Gå til innhold

Vits i å oppgradere?


Jaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bedre å bruke pengene på å bytte hovedkort og cpu? Tenkte litt på Athlon 64. Den er vel litt mer fremtidsrettet. Socket A og Athlon XP er vel på vei ut... Men vil rammen holde da? Den er jo en typisk billigram.

mitt tips er å vente til pcie blir mer utbredt og kjøpe det. når pcie blir mer utbredt synker prisene og flere deler som er mye bedre kommer.............med det systemet du har kan du jo sikkert klare å vente noen måneder til

Lenke til kommentar
Er det bedre å bruke pengene på å bytte hovedkort og cpu? Tenkte litt på Athlon 64. Den er vel litt mer fremtidsrettet. Socket A og Athlon XP er vel på vei ut... Men vil rammen holde da? Den er jo en typisk billigram.

mitt tips er å vente til pcie blir mer utbredt og kjøpe det. når pcie blir mer utbredt synker prisene og flere deler som er mye bedre kommer.............med det systemet du har kan du jo sikkert klare å vente noen måneder til

Da må han i så fall kjøpe ny cpu og nytt hk samtidig siden PCIe ikke kommer til Socket A.

 

Edit: Det er forresten minimal ytelses forskjell på PCIe og AGP 8x.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Er det bedre å bruke pengene på å bytte hovedkort og cpu? Tenkte litt på Athlon 64. Den er vel litt mer fremtidsrettet. Socket A og Athlon XP er vel på vei ut... Men vil rammen holde da? Den er jo en typisk billigram.

mitt tips er å vente til pcie blir mer utbredt og kjøpe det. når pcie blir mer utbredt synker prisene og flere deler som er mye bedre kommer.............med det systemet du har kan du jo sikkert klare å vente noen måneder til

Da må han i så fall kjøpe ny cpu og nytt hk samtidig siden PCIe ikke kommer til Socket A.

 

Edit: Det er forresten minimal ytelses forskjell på PCIe og AGP 8x.

ja men se hva jeg svarte på da. der ville han kjøpe seg nytt hk og 64, mye bedre å vente skrev jeg............ desuten er pcie ikke utviklet noe da. de har kun gjort om slot-en på agp korta til pcie. senere kommer det jo kort kun til pcie som har mye bedre ytelse en agp kan drømme om.

Endret av clue
Lenke til kommentar
Tenker på å bytte ut skjermkortet mitt (9800PRO@XT) i et 6800LE eller 6800NU. Er det egentlig verdt pengene? Er ytelsesforskjellen stor nok mellom 9800XT og 6800LE/NU? I såfall, er LE best med tanke på pris eller er 6800 best? 6800LE koster jo kun 1983,- på pcutstyr!

 

Takker for svar! :thumbup:

tror det var sånn at i ca:februar eller noe sånn skulle x800pro/6800GT ha falt ned på ca 2000kr. tror du merker større forskjell om du venter til da :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg går for å oppgradere hk og cpu da.. Noen som har noen anbefalinger når det gjelder hovedkort (socket 754)? Må ikke være for dyrt.. Ellers tenkte jeg på en Athlon 64 3000+ cpu. Jeg har også hørt at det er en del trøbbel med rammen min i et athlon 64 system.. stemmer dette? Det er TwinMOS "billigram". 2x på 512MB.

Lenke til kommentar
Tror kanskje jeg går for å oppgradere hk og cpu da.. Noen som har noen anbefalinger når det gjelder hovedkort (socket 754)? Må ikke være for dyrt.. Ellers tenkte jeg på en Athlon 64 3000+ cpu. Jeg har også hørt at det er en del trøbbel med rammen min i et athlon 64 system.. stemmer dette? Det er TwinMOS "billigram". 2x på 512MB.

det kan hende at at du har problemer med rammen, felere som har problemer med ram og A64. oppgradere fra 2800+ til 3000+ er ikke noe vits da du antakligvis ikke vil komme til å merke noe forskjell :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...