Gå til innhold

Den'O store Live For Speed tråden


Anbefalte innlegg

Ok, denne tråden lager jeg for oss på forumet som spiller Live For Speed og for de som lurer på hva det er og kanskje har litt lyst til å prøve det.

Vet det er noen her som spiller, men vet ikke hvem eller hvor mange.

 

 

Kan starte med å introdusere Live For Speed (LFS fra nå av)

 

 

Spillet

LFS er et Online bilspill med standard utgaver av bilene, mange som mener det er det beste bilspillet som er kommet ut til dags dato, og det skal også nevnes at hele spillet er laget av kun tre personer. Spillet lar deg bestemme alt på bilen din, utenom utseendet. Vel, du kan velge farger skins osv. Men du kan ikke sette på nye bedre felger o.l. MEN, spillet lar deg justere hvor harde demperne dine skal være, hvor mye trykket skal være i dekkene. Praktisk talt kan du stille inn på hver enkelt lille ting du måtte tenke på, og innstillingene er ikke der bare for å brife. Du merker faktisk stor forskjell på bilen hvis du stiller inn på forskjellige ting.

Internett-samfunnet rundt spillet er enormt og respekt er et nøkkelord. Når man er i et løp er det svært svært sjeldent at det er personer som bare skal lage kvalme. Men med et genialt system der de som spiller på serveren selv kan velge om de skal kicke eller banne personen er det svært få som gidder dette.

 

Online

Standarden i LFS er svært, svært høy. Og hvis du akkurat har kjøpt spillet er det svært lurt å ta endel runder mot computeren i singleplayer. Det lureste er å ikke gå Online før du klarer å ta AIen på Pro. Hvis du skal det er det like greit å begynne å kjøre fint i singleplayer, ellers vil du få deg en stor overaskelse Online.

 

Community

LFS er det eneste spillet jeg vet at de som har laget spillet faktisk er ofte i Forumet og diskuterer med spillerne, det virker som at utviklerne her virkelig har skjønt at det å høre på ønskene til spillerne har mye å si for eksistensen til spillet.

 

Fremtiden

LFS er planlagt i tre utgivelser, siden det kun er tre personer som lager spillet tar det en stund før spillet er helt ferdig. Akkurat nå er den første versjonen av spillet ute (S1), men det virker som et ferdig spill.

I neste oppgradering (S2) vil det komme flere biler, nyere og bedre versjoner av de allerede eksisterende bilene, flere baner. Oppussa grafikk, bedre fysikk, pit stops, bensin bruk, dekkslitasje, skade på bilen, både synlig og merkbart. I de siste patchene til spillet er det også kommet med skidmarks (bremsespor).

Hver del av spillet koster ca 150 kroner og er garantert verdt hvert øre. S2 kommer sannsynligvis om ikke så alt for lenge.

 

Hvis du ikke liker bilspill simulatorer kan du stoppe å lese nå

 

 

Linker

Hjemmesiden til LFS, her kan du laste ned demoen av spillet, patches eller hele spillet.

 

Live For Speed sitt offisielle forum

 

Omtale av LFS her på gamer.no Den er litt gammel så det har kommet en del nye ting siden, for eksempel en ny bil, MRT.

 

Boomtown sin omtale.

 

Bilder og videoer

LFS sin offisielle hjemmeside med masser av screens.

 

Masser av videoer

 

 

____________________________________________________________________

Klippet og limt fra www.liveforspeed.com

 

Priser

- Buy LFS S1 license £12 (ca 144kr)

- Pre-order LFS S2 license (upgrade) £12 (ca144kr)

- Buy LFS S1 license & pre-order S2 license £24 (ca288kr)

 

S2 - PROVISIONAL list of contents

 

NOTE : It is still too early to give a release date for S2!

 

In addition to the Demo and S1 content, S2 is PLANNED to contain :

 

3 new track areas (all configurations are reversible) :

 

Kyoto Ring, set in Japan - an oval track and 2 other configurations

Westhill, set in England - a single high speed configuration

Aston, set in England - 5 to 6 configurations of varying lengths

 

10 new cars (NOTE : some cars may be changed or excluded!) :

 

A racing version of the XF GTI

A racing version of the LX road cars

A single seater racing car with a 2-litre engine

A rear engined middleweight road sports car FZ 50

A rear engined middleweight road sports car GTR version FZ 50 GTR

A small low powered front wheel drive car

A racing version of the XR GT TURBO

A racing version of the FXO TURBO

A mid engined lightweight road sports car

A more powerful single seater racing car

 

Program improvements (some also included for S1 licensees only) :

 

Downforce settings for the single seaters

Damage

Tyre wear, fuel usage and pit stops

More racers online on each host

Improved suspension system

Improved in-game sounds

Transparent car windows

____________________________________________________________________

 

 

 

Kom gjerne med spørsmål så skal jeg svare så godt jeg kan på de.

 

 

Kommer sannsynligvis med mer etterhvert, alt ettersom responsen på tråden.

 

En fin side for oss med Driving Force Pro

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ojj...Jeg som trudde LFS var det samme som NFS....Men da vet vi det da. :)

hehe, alle jeg forteller om LFS til tror det er snakk om NFS med en gang.

 

 

 

EDIT: Her ern en kul video fra det kommende S2, videoen er på over 400Mb, og er på tysk. Men den siste halvparten av filmen får du sett MYE fra Live For Speed S2. Kommer til å bli så utrolig bra. Gleder meg som en bitteliten unge nå.

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Spillte LFS i en ukes tid men så lenge man ikke har ratt og pedaler så er det ikke å satse på :p    ..Eller ???

 

Men selve spillet er genialt :w00t:

Behøver ikke pedaler nei, men det er et stort must. Selv spiller jeg foreløpig med mus, noe som går bra. Men skal kjøpe ratt og pedaler når S2 kommer.

 

 

 

har oppdatert den første posten, spillet koster ca 144kroner. Fant ikke noen system specs.

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Har spillt LFS idag og igår blei veldig overraska hvor artig det var :yes:

Oppfordre alle til å prøve det.

Når s2 kommer må man kjøpe s1 først?

Flott :thumbup:

 

Jepp, man må ha S1 før man kan kjøpe S2.

 

 

 

EDIT, nye oppdateringer på www.liveforspeed.com

 

 

nye screens av S2. Og de har annonsert tre nye biler som skal være med. En Formel 1 lignendes bil :dribble: XR GTR :dribble: og en som de kaller RA :-D bilder av de og. Og de ser helt fantastiske ut. spesielt XR GTR :love:

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hjemmesiden til LFS er blitt oppdatert og er kommet i en helt ny drakt. Info om biler og baner, og nye screens. Denne gang FXO GTR, også har de gjort om litt på utseendet på den originale FXOen, tatt bort den gamle spoileren og satt på en litt mer anonym. :-)

 

Det viser seg også at FXO GTR ikke vil være en framhulstrekket bil, men en 4WD. Høyst sannsynlig kommer det også en GTR versjon av FZ50 :D

 

 

Dette er gode nyheter. Er sannsynligvis ikke lenge til S2 kommer nå, og ettersom jeg har skjønt det skal MRT6 komme som en julegave (håpe håpe) mens det en stund etter S2 er sluppet så vil det komme en Rally pack. Er ikke sikker på om den vil være gratis, men jeg skal ha den uansett. I Rallypacken vil sannsynligvis den nye RB4 GTR være.

 

 

LFS forever.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdaget denne tråden først nå, burde kanskje ligget i PC og ikke i generelt men pyttsann.

 

Og de har annonsert tre nye biler som skal være med. En Formel 1 lignendes bil  :dribble: XR GTR  :dribble: og en som de kaller RA :-D bilder av de og. Og de ser helt fantastiske ut. spesielt XR GTR  :love:

 

RA (Raceabout) er en virkelig bil utviklet i Finland: http://www.raceabout.fi/

Formel bilene kan vel sammenlignes med F3000 (FV8) og Formel Renault (FXR)

 

 

ettersom jeg har skjønt det skal MRT6 komme som en julegave (håpe håpe) mens det en stund etter S2 er sluppet så vil det komme en Rally pack. Er ikke sikker på om den vil være gratis, men jeg skal ha den uansett. I Rallypacken vil sannsynligvis den nye RB4 GTR være.

 

Jeg håpte også på MRT6 som julegave, men har aldri sett at de har hintet om det.

Etter hva jeg har forstått skal "rallypacken" være gratis, da S2 ved release ikke kommer til å innholde noen nye rallycrossbaner. RB4 GTR er et godt tips ja, i og med at det er den eneste av S1 bilene som ikke er annonsert i GTR utgave, og den har 4wd som vil passe godt til rallycross, - men er vel egentlig bare spekulasjoner (?).

 

 

:!:  Så akkurat en morris mini lignende sak på screenshots som jeg ikke hadde sett før. S2 blir bare bedre og bedre.

 

Morris Mini

"Minien" heter UF1000

Endret av hwe
Lenke til kommentar

Leste på RSC forumet for en liten tid tilbake at også MRT6 vil baseres på en virkelig bil, slik som MRT5, men sannsynligvis blir den ikke med i LFS før den ekte bilen er ferdig.

 

Race About ja, det er vel egentlig den eneste nye bilen ejg ikke er heeelt 100% fornøyd med, i forhold til den ekte bilen har den alt for store lykter. Men, den kommer til å bli artig å kjøre rundt på Fern Bay med :D

 

Nå har jeg fått med Driving Force Pro også, så det blir bare hærlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...