Gå til innhold

Hvordan gjøre dette bildet spennende ?


kverna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trivelig bilde. Skal man være streng på det tekniske er ansiktet (heter det det på en hund?) er litt underbelyst, mens ryggen og hodet ser ut til å få alt lyset. Litt av det kan fikses på m etterbehandlig. Komposisjonsmessig: Skjær bort ca 75 pixler fra høyre side, så vovven kommer litt ut mot kanten. Det virker mindre passivt, eller mer dynamisk eller jeg vet ikke helt hva. Prøv! Det litt mer kvadratiske formatet som fremkommer kler liksom tassen bedre. En god regel er alltid å se etter om billedmessig daukjøtt kan elimineres.

Noe annet er at slike bilder trenger mer uttrykk for å gjøre inntrykk. Kanskje ville det hjelpe om man så et øye eller to. Det er fint og rent, uten forstyrrende elementer, og kontrasten mellom brosteinen og pelsverket gjør seg godt. Brosteinen og løvet gir også liv til bildet, iom perspektivet det innfører. Utmerket på mange måter, men som sagt, hvalpen -eller bildet som helhet- må uttrykke noe mer hvis du skal ha en sjanse i en fotokonkurranse, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Nei, nei det blir helt feil! Du må ikke kupere halen!

 

Det lille løvet like ved haletippen skal være med, da blir det ca 75 pixler fjernet fra høyre kant.

 

Paint er ikke det store. Det finnes endel mellomstore billedprogrammer som er eklere og bruke og billigere enn Photoshop.

Lenke til kommentar
en 8uker aktiv valp er ikke det letteste motivet vil jeg si.. 1 sek etter jeg tok bildet var det ut å løpe igjen. var den eneste sjansen jeg fikk :(

Hei

 

Lagde litt forskjellige versjoner av dette bildet, tok meg 10 minutter i photoshop, jeg er ingen ekspert, men det kan kanskje inspirere litt? :)

 

Her har jeg økt kontrasten litt, økt fargemetningen litt samt brukt litt unsharp mask på bildet:

 

DSCN0243b.jpg

 

Desverre var bildet noe utbrent i de lyseste områdene nede ved halen, men bildet har mer "punch" her synes jeg, jeg har også endret usnittet litt.

Du kan sammenlikne med orginalbildet her:

 

http://img.photobucket.com/albums/v236/Kve...243redigert.jpg

 

 

Her har jeg laget sort-hvitt versjon av orginalbildet, dette er ikke grayscayle, men benyttet adjustment levels i photoshop for å få bedre sort-hvitt bilder enn ren grayscale gjør:

 

DSCN0243c.jpg

 

 

 

Her er mer eller mindre samme bilde, men her har jeg laget et nytt layer og kjørt gaussian blur på hunden (hvisket vekk resten), da får du en "dus" effekt på hunden....utsnittet jeg brukte var noe grovt men gir et inntrykk av hva du kan gjøre i allefall :)

 

DSCN0243d.jpg

 

:w00t:

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...