Gå til innhold

Windows XP kjenner igjen 1 skjermkort som 2 stk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har et Radeon 9600 kort og Windows XP. På enhetsbehandling/egenskaper for skjerm står det at jeg har 2 skjermkort: Ati Radeon 9600, og Ati Radeon 9600 SEC.

Har prøvd å avinstallere denne SEC`en men, da får jeg bare feilmeldinger. Det samme gjelder hvis jeg avinstallerer den som ikke er SEC. Maskinen tror også at jeg har en standard-skjerm og en annen en. Er det noen måte å "få bort" den uønskede skjermen/kortet?

Det er forresten bare EN skjerm i enhetsbehandling, men 2 i egenskaper for skjerm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jodda. Det er det: Skjermen står på V size 50, H size 50, zoom 50 osv. i skjerminstillingene (vha. knappene på selve skjermen).. Det har de alltid gjort.

men i det siste så har jeg måttet sette på Zoom 80 og H size 70 for at skjermens bilde skal "passe", og ikke har svarte striper rundt. Tenkte at det hadde sikkert noe å gjøre med de "2" skjermene/kortene.

Kanskje det går ann å resette selve skjermen/windows skjerminstillinger på en eller annen måte?

Skrevet

Tviler på at det har noe med secondary skjermen, dne er inaktiv så lenge du ikke har koblet på 2 skjermer eller en TV.

Har du prøvd å legge inn skjermdrivere?

Skrevet (endret)
Tviler på at det har noe med secondary skjermen, dne er inaktiv så lenge du ikke har koblet på 2 skjermer eller en TV.

Står svart på kvitt i maskinvarebehandling hos meg, har et Radeon 9600XT.

To utganger på kortet....

Endret av jarmo
Skrevet (endret)

Oisann. Sa at jeg hadde det, men jeg tenkte på SKJERMKORT drivere. Hvor kan man laste ned skjermdrivere hvis det er noe som heter det? Har en Fujitsu Siemens skjerm.

Endret av darkwingduck
Skrevet

Jepp, men ser du på på "egenskaper for skjerm", så er den "fadet ut".

Skrevet (endret)

Jepp, men ser du på på "egenskaper for skjerm", så er den "fadet ut". [/quote

Får egenskapene frem for begge to med forskjellige ressursinnstillinger for kortet. Har bare en skjerm så derfor kommer det ikke frem noe der..

Edit litt..

Endret av jarmo
Skrevet
Får egenskapene frem for begge to med forskjellige ressursinnstillinger for kortet. Har bare en skjerm så derfor kommer det ikke frem noe der..

Edit litt..

Jepp, men du må trykke "utvid skrivebordet til denne skjermen", før fadingen forsvinner, og skjermen aktiveres.

Skrevet

Erh... står secondary pga. to DAC'er ikke pga. ant. utganger!!

Det andre har jeg ikke peil på...

R100 hadde de samme pluggene (Dog Composite istedenfor S-VHS) og da viste den bare et skjermkort i behandlinga fordi den bare hadde en DAC...

Det andre problemet er vel svart greit på av de andre synes jeg =)

Skrevet

Nå ser jeg egentlig ikke helt problemet her da?

Grunnet til at det vises som to skjermkort, er at det finnes to uavhengige utganger på skjermkortet, ergo - to enheter.

Dette er jo igrunnen ganske så logisk.

Hadde skjermkortet delt én RAMDAC, ville det kun vært vist som ett skjermkort.

For å understreke det igjen, dette er IKKE ett problem, og det sekundære kortet skal IKKE avinstalleres.

Skrevet

SELVE problemet er jo blitt det at selv om skjermen står på standardinstillinger, så har jeg digre sorte striper rundt bildet. For å få et NOENLUNDE normalt view må jeg sette ZOOM på 100 osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...