Gå til innhold

s-ata installasjon problem


Ali_G

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

har fått meg en ny WD 200gb s-ata disk, men jeg finner den ikke i bios... har stilt på alt jeg kan i bios, men fortsatt ingen disk...

 

Har ASUS a7n8x deluxe, aldri flasha bios... vil det hjelpe å flashe, eller hva annet kan være galt??

Trykk høyre museknapp på "Min datamaskin", og trykk så på "manage" (behandle på norsk). Deretter trykker du på "Disk management". Der trykker du på den disken du skal fikse, med høyre museknapp, og trykk formater. Etter at den har formatert ferdig skal den være ready for use ;)

 

PS. Hvis det ikke står formater når du trykker på høyre museknapp, på du "initialize" disken først.

 

Bare spør om du ikke får det til. Lykke til ;):thumbup:

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som du har tenkt til å installere os på disken, men kun koble den til som lagringsdisk. Da trenger du ikke å bruke disketter.

 

Sjekk at s-ata er enablet på hk, altså se om jumper på hk står i rett posisjon. For å finne jumper og hvordan den skal stå, les i manual.

 

Hvis drivere til s-ata ikke er installert, må dette gjøre, men kan gjøres fra windows, les enhetsbehandling. Der skal du se etter scsi-og raid kontrollere.

Legg drivere i en mappe på den disken du har. Velg oppdater driver og spesifiser hvor du har lagt dem, da skal de bli installert.

 

Hvis du likevel skal ha os på disken, så må du bruke diskett. Jumperen som er nevnt ovenfor må uansett stå i riktig posisjon.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Det er også en jumper på hovedkortet ditt,( har hatt et likt,) som skal enables.

Du må ha en diskett med driver (på Sil311x) hvis du skal innstallere operativsystemet på disken.

takk for hjelpen... nå finner jeg den :!:

tenkte meg at det kunne være no sånt...

 

hadde egentlig planer om å ha OS på den men, får vel drøye med det til jeg får tak i en diskettstasjon... Ikke mulig å brenne driverne på en cd??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...