Gå til innhold

Post dine 3D Mark 05 scores her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter å formatert harddisken, reinstallert Windows, oppdatert drivere og klokket CPU-en og skjermkortet, fikk jeg 5304 i 3DMark05-score.  :D

 

Spesifikkasjoner:

AMD Athlon64

PowerColor Radeon X800XL

1024 MB billig Twinmos-RAM

:wallbash: Det er veldig greit å si hvor mye du har klokket!

35 MHz på kjernen og 30 MHz på minnet. Tror jeg det var. :ermm:

Lenke til kommentar

Cpu: san diego a64 4000+ oc: 2596mhz

Hk: a8n sli deluxe

Hdd: WD Raptor 10000rpm

gfx: XFX 7800gtx @ 489mhz.

Mem: 2x 512mb 4300 ddr

 

Score: 8579poeng.

 

Fikk noen artefacts på skjermen. Noen med noen tips til hva som kan gjøres mer for å få dataen til å yte enda mer? eller er eventuelt det en bra score? Synes det er rart at skjermkortet ikke kan klokkes høyere uten å få artefacts. Har straks 2 gig til med samme minnet. Så samlet blir d 3 gig. Vet minnet ikke er det beste akkurat, men men.

Lenke til kommentar
Cpu: san diego a64 4000+ oc: 2596mhz

Hk: a8n sli deluxe

Hdd: WD Raptor 10000rpm

gfx: XFX 7800gtx @ 489mhz.

Mem: 2x 512mb 4300 ddr

 

Score: 8579poeng.

 

Fikk noen artefacts på skjermen. Noen med noen tips til hva som kan gjøres mer for å få dataen til å yte enda mer? eller er eventuelt det en bra score? Synes det er rart at skjermkortet ikke kan klokkes høyere uten å få artefacts. Har straks 2 gig til med samme minnet. Så samlet blir d 3 gig. Vet minnet ikke er det beste akkurat, men men.

3 Gb med minne??

har 2 gb, men bruker skjelden mer enn 512 (pcen da ;) )

skal mye til for at du har brukt for sånne ting!

Lenke til kommentar

Mr_crazy...Driver en del med 3dmodellering og tung filmredigering og slikt =) Men 3 gig er kun fordi jeg hadde 1 gig liggende fra før av ubrukt...og kjøpte 2 gig med minne egentlig til en annen maskin :)

Skrota den og bygde ny maskin, som da hadde 3 gig =)

Forøvrig trenger du fort 2 gig med minne...bare tenk bf2 og F.E.A.R...

Og tenk fremover på spill så skjønner en fort trenden.. 1 gig er ikke nok.

2 holder i massevis..men 3 er da bare luksus om en kan =)

 

Men back til topic. Ingen som har peil på hvorfor artefacts fremtrer så fort, selv ved kun 489mhz på core på xfx 7800gtx? søkte etter optimal mhz på core og fikk da opp 489. Temperaturen på skjermkortet ligger på 48-52 grader. Noe galt med kortet? ser mange har mye høyere klokk på det.

 

Har god kjøling i kabinettet med 2 stk 90 vifter og en 120vifte.

Lenke til kommentar

Men back til topic. Ingen som har peil på hvorfor artefacts fremtrer så fort, selv ved kun 489mhz på core på xfx 7800gtx? søkte etter optimal mhz på core og fikk da opp 489. Temperaturen på skjermkortet ligger på 48-52 grader. Noe galt med kortet? ser mange har mye høyere klokk på det.

 

Har god kjøling i kabinettet med 2 stk 90 vifter og en 120vifte.

Er nok ikke mange som har mye høyere klokk enn deg nei. Eneste grunnen til at det ser sånn ut er fordi 3DMark'ene legger på ca 40MHz på coren. Med andre ord. Hvis du kjører 500MHz på Coren, så viser 3DMark 540MHz. Har testet 3 7800GTX kort nå, å det beste klarer 490MHz dagen lang. Har enda ikke vært borte i ett som klarer 500MHZ til daglig bruk. Det kortet jeg bruker nå (det som klarer 490MHz) kan jeg benche på ca 510MHz. 3DMark viser da 550MHz.

 

Håper dette hjalp deg litt. Synes du skal se deg fornøyd med den overklokken jeg. Det er klart, det er sikkert kort der ute som klarer mer enn ditt, men jeg skal garantere at det også er kort som ikke klarer like mye. Det dårligste av de kortene jeg testet klarte ikke mer enn drøye 470MHz på Coren

Lenke til kommentar

Men back til topic. Ingen som har peil på hvorfor artefacts fremtrer så fort, selv ved kun 489mhz på core på xfx 7800gtx? søkte etter optimal mhz på core og fikk da opp 489. Temperaturen på skjermkortet ligger på 48-52 grader. Noe galt med kortet? ser mange har mye høyere klokk på det.

 

Har god kjøling i kabinettet med 2 stk 90 vifter og en 120vifte.

Er nok ikke mange som har mye høyere klokk enn deg nei. Eneste grunnen til at det ser sånn ut er fordi 3DMark'ene legger på ca 40MHz på coren. Med andre ord. Hvis du kjører 500MHz på Coren, så viser 3DMark 540MHz. Har testet 3 7800GTX kort nå, å det beste klarer 490MHz dagen lang. Har enda ikke vært borte i ett som klarer 500MHZ til daglig bruk. Det kortet jeg bruker nå (det som klarer 490MHz) kan jeg benche på ca 510MHz. 3DMark viser da 550MHz.

 

Håper dette hjalp deg litt. Synes du skal se deg fornøyd med den overklokken jeg. Det er klart, det er sikkert kort der ute som klarer mer enn ditt, men jeg skal garantere at det også er kort som ikke klarer like mye. Det dårligste av de kortene jeg testet klarte ikke mer enn drøye 470MHz på Coren

Hmm,kjører nå 520/1400 på mine 7800 GTX kort , de har nå kjørt slik siden i går.

Lot maskinen stå på i natt for å se omalt var ok.

Kjører også 3D tester på denne hastigheten.

Dette er de innstillingene jeg har satt dem på og ikke de som er høyere i 3d mark.

En annen ting er jo at det som står i res i 3d mark ikke stemmer helt, da dette er forskjellig om en kjører 05 eller 03 med samme inntillingene :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Som en annen har erfart gikk også jeg ned i 3dmark 2005 med drøye 400 poeng ved instalasjon av 2gb ramm, noe som er opp ned av hva jeg måler av fps på høy oppløsning når jeg spiller (mulig jeg haddet fått bedre 3dmark med 1600*1200 med snadder på en før ?)

 

fikk nå 8000 før 8390

 

3500+

Diamond

7800gtx 490 - 1300

2gb ocz 3200 premium

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...