Gå til innhold

Ny vaskemaskin og tørketrommel


Anbefalte innlegg

Heppa. Kanskje mitt lengste skudd noen gang her på hw, men skitt au:

 

Jeg skal ha meg ny vaskemaskin og tørketrommel, og på dette feltet er mine kunnskaper minimale.

 

Jeg vet ikke hvilke merker som er bra, eller hva jeg skal se etter. Har nå sett på Navitronics serien til Miele. Den har liksom alt. En kompis av meg har kontakter på ASKO. Men jeg vet ikke om toppmodellene der er like bra ?

 

Det jeg er på jakt etter er:

 

Stillegående maskin med perfekt resultat. skal ha en vaskemaskin og en tørketrommel, av designmessige hensyn skal de være av samme serien.

 

Kan noen hjelpe meg med å sette meg inn i denne verden?

 

Blir veldig glad om noen kan linke til tester etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heppa. Kanskje mitt lengste skudd noen gang her på hw, men skitt au:

 

Jeg skal ha meg ny vaskemaskin og tørketrommel, og på dette feltet er mine kunnskaper minimale.

 

Jeg vet ikke hvilke merker som er bra, eller hva jeg skal se etter. Har nå sett på Navitronics serien til Miele. Den har liksom alt. En kompis av meg har kontakter på ASKO. Men jeg vet ikke om toppmodellene der er like bra ?

 

Det jeg er på jakt etter er:

 

Stillegående maskin med perfekt resultat. skal ha en vaskemaskin og en tørketrommel, av designmessige hensyn skal de være av samme serien.

 

Kan noen hjelpe meg med å sette meg inn i denne verden?

 

Blir veldig glad om noen kan linke til tester etc.

Miele er ganske bra ja. :yes:

Lenke til kommentar

Husker jeg klarte å få en helsikes masse strøm gjennom meg en gang jeg prøvde å mekke på vaskemaskina hjemme :p

Jeg/vi hadde en AEG som tok kvelden for ett par år sida. Den var arvet av foreldrende mine som kjøpte den en gang på slutten av 70 tallet. Det må jo sies å være en brukbar levetid.

Ellers er det nok AEG, ASKO og Miele som går for å være det beste (Miele husker jeg fra butikken som litt stor og klumpete av utseende).

Jeg vet ikke om det er sånn fortsatt, men før ble det påstått at innmaten stort sett kom fra samme fabrikken, bare elektronikken og "karrosseriet" var forskjellig.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Har du god råd, og vil ha en stillegående og bra maskin, kjøper du Whirlpool. Har du ikke fullt så god råd, så er nok AEG og Miele gode alternativer.

 

 

 

mvh

Pantera

Miele er nok dyrere enn whirlpool, gitt. Miele går for "vaskemaskinenes mercedes benz" :p

 

Jeg ville tatt meg en tur på elkjøp. Har du god råd, kjøper du miele og får et produkt som holder i mange år. Det kan forresten være lurt å få noen sterke karer til å hjelpe deg med å bære - de veier nemlig "et tonn".

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke hva jeg har hjemme, men den var ikke så altfor dyr da jeg kjøpte den i våres. Ikke noe überfancy greier, men den gjør jobben sin med 1400rpm.

 

Tørketrommel, trenger du virkelig det? Slik jeg ser på det, er det bare en strømslukende luksusting. Trenger man å tørke noe fort, er det like greit å sette en radiatorovn (om du har det) ved tørkestativet. Og kjøper du en vaskemaskin som sentrifugerer på da 1400rpm slipper du at tøyet drypper når du henger det opp.

 

Men jeg kan sjekke vaskemaskinen jeg har hjemme; enkel og grei å bruke og ikke for dyr heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...