Gå til innhold

alt henger seg når jeg overfører film til annenHDD


m-momr

Anbefalte innlegg

Hei, alt henger seg når jeg skal overføre en film(700 MB) fra en 70 gb (på ide kable på hovedkort) til en 160 GB hardisk(på ide kabel på PCI kort).

 

det er 2 gb ledig på 70GB HDD og 30 GB ledig på 160 BG hardsiken.

det har gått helt fin før, den hang seg på samme måte når jeg lastet ned på lan , og 70 GB hardisken ble full.

 

Jeg har funnet ut atte det går fin og overføre den filmen til de andre to hardiskene mine, så det er skriving til 160GB HDD som det er noe feil med.

 

jeg beklager vis jeg uttykker meg utydelig men jeg er ikke så proff på detta.

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må også sjekke at jumpersettingene er korrekte. Siden det har fungert før er de sannsynligvis OK , men det fins innstillinger som kan fungere bare måtelig. En annen ting du ikke må utelukke er virus på maskinen. Eller at du har mange applikasjoner og småprogrammer som går i bakgrunnen. Dette vil senke effektiviteten på Pc'en. En godt tips er også å bruke den beste HDD'en operativsystemet. Den med størst cache og raskest aksesstid. Spør noen som kan noe om dette. Lykke til!

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å setje den som står i PCI-slotten i IDE-slotten på hovudkortet. Napp ut CD-Rom eller liknande for å få plass.

 

Kanskje du får overført alt før den tar heilt kveld.

 

Sidan den ikkje er meir enn eit par veker gamal så er det framleis garanti på den, så du får kontakte leverandøren.

Lenke til kommentar

Rart at ingen har nevnt DMA her :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

 

Slik endrer du:

Høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Enhetsbehandling -> IDA ATA/ATAPI-kontrollere -> Dobbelklikk den aktuelle kontrolleren -> Sjekk om disken står i PIO eller DMA

 

Håper dette hjelper ;)

Lenke til kommentar
Rart at ingen har nevnt DMA her :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

Det stemmer vel ikke helt. Selv om en disk bruker PIO-mode så skal ikke maskina henge seg opp helt sånn som han beskriver. Overføringer mellom diskene tar bare litt lengre tid i PIO men skal fungere.

Lenke til kommentar
Rart at ingen har nevnt DMA her  :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

Det stemmer vel ikke helt. Selv om en disk bruker PIO-mode så skal ikke maskina henge seg opp helt sånn som han beskriver. Overføringer mellom diskene tar bare litt lengre tid i PIO men skal fungere.

_har_ du sittet på en maskin med diskene i pio eller? Det går sirup og alt "henger". :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ultra DMA-modus anbefales å brukes på alle enheter som støtter det, da man får høyere overføringshastighet og minde CPUbruk. Når det kommer til feilen din, så kan det skyldes feil på den..har du forsøkt å kjøre chkdisk med bryteren /F på den?

 

En defragmentering er heller ikke så dumt å forsøke.

Lenke til kommentar
Rart at ingen har nevnt DMA her  :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

Det stemmer vel ikke helt. Selv om en disk bruker PIO-mode så skal ikke maskina henge seg opp helt sånn som han beskriver. Overføringer mellom diskene tar bare litt lengre tid i PIO men skal fungere.

_har_ du sittet på en maskin med diskene i pio eller? Det går sirup og alt "henger". :thumbdown:

Ja det har jeg. Det var noe feil som gjorde at den ene disken jeg hadde en gang ikke ville stå i DMA. Den blei mektig treig i PIO mode men overførte filer uten at maskina hang seg opp helt

Lenke til kommentar
Rart at ingen har nevnt DMA her  :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

Det stemmer vel ikke helt. Selv om en disk bruker PIO-mode så skal ikke maskina henge seg opp helt sånn som han beskriver. Overføringer mellom diskene tar bare litt lengre tid i PIO men skal fungere.

_har_ du sittet på en maskin med diskene i pio eller? Det går sirup og alt "henger". :thumbdown:

Ja det har jeg. Det var noe feil som gjorde at den ene disken jeg hadde en gang ikke ville stå i DMA. Den blei mektig treig i PIO mode men overførte filer uten at maskina hang seg opp helt

Hvis maskinen henger seg når du bruker DMA(Direct Memory Access), kan det tyde på at du har problemer med en eller flere av RAM-brikkene dine.

Lenke til kommentar
Rart at ingen har nevnt DMA her  :ermm:

 

Akkurat samme symptom som når disken står i PIO-mode og ikke DMA.

Det stemmer vel ikke helt. Selv om en disk bruker PIO-mode så skal ikke maskina henge seg opp helt sånn som han beskriver. Overføringer mellom diskene tar bare litt lengre tid i PIO men skal fungere.

_har_ du sittet på en maskin med diskene i pio eller? Det går sirup og alt "henger". :thumbdown:

Ja det har jeg. Det var noe feil som gjorde at den ene disken jeg hadde en gang ikke ville stå i DMA. Den blei mektig treig i PIO mode men overførte filer uten at maskina hang seg opp helt

Hvis maskinen henger seg når du bruker DMA(Direct Memory Access), kan det tyde på at du har problemer med en eller flere av RAM-brikkene dine.

ok ok ok, jeg defragmenterte den og alt var like ille, jeg kan ikke skjekke om det er DMA fordi den er på PCI kort, men jeg har sp2 og de 2 andre diskene mine har DMA 5 Ultra 100.

 

og den andre hardisken jeg har på PCI kortet virker utmerket.

 

Hvor lang tid kan det ta før den tar kvelden?

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å setje den som står i PCI-slotten i IDE-slotten på hovudkortet. Napp ut CD-Rom eller liknande for å få plass

Godt forslag :thumbup: Bytt plass med en av de andre diskene så finner du fort ut om problemet følger disken.

Har du prøvd dette nå?

skal det snart

 

 

fikk denne feilen(hvedlagt fil)

post-62-1096907607_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...