldstid... Blod og gørr skremmer meg ikke, men det er litt ekkelt å se skjeletter på gulvet :eek:

Blod og gørr gjør ikke så mye, men lydene, og at monstrene spretter frem er det som gjør det skummelt :blush:

Skrevet

Når jeg spiller doom3 er det i bekkmørtna med masse lyd på, men jeg blir ikke noe skremt. :( men er kult spill fordeom

Skrevet (endret)
Hvordan greier dere å spille Doom3?

Vel, først og frenst må man kjøpe det, så installerer man det (etter å ha dratt hjem), så trykker man på spill-ikonet, og så kan man spille det! Veldig enkelt! :p

Skjønner ikke at folk synes det er så skummelt, jeg altså!

ALT (absolutt ALT) er så åpenbart!

Man ser ei trapp, som fører til et høyere platå, og at det er mulig å gå under trappen...

Nei? Er det en zombie under der? åå ja! det skjønte jeg jo iiikke!

Samme med alle disse bad-ass monster-skapene da!

Flere plasser har jeg merket at om du bruker flashlight, kommer skapningen ut, men om man IKKE bruker flashlight, så kommer han faen ikke!

Latterlig!

Når man ser en ventil, så kommer monsteret alltid utifra der, med mindre spillet vil at du skal se opp i sjakten, mens monsteret egentlig kommer fra et eller annet hjørne, for å "skremme" deg.

BØ! OÆÆÆÆ! :scared:

.................Not

EDIT:

Eh, ja, de er i allefall like (altterligt) mørke...

Endret av MeTa][iC
Skrevet (endret)

Nå har jeg funnet en mod som gjør spillet mye mindre skummelt, den fester lommelykten på alle våpnene, men det var nesten ikke kjekt engang, det ble for lite skummelt :p

Endret av Gandalf the Grey
Skrevet

Må bare si meg enig med gamle Gandalf grå at med teip mode blir det bare kjedelig. Doom 3 er skumle saker, og det er meningen det skal være det, derfor det er mørkt. Bruk bare som meg, sett flashlight til "F", velg et våpen, f.eks hagla, trykk "f" igjen, og da er det gjort, f for våpen og lommelykta. Når jeg spiller Doom 3, er "F" den mest brukte taste. Tro om de selger "F" taster i løs vekt på komplett :hmm::p

Skrevet

Hvis noen på død og liv vil skyte inn i beksvarte mørket og synes det er mer skummelt, ok. Men ærlig talt, jeg synes faktisk lommelykt på våpna forbedret spillet. Det er jo snakk om visuelle ting, og jeg har lyst til å se trynet på hva jeg dreper. Det var mye kulere å se hodet bli blåst av med lys på våpenet. Fikk gira igang hos meg iallefall. Ser...Grunnen til at DOOM3 er så beksvart innimellom, er faktisk ikke for å gjøre det mer skummelt, men fordi at Carmack fant ut at det ble for mye "rendring" på en gang, og det betyr lave rammer i sekundet. Merk at når du både skyter og lyser, da detter FPS som fluer. Med alle de avanserte skyggene og greier, så fant han en logisk begrensning. Gjør det svart! Det er derfor DOOM3 har disse fullstendig svarte partiene. Når det er sagt, synes jeg det gir spillet en "UR" karakter, en slags primitiv stemning på samme tid som man er helt gira fordi det er så utrolig intenst på grunn av alle effektene. Det er jo ingen tvil om at DOOM3 flytter standaren når det gjelder det visuelle. Det hugger og det river, men det er noen smarte "backdraws" in there. Tror jeg. Når Quake4 kommer med DOOM3 motoren, får vi se om det går glatt med mer lys. Fordi DOOM3 går tregt som faaaan med masse lys.

Mangelen på lys er faktisk et programmerings-kompromiss.

Er du mørkeredd? Ja da har Carmack fått det akkurat som han ville :)

To fluer i ett smekk....

Muhahhahhahhahaahahaaaa!!!!

Skrevet

Synes spillet var kult jeg, jeg synes det var artig å spillet. Ble veldig motivert av spillet. Det som var minus, var at siste bossen ikke var noe motstand. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...