Gå til innhold

Den troende ateist


Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor så mange ateister ser ut til å hate all relgion og relgiøse uten egentlig å ha noen erfaring med det/de/dem :roll:

Da har du nok misforstått. Av det jeg kjenner til, kan ateister bli nokså kranglevorne når de religiøse skal overbevise andre eller eller holder selvforherligende monologer om sin egen trosretning. Meg selv, og flere, både troende og ateiseter, blir nokså provosert av uttalelser fra f.eks. Enevald Flåten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller like hensynsløse og ignorante.

 

Bare se på de katolske misjonærene i afrika, de lærer troende katolske afrikanere at kondomer er farlig og brenner store megder kondomer i et land der 1 av 5 har HIV/Aids. Se på alle sektene som har oppstått i de senere år i norge, de hjernevasker folk til å betale penger. Se på Jehovas vitner som går rundt på dørene til pensjonistene å prøver å lure dem inn.

 

Det er talløse andre eksempel også.

 

Historisk:

Se på korstogene folk fikk ultimatum om å bli kristne eller dø. Eller selve kristningen av norge der har 10 tusenvis om ikke enda mer måtte bøte med livet i Guds navn. Eller ikke minst inkvisisjonene. Eller den nådeløse jakten på gnostikerne.

Lenke til kommentar
når de religiøse skal overbevise andre eller eller holder selvforherligende monologer om sin egen trosretning
Hvem gjør dette ..?

Tror aldri jeg har vært borti det .. Det eneste jeg kan huske her og nå, var en som holdt en 15 min lang "tale" om hvor tåpelig bibelen er :hmm:

 

blir nokså provosert av uttalelser fra f.eks. Enevald Flåten
Vet ikke hvem det er :dontgetit:

 

Tenk hvis alle ateister skulle være like pågående som religiøse misjonærer!
Eller like hensynsløse og ignorante.

Igjen, aldri møtt noen som skulle "misjonere" for meg uten at jeg ba om det, bortsett fra kanskje Jehovas Vitner, hvis du kaller de misjonærer ..

Det som iriterer meg er postkassen stappa a reklame hver dag, telefonselgere og folk som stopper deg på gata for å få deg til å gi til "dette UTROLIG bra prosjektet", som de ikke en gang jobber for selv :no:

 

At mange har gjort mye tåpelig under en eller annen relgions navn er det ingen som nekter for, men tror du virkelig at det er relgionens skyld alene .. litt ansvarsfraskrivelse det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...