Gå til innhold

F@H Team Hardware.no dør.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støtter dette programmet HT? Har endel maskiner jeg godt kunne hatt litt mer varmeutvikling av de nesten 6-8 måndene...

HT kan vel utnyttes ved å kjøre flere klienter :hmm: Så sjansene for at du ikke skal fryse i vinter bør være gode :p

Ser ikke slik ut, selv ikke med to klienteprogrammer installert får jeg kjøre mer enn den ene... som kunne benytter 1 tråd.

 

Tafatt... får ta Seti fatt på de andre trådene ;)

Lenke til kommentar
var det f@h eller d2ol som ble lagt ut for offentligheten?

altså slik at resultatene blir tilgjengelige for alle å bruke, og ikke bare slik at et "amerikansk firma" har rettighetene til å se og bruke det.

 

eller var begge prosjektene helt opne :hmm:

Who "owns" the results? What will happen to them?

 

Unlike other distributed computing projects, Folding@home is run by an academic institution (specifically the Pande Group, at Stanford University's Chemistry Department), which is a nonprofit institution dedicated to science research and education. We will not sell the data or make any money off of it.

 

Moreover, we will make the data available for others to use. In particular, the results from Folding@home will be made available on several levels. Most importantly, analysis of the simulations will be submitted to scientific journals for publication, and these journal articles will be posted on the web page after publication. Next, after publication of these scientific articles which analyze the data, the raw data of the folding runs will be available for everyone, including other researchers, here on this web site.

 

Hentet fra FAQen til Folding@Home.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Nå er jeg med her! Har laptopen (celeron-m 1300) og min gode gamle duron 1300 server oppe! Laptopen får kjøre døgnet rundt, men til forskjell fra vanlige servere, er min kun brukt i undervisningssammenheng og står ved sengen på soverommet (liten hybel), så den må grunnet støyproblemer slåes av om natten :-)

Lenke til kommentar
Ser ikke slik ut, selv ikke med to klienteprogrammer installert får jeg kjøre mer enn den ene... som kunne benytter 1 tråd.

 

Tafatt... får ta Seti fatt på de andre trådene ;)

Du må bruke konsollversjonen for å kunne bruke begge trådene. Dette står forklart her.

 

Red: det eneste du skal drite i i denne guiden er firedaemon. Denne trenger du ikke. Bruksanvisning på hvordan du bruker konsollen som service finner du på prosjektsidene.

 

Så ikke gi opp! Gi heller datakraften din til noe fornuftig istedenfor Seti ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Jeg prøvde F@H, som etter sigende ikke skulle gjøre maskinen tregere, men min P4 2,4@3,2 ble mongotreg! Jobba som en Celeron 1Ghz når F@H var i gang. Tror ikke det blir aktuelt å prøve igjen, for å si det sånn. Var noe annet hvis det var en maskin jeg ikke skulle bruke daglig.

Lenke til kommentar

Har problemer med å få F@H til å gå greit nå om dagen, jeg vil ha screensaver utgaven av F@H, men den finnes kun i versjon 4.... Har prøvd å kjøre versjon 5 standalone som screensaver men fikk diverse problemer som minimering av spill etc.. De får oppdatere screensaver clienten sin til versjon 5 om de vil ha meg med for fullt igjen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kjører F@H på 2 maskiner 24/7 uten store problemer, er nå på plass 100 i team HW. Jobber med å få satt opp en masin nr. 3, som jeg også skal kjøre F@H på. Har også sett at det er mange som ikke folder i det hele tatt, de står bare oppført med 1 unit ferdig og det er dårlig. Burde vært strøket av lista når det ikke skjer noe. La oss bare stå på, å gjøre det best mulig, vi som ennå er med. :):D

 

Keep up the good work, and do some serious folding. :D

 

mvh

Kurt.

Lenke til kommentar

Tipset VG Nett Data & Nett om å skrive en artikkel om F@H så flere folk får med seg hva dette dreier seg om, og hva de må gjøre for å bidra! Men det er lenge siden da, før denne tråden ble åpnet, så tviler på at det skjer noe..

 

Skrev i korte trekk om hvordan dette fungerte, og henviste til noen linker hvor det står mer info. Nevnte også team hardware.

 

Håper ikke jeg gjorde noe dumt nå da :blush: men regner ikke med det.. (?)

 

Kanskje hvis "alle" i Norge med PC en gang i framtid hadde kjørt programmet, at det hadde hatt stor betydning for å løse disse molekyl-gåtene, eller hva det nå er som må til for å lage medisiner som fungerer. Det er iallfall viktig at så mange som mulig er med på å bidra på denne måten hvis de ikke har noe i mot det mener jeg....:roll: slike sykdommer er jo noe dritt...... :thumbdown:

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar

Bravo, støtter det å tipse VG og andre medier. :)

 

Jeg selv har vært med en stund og sist jeg så etter så lå jeg på 166 plass på hw.no teamet. :) hehe Men det er det¨å være med å bidra som teller da, selv om poeng biten er litt morro også.

 

Sitter på en P4 2,0@2,5Ghz og merker ingenting til F@H (dette er til han som klaget over at PC'en ble sirup). F@H skal ha så lav prioritet at om du skal gjøre noe annet så vil CPU etc prioritere de andre oppgavene som vil at den skal kjøre og setter da F@H på pause. Så rart at du merket at PC ble sirup, ingen av de jeg kjener som kjører F@H har klaget på det, min samboer kjører F@H på en P3 933Mhz maskin og hun merker ingen ting. Bortsett fra t det går litt sakte å folde da.

 

Selv skal jeg sette opp en AMD 64 maskin snart. Blir nok socket 939 og en 3500+ CPU samt 1G med minne. DEn kommer til å stå å folde døgnet rundt. Og min samboer kommer til å benytte seg av min P4 maskin. Hennes P3 skal ut i stua som multimedia senter, så den kommer nok ikke til å folde grunnet støy, men det får vi se.

 

PS. Hadde problem med F@H og NIS2004 fra Telenor. NIS2004 stengte også av og til port 80 slik at nettsurfing fungerte ikke, men https, e-post, p2p etc fungerte fint. For F@H så fikk den en pakke, klarte å levere pakken, men klarte ikke å hente ny pakke før jeg rebootet. Dette skjedde veldig ofte. Har nå lagt inn NIS2003 og hele firewall problematikken har løst seg ser det ut til, så til de som har NIS2004 som er levert fra Telenor i ADSL pakken, har dere nettproblemer som kan tyde på FW problem, så bytt ut til 2003 edition eller noe slikt. Eller klag til Tullenor.

 

Stå på folkens, så folder vi oss til toppen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...