Gå til innhold

Er det for få gode spill?


Anbefalte innlegg

Som ny bruker her på forumet er det en ting jeg har lagt merke til:

 

Alle som skal ha seg ny spill pc sier enten at de skal spille:

A; Far-cry, doom3 eller HL2

B; Gamle spill (cs, bf eller CC:G)

 

Som gammel konsoll-fant lurer jeg på om pc-spillere ikke setter krav til nye spill. Alle spesifiserer jo to-tre spill de skal spille. Spiller disse "gamerne" bare tre forskjellige spill?? Det jeg mener er at etter å ha spilt gjennom far-cry fire ganger så blir man vel lei det.

Jeg gleder meg konstant til nye spill slippes til xboxen min, og så fort jeg har spilt det en stund så lengter jeg etter neste stor tittel. Kommer det kun tre bra tittler til pc hvert tiende år??? Skjønner selvfølgelig at et online spill har MYE lengre levetid en et SP spill, men det fins så mange titler å velge mellom, så hvorfor kun spille BF, når joint operations er et knallgodt spill. Om noen måneder kommer det sikkert et nytt online spill i BF klassen, så hvorfor være så trangsynt.

 

Håper selvfølgelig at det kommer flere bra spill i løpet av 2005 som kan utvide spillernes perspektiv på spilling!

 

PS: er ikke anti pc gutt som kun sitter på gutterommet å spiller xbox (driver faktisk å leter etter nye komponenter til min nye pc), og er IKKE ute etter å starte en konsoll VS data krig.

Endret av owgrant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh...

 

Far Cry og Doom 3 er to av de mest krevende spillene akkurat nå, med tanke på hardware, så folk som ikke har bra nok PC gleder seg vel til å kunne prøve disse med maksimal grafikk.

 

Når det gjelder Battlefield vs Joint Operations, det er jo en smakssak, du kan ikke komme her og kritisere folk fordi de liker Battlefield bedre enn Joint Operations, eller omvendt. Og du spiller jo såklart det spillet du liker best, mange som er med i klaner og, de færreste av de har tid til å spille begge spillene. Folk gjør jo tross alt andre ting enn å spille også.

 

For å svare kort på spørsmålet ditt, det kommer mange bra spill til PC hvert eneste år.

Lenke til kommentar

Jeg synes det kommer mange gode spill. Bare i oktober kommer mange gode titler.

Eks: Rome total war(dette spillet har jeg gleda meg som en unge til)

Star wars battlefront(har hørt mye om dette)

Warhammer 40.000 Dawn of war(demoen var helt konge)

 

Jeg er enig med owgrant. Det er mange bra spill der ute, men jeg tror ikke at folk bare spiller et eller to spill heller. De lister opp ett eller to spill fordi dette er spillene de gleder seg mest til å spille. Du kan ikke liste opp hele inventaret til spaceworld ikke sant.

Lenke til kommentar

Det eg meiner er for dårleg, er online delen. Dei bruker årevis på å lage Single Player, med historie osv...men det er jo morro i 1-3 dager. Gode MP-spel er det me treng. Det er jo ein grunn til at CS er så populært, i likhet med StarCraft. Godt gameplay og god multiplayer del.

 

Ta Doom3 og Far Cry som eit eksempel, eg har ikkje høyrt\lest noko om MP på dei, men systemkrava er så høge at du vil få problemer online dersom du ikkje har high-end og ei rask linje. Alt ser jo fantastisk ut, men det er ikkje for utseendet at folk speler CS, tvert imot, det ser jo ikkje vidare vakkert ut.

 

Framtida ligger over internett, utan tvil.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Problemet er allle drittungene som lager unnskyldninger for at de laster ned kvalitetsspill i bøttevis.

 

Pc-spill har slett ikke blitt dårligere med tiden, og jeg tviler på at mange her ville være villige til å punge ut 450 kroner for et spill som på åttitallet var helt på topp. Med ræva grafikk, historie, lengde og en utviklingstid på en uke, havner de helt åpenlyst i en annen (lavere) klasse.

 

Jeg har egentlig sett på konsollspillene som underlegne pc-spillene, og at de stort sett er enkle, overfladiske eller elendige fløtepussåper. kanskje har dette endret seg, eller så er det bare smaken min det er noe galt med.

Lenke til kommentar
cs er da besta spelet, uten tvil

Langt derifra. Det finnes utallige bedre spill enn CS. CS er grei underholdning, spesielt Source versjonen. Et spill etter min mening skal han en dyp og spennende historie (SP) ala HL og Halo. MP delen i spill skal forlenge levetiden til et spill slik at du kan få mer underholdning for pengene.

 

MMORP spill er noen annet så det ser jeg bort fra.

 

Jeg har egentlig sett på konsollspillene som underlegne pc-spillene, og at de stort sett er enkle, overfladiske eller elendige fløtepussåper. kanskje har dette endret seg, eller så er det bare smaken min det er noe galt med.

Hvilket grunnlag har du for dette utsagnet? De fleste spill som er på konsoll finnes på PC og omvendt. Konsollspill er av like bra kvalitet som PC spill, faktisk også bedre. Spill som er laget på konsoll kan ikke bare kastest ut på markedet som mange PC spill blir.

Lenke til kommentar
Og det kommer enda flere dårlige spill som utgiverne burde være flaue over.

Må si meg enig i dette, men det jeg mener er at det virker som om det er mange som sitter dag ut og dag inn og spiller feks. spill som far-cry. Jeg sier ikke at spillet er dårlig, for jeg digget det selv når det kom. Men spill som har så begrensede multiplayer deler som de i toppklassen har jo også en levetid (mitt synspunkt) på litt over to uker. Kan ikke skjønne at folk kjøper en pc for utelukkende å spille et slikt spill. Det virker som om folk ser seg blinde på akkurat de mest populære spillene, klart de er bra, men det finnes flere bra spill her i verden. Skjønner så klart at ikke alle har råd til å kjøpe sju spill i måneden, men litt variasjon i spill samlingen kan vel ikke skade.. eller??

Lenke til kommentar

Klart det kommer flere dårlige spill enn bra spill, det er som med alt annet, mer dårlig musikk enn det er bra, mer dårlige filmer enn det er bra.

 

Men jeg tror nok de aller, aller fleste har ganske bra variasjon i sin spillsamling :)

 

Og når folk kjøper seg ny hardware, så er det ikke for å kunne spille bare Doom 3 eller Far Cry, men alle andre kommende spill som krever litt også.

 

men det jeg mener er at det virker som om det er mange som sitter dag ut og dag inn og spiller feks. spill som far-cry

 

Hvor har du dette fra? Tviler på at det er særlig mange som sitter og spiller kun Far Cry, dag etter dag, det er vel heller fåtallet, ikke flertallet? Og de få som gjør det, hva så om de syns det er kult? Det går vel ikke utover deg, gjør det?

Endret av cockmyrifle
Lenke til kommentar
cs er da besta spelet, uten tvil

Langt derifra. Det finnes utallige bedre spill enn CS. CS er grei underholdning, spesielt Source versjonen. Et spill etter min mening skal han en dyp og spennende historie (SP) ala HL og Halo. MP delen i spill skal forlenge levetiden til et spill slik at du kan få mer underholdning for pengene.

eg synest no at cs 1.6 er da besta spelet som eg har spelt, eg har ikkje prøvd Doom 3, men eg har sinnsykt lyst til å spela HL2 når da kommer :yes:

Lenke til kommentar

Nei, det går ikke utover meg, men syntes det virker rart. Spesielt med tanke på at jeg har spilt mye konsoll gjennom tidene og der virker det som om de er mye mer fremtidsrettet med tanke på at de alltid er ute etter nye spill. Klart det er noen som kan spille far-cry hele dagen, men som sagt dette er mitt synspunkt, tror det må jo bli kjedelig i lengden.

 

Vil ikke gå så langt å si at CS er det beste spillet jeg har spilt, men det er jo helt klart et fengende multiplayer spill. I tillegg er det lett å sette seg inn i, men fortsatt vanskelig å mestre. Tror neppe noen spill vil bli så stort som CS var og fortsatt er, synd men sannsynligvis sant.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig sett på konsollspillene som underlegne pc-spillene, og at de stort sett er enkle, overfladiske eller elendige fløtepussåper. kanskje har dette endret seg, eller så er det bare smaken min det er noe galt med.

Hvilket grunnlag har du for dette utsagnet? De fleste spill som er på konsoll finnes på PC og omvendt. Konsollspill er av like bra kvalitet som PC spill, faktisk også bedre. Spill som er laget på konsoll kan ikke bare kastest ut på markedet som mange PC spill blir.

Jeg har sannsynligvis samme grunnlag for uttalelse som deg: egen erfaring. Det som er sørgelig er at "konsollifisering" av det som opprinnelig skulle være pc-spill, har ødelagt hele spillet, fra grafikk til interface.

 

Det finnes umåtelig mye søppel på konsoll, og jeg regner med at det samme gjelder for PC. Derimot så føler jeg meg ikke rammet av det. Ser man på de fem siste spillene jeg kjøpte, har de alle vært verdt prisen (Doom3 er faktisk verdt 399kr, uansett hva alle "leecherne" sier). Jeg foretrekker å spille singleplayer (spiller faktisk så og si aldri multiplayer over internett, bortsett fra noen runder i gode gamle Jane's F/A-18 Hornet) og holder denne til 6 timers kvalitetsopplevelse, er 400 kroner en liten pris å betale (de som sier imot er nok enige i at 150 kr er altfor mye å betale for en film med 2 timers passiv underholdning)

 

En trend som har smittet over fra konsollene til pc-plattformen er alle de elendige film-til-spill konverteringene. Men de selger likevel jævlig godt selv om spillene i 98% av tilfellene er ren søppel og det verste mølet blant alle spill som er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
cs er da besta spelet, uten tvil

Langt derifra. Det finnes utallige bedre spill enn CS. CS er grei underholdning, spesielt Source versjonen. Et spill etter min mening skal han en dyp og spennende historie (SP) ala HL og Halo. MP delen i spill skal forlenge levetiden til et spill slik at du kan få mer underholdning for pengene.

For noe tull! Selv om du elsker SP spill, betyr ikke det at MP delen på et spill skal være "helt grei underholding." Mange kjøper spill bare pga. mp delen. Ta f.eks Half Life. Mange kjøper spillet for å spille CS...

Lenke til kommentar
Det eg meiner er for dårleg, er online delen. Dei bruker årevis på å lage Single Player, med historie osv...men det er jo morro i 1-3 dager. Gode MP-spel er det me treng. Det er jo ein grunn til at CS er så populært, i likhet med StarCraft. Godt gameplay og god multiplayer del.

 

Ta Doom3 og Far Cry som eit eksempel, eg har ikkje høyrt\lest noko om MP på dei, men systemkrava er så høge at du vil få problemer online dersom du ikkje har high-end og ei rask linje. Alt ser jo fantastisk ut, men det er ikkje for utseendet at folk speler CS, tvert imot, det ser jo ikkje vidare vakkert ut.

 

Framtida ligger over internett, utan tvil.

hva med de som ikke bor på byen?

alle har ikke adsl vet du.

sitter her med ISDN,så nesten det eneste av gode spill jeg kan spille uten lag er wc3.

 

:nei:

Lenke til kommentar
En trend som har smittet over fra konsollene til pc-plattformen er alle de elendige film-til-spill konverteringene. Men de selger likevel jævlig godt selv om spillene i 98% av tilfellene er ren søppel og det verste mølet blant alle spill som er tilgjengelige.

Åja, det er helt utrolig mye søppel spill som har kommet som følge av en eller annen superhelt film :thumbdown: . Men heldigvis finnes det enkelte unntak, chronicles of Riddick (xbox, virker brukbart) og Star Wars: Kotor. Ellers er det vel ikke mange flere...

Lenke til kommentar

Her er det snakk om å utnytte de spillene man har. Vi må nemlig passe oss for og ikke bli for kravstore. Selvsagt skal vi sette krav til spillutviklerne, men vi må heller ikke ha skyhøye og urealistiske forventninger. Utnytt de spillene du har, og du får mer glede ut av det.

 

Jeg spilte og kombinerte feks Sim City 4 og BFV i ett halvt år uten å gå lei. To usle spill til 800 kr til sammen eller noe, likevel var det underholdning i massevis. Og så kom Far Cry ut. Nei, jeg klager ikke.

 

Det er massevis av drittspill der ute, men unngå dem. Les forskjellige omtaler og informasjon om spillet så finner du det du vil ha...

Lenke til kommentar
cs er da besta spelet, uten tvil

Langt derifra. Det finnes utallige bedre spill enn CS. CS er grei underholdning, spesielt Source versjonen. Et spill etter min mening skal han en dyp og spennende historie (SP) ala HL og Halo. MP delen i spill skal forlenge levetiden til et spill slik at du kan få mer underholdning for pengene.

For noe tull! Selv om du elsker SP spill, betyr ikke det at MP delen på et spill skal være "helt grei underholding." Mange kjøper spill bare pga. mp delen. Ta f.eks Half Life. Mange kjøper spillet for å spille CS...

Enig med deg der. Tror ikke jeg var særlig opplagt da jeg skrev det innlegget. :ermm: Litt for lite søvn i det siste :sleep:

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å høres ut som et rasshøl.

 

Men VÆRSÅSNILL! Si "JEG MENER AT counter-strike er verdens beste spill" isteden for "counter-strike er verdens beste spill"!

 

Da understreker du at det er DIN mening. JEG mener nemlig at counter-strike IKKE er verdens beste spill. I det hele tatt!

 

Og til dere som mener at folk ikke kan sitte dagevis å spille farcry:

Hvorfor ikke? folk spiller jo cs i dagevis! Og multiplayerdelen av farcry er langt mer underholdende enn CS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...