Gå til innhold

Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?


jokki

Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?  

368 stemmer

  1. 1. Hvilket Fildelingsnettverk benytter du?

    • FastTrack(KaZaA,KaZaA Lite, Grokster, iMesh)
      19
    • Edonkey2000/Overnet(Edonkey2000, eMule, Overnet, lPhant)
      29
    • BitTorrent(BitTorrent, Azureus, ABC, BitTornado)
      113
    • Gnutella/Gnutella2(LimeWire, Bearshare, Gnucleus, Shareaza)
      28
    • Direct Connect(Direct Connect, DC++, oDC, BzDC++)
      157
    • Ares(Ares, Ares Lite, Warez P2P)
      5
    • Manolito P2P(Blubster, Piolet, RocitNet)
      0
    • USEnet(NewsServers, News Groups)
      3
    • IRC(mIRC, XDCC-Catcher, IRC-Ork)
      9
    • Andre(GiFT, Waste)
      5


Anbefalte innlegg

hvis man bruker dc++ riktig er det et genialt program.  :)

Mulig jeg ikke benyttet dc++ riktig, men min erfaring var at dette krevde *MYE* mer tid og vedlikehold enn bitTorrents.

 

Klienten jeg bruker er forøvrig BitComet, og som endel andre også nevner så ser dette ut til å være en av de bedre alternativene for nedlasting av torrents. Bruker klart mindre ressurser enn for eks. Azureus.

 

PS: Eneste litt kule med DC++ var "hub" oppbygningen, som på en måte ga deg litt av den gode gamle BBS følelsen. Dessuten hender det man får tak i sære filer der, som ikke ligger tilgjengelig som torrent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stor forskjell mellom DC og BT. BT er mer eller mindre "likt for alle", som feks. Kazaa og slikt er. I DC derimot har det enormt mye å si hvilke hubber du er på. Selv er jeg på privathubber som har strenge regler som sikrer god fart og at man vet hva man vet hva man laster ned (kun originalreleaser i rar).

 

Så å si "DC er best" blir litt som å si "FTP er best".

Lenke til kommentar

Det finnes faktisk en del torrent communeties rundt om kring på nettet som nesten er slik du beskriver, med strenge regler på hva du kan dele, hor mye du må dele og hvordan du kan bli medlem.

 

Men når man har en hub hvor _alle_ har 4 eller 10mbit og jeg har 4 så klarer jeg meg stort sett med DC++.

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk en del torrent communeties rundt om kring på nettet som nesten er slik du beskriver, med strenge regler på hva du kan dele, hor mye du må dele og hvordan du kan bli medlem.

Og hvis du "klarer" å bli medlem av noen slike så er alle dine nedlastingsbehov dekket (med good fart).. Ergo jeg bruker BT/azureus mest. DC bruker jeg grunnet en kamerat med 100Mbit som er DC fan.

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...