Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Dessuten, hvordan kan HD "problemer" på D: disken kun oppstå når man spiller? "Problemene" ville jo oppstått uansett hva man foretok seg med disken! F.eks å spille av en MP3 fra D:.. Er derfor jeg ikke har tenkt på HD...
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 (endret) Jeg har 2 disker inne, en for system, og en for alt annet. Min "nye" gamle orginal disk som fulgte med maskina er mitt problem her en Seagate Barracuda. Denne er delt opp i 3 partisjoner og det er partisjon D som er mitt problem. Og JA jeg kan bruke disken i fra andre partisjoner, både spill og andre programmer. Så hvordan har jeg løst dette midlertidig for meg ?? Jeg fjernet alle programmene i partisjon D, og jeg formaterte den etterpå. Jeg tenkte dette måtte gjøre susen, men den gang ei. Så løsningen for meg ble å ha partisjon D, som upartisjonert. Da virker det som det skal !! Og nå virker spillene og programmene som ligger på andre partisjoner på den samme disken normalt. DVS maskinen henger ikke under spilling eller andre gjøremål. EDIT: fikk opp chkdsk (scandisk) tidligere som sa at partisjon D måtte sjekkes for konsekvens, iflg mine support tekninkere så betyr det at HD'en er ødelagt. EDIT2: alle andre programmer på den HD'en virket normalt uten at maskinen hang seg, det var kun under spilling det skjedde. Endret 30. september 2004 av Slettet+3124
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Eh, hæ? Sånn her er hvertfall oppsettet mitt En disk på 40 En disk på 120 Nothing more.. på den med 40 er programmene mine, og på den andre med 120 er spill, musikk og alt slikt.. Anyways, skal teste noe.. skal installere et spill på C: for å motbevise at det har noe med HD å gjøre.
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Eh, hæ? Sånn her er hvertfall oppsettet mitt En disk på 40 En disk på 120 Nothing more.. på den med 40 er programmene mine, og på den andre med 120 er spill, musikk og alt slikt.. Anyways, skal teste noe.. skal installere et spill på C: for å motbevise at det har noe med HD å gjøre. Plugg ut den HDen på 120GB før du prøver, fordi hvis det er noe galt med den så vil du fremdeles få problemet. PS: jeg har 36,7GB og 120GB HDer.
Desdichado Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 EDIT: får også opp chkdsk (scandisk) som sier at partisjon D må sjekkes for konsekvens, iflg mine support tekninkere så betyr det at HD'en er ødelagt.Dette kan skje hvis en fil ikke blir "lukket", prøv Partisjon Magic så får du svaret rimelig kjapt. EDIT2: alle andre programmer på den HD'en virket normalt uten at maskinen hang seg, det var kun under spilling det skjedde. Og fremdeles tror du HD er ødelagt? Alle kan vi være teknikere, men sunn fornuft er det ikke alle som er i besittelse av (ikke myntet på deg Frank 1, men på din tekniker).
likferd Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Jeg også hadde problemer med at pc'n låste seg, og det kom en hakkelyd i høyttalerene. Dette bare skjedde en dag, og jeg fant aldri ut grunnen. Det var med et Abit IS7 hovedkort, p4 2.6 og et 9600XT skjermkort. Problemet forsvant når jeg byttet skjermkort. Skjermkortet fungerer helt perfekt i en annen pc, så jeg tror Abit eller intel ikke liker radeon 9600 kort
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 (endret) Dette kan skje hvis en fil ikke blir "lukket", prøv Partisjon Magic så får du svaret rimelig kjapt. Hvordan kan en fil ikke bli lukket når jeg ikke har noen programmer der ?? Og partisjonen er formatert ?? Endret 30. september 2004 av Slettet+3124
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Problemet forsvant når jeg byttet skjermkort. Skjermkortet fungerer helt perfekt i en annen pc, så jeg tror Abit eller intel ikke liker radeon 9600 kort Hehe, jeg hadde Radeon 9600 kortet mitt i den gamle Abit hovedkortet mitt uten problemer. Tror ikke det er noe med Abit og Radeon egentlig
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Greit! Nå har jeg testa et spill (Sims 2) på C: også.. og det ble ikke bedre.. PC'n starta seg på nytt etter 10 min spilling (eller var det 5?) Dette beviser jo bare at det skal være noe feil med en HD er bull
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Greit! Nå har jeg testa et spill (Sims 2) på C: også.. og det ble ikke bedre.. PC'n starta seg på nytt etter 10 min spilling (eller var det 5?) Dette beviser jo bare at det skal være noe feil med en HD er bull Jaja, var no verdt ett forsøk da, lykke til videre med pc-en din. MEN jeg mener nå at du fremdeles har ett HD problem jeg da
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Har du noen fler tips der jeg kan teste om det er noe med HD'en så sett i gang:P Jeg har tilog med en program som heter HDD Health, og den sier at ingenting er i veien, så tviler på at harddisken er det sorte fåret her. Desdichado, lever du? Hva kan jeg gjøre nå som maskinen ikke klikker, men skrur seg av og restarter av seg selv? (lurer på hvorfor den restarter seg plutselig nå... )
Desdichado Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Hvordan kan en fil ikke bli lukket når jeg ikke har noen programmer der ?? Og partisjonen er formatert ?? En hd er ikke nødvendigvis tom selv om den ser ut til å være tom. Ofte benytter operativsystemet ditt deler av disken til midlertidige oppgaver. Men for all del, tro hva du vil. Jeg tror bare ikke at en partisjon kan ha fysiske feil når to andre parisjoner på samme fysiske disken ikke har det. Nå som du har fått ny disk, slett alle partisjoner og opprett en ny. Sjekk den deretter med nevnte HD program. Johnny-B - Du overklokker ingenting ikke sant?
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 Niks, ingenting overklokket her.. Alt er slik det er når jeg fikk PC'n
Desdichado Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Det er selvfølgelig en liten mulighet for at skjermkortet ditt ikke er helt glad i hovedkortet ditt (noe som likferd er inne på litt lenger opp), men prøv å sett timingen ned på minne ditt. f.eks det står 2,5,2,2 sett til 3,6,3,3 og se om det hjelper, la volt stå på standard.
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 (endret) Dette stod i BIOS fra før av: CAS Latency time = 3 Act to precharge delay = 8 DRAM RAS# to CAS# Delay = 3 DRAM RAS# package =3 altså 3,8,3,3... er dette normalt? er ganske blank, så må jo spørre! Har ikke endret noe enda.. Endret 30. september 2004 av Johnny-B
Aggex Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Johnny-B: Høres ut som eg har akkurat samme problem som deg. Pc'n min fryser i visse spill(sims 2, nwn, ground control 2 og diverse andre spill), så kommer det en skurre-lyd i høytalerene, eller at den restarter seg automatisk. Har hatt pc'n i 1 og et halvt år nå. Testa med ulike skjermkort, tatt ut lydkort, miksa og triksa med instillinger, formatert og installert winxp på nytt, oppdatert alt av drivere.... har fortsatt samma problem. Men det som er rart er at noen ganger kan eg spille i flere timer i strekk utean at eg merker noe feil, andre ganger kan spilla klikke etter et par minutter. Har neesten gitt opp. Specs er i profilen min. Har en mistanke om for liten PSU siden den bare er på 230W Bytta til en 360W for en stund siden, men husker ikkje om pc'n funka noe bedre da, siden den 360WPSU gikk med i tordenvær rett etter eg fikk den.
Desdichado Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Dette stod i BIOS fra før av: CAS Latency time = 3 Act to precharge delay = 8 DRAM RAS# to CAS# Delay = 3 DRAM RAS# package =3 altså 3,8,3,3... er dette normalt? er ganske blank, så må jo spørre! Har ikke endret noe enda.. Ingen skal beskylde deg for å stresse minne iallefall... :!: Men da vet vi at det iallefall ikke er det som er problemet. Kan nok være som ac_ skriver over her at psu gir for lite strøm i forhold til hva maskinen din krever. For dette er ett problem som kom etter at du skiftet hovedkort (skiftet du noe mer)? Du har ATi kort, gå inn i controlpanel (for skjermkort) og deaktiver VPU (tror det var det det het, husker ikke i farta). Sjekk om det blir noen bedring etter det.
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 AH!! Det kan være det!!!!! VPU altså, hadde noen liknende problemer før.. men husket det bare ikke ifarta! Da deaktiverte jeg VPU og det funka! Skal teste nå så skal vi se!
Johnny-B Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 I dette tilfellet gjorde det ikke det ... pokker
sindreskalsykle Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Hadde samme problemet en gang, dengang var det skjermkortet. Tror det var en kombinasjon mellom HK og skjermkort som var problemet, jeg måtte stille på no volt eller no i biosen så funka det men det tok meg laang tid å finne ut det. og det var et 9700 pro kort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå