Gå til innhold

agp /agp 8x


*Lion*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig du vil miste en del ytelse. Kommer an på hvor kraftig skjermkort du skal ha.

Så det er sagt, 8x agp over 4 x agp gir deg kanskje 0.000005% i ytelse. Teoretisk skal det ha en del å si, praktisk ingenting.

Vel, da en kamerat av meg med X800pro bytta fra 4x til 8x i bios, økte ytelsen med en tredjedel.

 

Så hvis du har skjermkort av den nyeste generasjonen har det nok noe å si ;)

Lenke til kommentar

Jeg har noe av det samme problemet. Jeg tenker på å kjøpe en 6800 LE, men jeg er ikke sikker på om hovedkortet mitt støtter AGP 8x. Hvordan finner jeg ut om det gjør det? Jeg sjekket biosen, og der kunne jeg velge mellom 2x og 4x. Betyr dette at hovedkortet mitt bare har 4x, eller er det bare mitt nåværende skjermkort, Geforce 3, som ikke støtter 8x ?

 

Sorry for et sånt noobe spørsmål :blush:

Lenke til kommentar

Hvis hovedkortet ditt er nyere enn 2002, støtter det mest sannsynlig 8x agp. Når jeg hadde mitt gamle GF4 på hovedkortet kunne jeg ikke velge høyere enn 4x, selvom hovedkort støttet 8x. Dette var pga skjermkortet.

 

Finn ut åssen hovedkort du har med programmer som f.eks. SiSoft Sandra eller CPU-Z, og se deretter på hjemmesiden, eller spør igjen her inne om hovedkortet ditt støtter 8x agp ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg sjekket med CPU-Z og fant ut at jeg har et Abit KG7 hovedkort, og ifølge descriptionen støtter det bare 4x. :(

 

KG7

 

AGP 4X

AGP 2.0 4X spec support high performance graphic process purpose and at a peak bandwidth of 1 GB/s.

DDR200/266

Supports up to 2GB of un-buffered DDR200/266 and 3.5GB of registered DDR200/266

ABIT SoftMenu™

The overclocking function includes CPU frequency, Vcore, multiplier, chipset & DDR voltage and AGP VDDQ voltage adjustment available to maximize your system performance.

RAID 0/1/0+1 (For RAID only)

Supports the most advanced ATA133 HDDs with RAID 0/1/0+1 onboard HPT372 RAID controller enables enhanced functionality and HDDs performance without the cost of additional add-on cards

 

 

Har allerede bestillt skjermkortet, så hvis ytelsen blir for dårlig, får jeg vel heller kjøpe meg en ny pc.

Lenke til kommentar

Det er litt arbeid å bytte hovedkort. For det første så må du ta ut alt av innmat i maskinen din, noe som faktisk kan føre til at du ødelegger noe dersom du ikke har gjort det noen gangner før. Risikoen er liten, men vær klar over at den er der.

 

..og derpå må du nok formatere hardisken din (bare den du kjører operativ systemet på) og installere Windows på nytt (..eller Linux eller hva du nå enn bruker)

 

Du kan være heldig og få windows opp og kjøre ved bytte av hovedkort, men hvis jeg skal snakke ut fra det jeg har lest så er nok en fresh install å foretrekke. Har hørt at endel folk får windows igang etter bytte av hovedkort, men at det etterhvert tikker inn endel feilmeldinger og slikt.

 

..det er nok en liten dagsjobb i verste fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...