Gå til innhold

Hvordan legge inn xp på sata-disk

fxwz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel hadde tenkt å legge inn xp på min wd-raptor disk...

Har bare et problem..... den finner ikke hardisken....

må jeg ha driver eller noe sånt?

Hk mitt heter Abit KV8-AX3,,

Hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg... har diskett stasjon hvis jeg må ha det.. men noe drivere har jeg ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det følger vel med en driver til sata som ligger på cden til hovedkortet. du bare legger denne på en diskett. når du starter installeringa står det at du skal trykke en knapp hvis du trenger extra drivere

Skrevet (endret)

du må trykke f6 i starten av installsjonen når xp ber om det, så får du sprørsmål om driverdiskett senere som du må sette inn, xp finner ut selv hvem drivere det er og fixer resten selv

drivere laster du lett ned fra HK produsenten hjemmeside

ps: hvis du har en annen harddsisk med xp installert på allerede så er det veldig lurt å koble fra denne til xp på raptoren er oppe går som den skal. hvis ikke blir det krøll med aktive diskeer osv, erfarte det på naboens pc om helga

pps: et tips, om du ikke har andre planer allerede, del raptoren i to deler, en på ca 10gb (eller der om kring) for os og progs, og resten til installerte spill, har gjordt det samme selv og det var en betydelig forbedring fra gamle disken gitt :D

Endret av Spirre
Skrevet

trykk f6 i det du booter fra xp plata. ( kommer opp trykk f6 for å installere.......)

da blir du spurt om driverdiskett.

pakk den i å velg rett driver.

etter denne finner den harddisken og du kan installere winxp på den.

Skrevet

Virker veldig rart at man trenger ekstra drivere... De 17 maskinene jeg har satt opp med sata, fant den disken med ei gang... Ikke no ekstra drivere, ingenting.. Bare boote fra cd, og installere....

Skrevet

Jeg har prøvd å trykke på F6 men det går ikke.... å når det kommer "trykk på F2 for å starte systemoppretting.. da virker F2 knappen,,,,, F6 funker ikke altså...

Skrevet
Virker veldig rart at man trenger ekstra drivere... De 17 maskinene jeg har satt opp med sata, fant den disken med ei gang... Ikke no ekstra drivere, ingenting.. Bare boote fra cd, og installere....

Sånn er det med Intel 875 chipset, det har jeg også. Men det er jo mange andre typer maskiner, og da trengs tydeligvis drivere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...