Naigewron Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Heisann! Jeg skal bytte ut en av mine gamle PATA-disker, og tenker å slenge den inn i et eksternt kabinett, slik at jeg kan bruke den på både laptop og desktop-maskinene mine. Det jeg lurer på er om det finnes 3,5"-kabinetter som tar strøm fra USB-kontakten, og dermed ikke har behov for ekstern strømtilførsel? Så langt har jeg ikke kommet over noen, men jeg håper at de finnes der ute. Ser helst at den tar strøm gjennom USB-port, da laptop'en min bare har mini-firewire, og den leverer kun data, ikke strøm. På forhånd takk. Eskil
alfern Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Grunnen til at du ikke finner noen som får strømmen gjennom USB, er nok at USB-porten ikke gir nok strøm til å drive harddisken.
Naigewron Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 (endret) Jepp, det er det jeg antar, men jeg mener det skal finnes kabinetter som klarer å trekke strømmen fra USB-porten. Jeg vet at alle 2,5"-kabinettene gjør det (2,5"-diskene trekker vel adskillig mindre strøm), men siden jeg skal bruke en disk jeg allerede har, er ikke det et alternativ. Endret 2. oktober 2004 av Naigewron
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå