Gå til innhold

Hva betyr denne feilmeldingen? session_start();

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

siden bruker jeg sessions for å holde styr på om man er innlogget, men i dag slutta det plutselig å fungere. Noen som vet hva som er galt?

Warning: session_start(): open(/var/lib/php/session/sess_41503709bb65beb9d6f4c6bfafe2b2b5, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/KarlsrudLAN/index.php on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/KarlsrudLAN/index.php:3) in /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/KarlsrudLAN/index.php on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/KarlsrudLAN/index.php:3) in /mnt/home2/p/ps/psg1/public_html/KarlsrudLAN/index.php on line 3

Det eneste som står på linje 3 er "session_start();".

Jonas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

phun-ky: han har det riktig satt opp, problemet er at session_start() i seg selv gir en feilmelding som blir output og som dermed gjør at cookie ikke kan settes

Jonas: hør med systemansvarlig

Skrevet (endret)
session_start skal ALLTID stå øverst i php filen.. dette samme gjelder uansett om du inkluderer en php fil i en annen..

Det gjør den jo. Som sagt: Den virka i går, og jeg har ikke gjort noe som helst etter det.

Edit:

Jonas: hør med systemansvarlig

Ok, ringer start nå.

Grrr, stor trafikk.

Edit: Ringte dem nå, og de var kjent med problemet.

Endret av Jonas
Skrevet

Er det start.no du har? I så fall hadde jeg også noen problemer i dag (med et include-script). Tror de har gjort noen små endringer på servern..

Skrevet
helt enig!!!

utrolig plagsomt!

ingen som vet hva vi må gjøre for å fa feilmeldingen bort?

Nå fungerer det!! Vet ikke helt hva som var galt, men jeg tok bort "session_start()", lasta opp filen, gikk inn på den et par ganger. Så skrev jeg "session_start()" i filen, og lastet opp. Da fungerte det :roll:

Skrevet (endret)

hmm....

min har gått bort...

men en ny har kommet opp et annet sted...

den lyder slik:

Warning: fopen(counterlog.txt): failed to open stream: Permission denied in /mnt/home3/c/ch/chs89/public_html/test2/counter.php on line 7

Warning: fwrite(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/c/ch/chs89/public_html/test2/counter.php on line 9

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /mnt/home3/c/ch/chs89/public_html/test2/counter.php on line 11

aaaaaarrrg!!! utrolig plagsomt! :wallbash::realmad::mad:

noen kloke hjerner som vet hva det betyr og hvordan den kan fjernes?

Endret av chs89
Skrevet

Ser ut som om enten a) Filen finnes ikke, eller b) Du har ikke tilgang til å lese/skrive til filen. Sjekk om du har rettigheter, alternativt CHMOD den slik at du kan lese og skrive til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...