DjNeo Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Her er formen min som jeg skal lagre fra: <fieldset> <legend> Registrering: </legend> <form action="main/registrering/lagring.php" method="POST"> Velg type: <select name="type"> <option value="DOA">DOA <option value="Reperasjon">Reperasjon </select><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn produsent: <input type="text" name="produsent" /><br><br> Skriv inn pruduktnavn: <input type="text" name="prudukt" /><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn innprotør: <input type="text" name="innportor" /><br> <hr noshade="noshade" size="4" /> Skriv inn feilmelding: <input type="text" name="feilmelding" /><br><br>Skriv inn løsning: <br> <textarea rows="10" cols="38" name="losning"></textarea><br> <input type="submit" value="Fullør"/> </form> </fieldset> Her er PHP scriptet som lagrer informasjonen: <?php //This script adds a guestbook-entry in the XML-file. Modify it to your needs //Written by Sindre Mathisen //We do not want blank entries if (empty($navn)) { exit(0); } $my_xml_file = "database.xml"; // Reading in the xml file as a string $fd=fopen("$my_xml_file", "r") or die("Can't open file."); $fstr = fread($fd, filesize($my_xml_file)) or die("Can't read file; check permissions."); fclose($fd); // Format response sets. $XML_name = str_replace("\'", "", $XML_name); $XML_name = str_replace(" ", "_", $XML_name); //Add new data $separator = "</case>"; $divide = explode($separator, $fstr); $glue = "\t<melding> \t<type>$type</type> \t<produsent>$produsent</produsent> \t<produkt>$produkt</produkt> \t<innportor>$innportor</innportor> \t<feilmelding>$feilmelding</feilmelding> \t<losning>$losning</losning> \t</melding> </case> "; $newxml = implode($glue, $divide); //Write to file $fd = fopen($my_xml_file, "w") or die ("Can't open file for writing; check file permissions"); $writestr = fwrite($fd, $newxml); ?> Skal xml filen kunn inneholde dette, eller må jeg ha med mer? <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?> Dette scriptet skal lagre til en XML fil som heter database.xml. Problemet er at når jeg kjører scriptet så lagrer det ikke noe i xml filen. Endret 11. oktober 2004 av DjNeo
joenohr Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 Må man ikke lukke fila når man har skrevet til den? fclose() ? bare ett skudd i blinde..
DjNeo Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Skrevet 11. oktober 2004 Må man ikke lukke fila når man har skrevet til den? fclose() ? bare ett skudd i blinde.. Høres riktig ut, men det hjalp ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå