Gå til innhold

1024 mb ram værd pengene?


anon12234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viss du kjøper 512MB mer ram for å oppgradere senere, så kjøp et Dual1024 kit, fordi den neste maskinen du kjøper støtter nok dualchannel. Helst kjøp det kjappeste du får.

 

En annen ting å tenke på er at DDR2 sannynligvis tar over for DDR etterhvert...

Endret av Mental
Lenke til kommentar
netshop har bra tilbud på 1024 nå 1450 kr.

er et bra valg de der ja, ocz er gode brikker og det er fullt mulig at de klarer lavere timings også

ja 1024 ram er et must nå tildags.spill loader vel nesten dobbelt så fort.så ja

men kjøp gjerne twinmos.ocz e.l.pmi.mer for kronene

Endret av nosto
Lenke til kommentar

har 512mb kingston hyperx fra før av, så hvis jeg skal kjøpe så kjøper jeg en 512 brikke av samme type ekstra..... men er det værd 1300?, hvor mye bedre blir pcn?, og hva blir bedre?

 

min amd athlon på 2500mhz gruser nabons amd64 3000+ i pcmark, så den er grei nok...... tenker dette blir min siste oppgradering på en veldig god stund, så vil at den skal holde lenge, og da er mere ram viktig.

Lenke til kommentar
har 512mb kingston hyperx fra før av, så hvis jeg skal kjøpe så kjøper jeg en 512 brikke av samme type ekstra..... men er det værd 1300?, hvor mye bedre blir pcn?, og hva blir bedre?

 

min amd athlon på 2500mhz gruser nabons amd64 3000+ i pcmark, så den er grei nok......  tenker dette blir min siste oppgradering på en veldig god stund, så vil at den skal holde lenge, og da er mere ram viktig.

vel er ikke sikker på om det er hvert 1300 men,men du kan jo selge den du har for ca 1000 på bruktmark.og kjøpe nye pmi 1024mb til 1600.du vil nesten ikke merke forskjell på kingston og pmi.

mye som blir bedre.merkbart ja i spill.

Endret av nosto
Lenke til kommentar
jeg har amd system, timings er meget viktige!. hvis jeg skal kjøpe noe annet så kjøper jeg twinmos m/winbond hvis de selges enda....

tviler på at du merker forskjell,men du sparer spenn da.kan ikke få gull for gråstein.og du synes jo 1300 er en stiv pris.meg med

da er du jo like langt

Endret av nosto
Lenke til kommentar

Jeg ville nok satset på billigere rambrikker. Mengden er langt viktigere enn hastigheten og det gjør oppgaderingen mer verd pengene.

 

Jeg ville f.eks foretrukket 1GiB noname PC3200 CL3 til 1400kr fremfor 512MiB HyperX ram PC3200 CL2 til 1400kr.

 

Prisen er den samme men du får mer ytelse for pengene ved å gå for den billige 1GiB-ramen fremfor den dyre 512MiB-ramen.

Lenke til kommentar

har lagt ut kingstonrammen min på bruktmarkedet nå, skal prøve å få 1000 spenn for den, jeg betaler frakt. så skal jeg kjøpe 2x512 mb pmi med 2-3-3-6 timing til 800 pr stykk, noe jeg synts er jaevli billig

 

kanskje jeg skal spørre netshop som jeg får bytte kingstonbrikkene med 1x512 pmi, sånn for å teste servicen deres :p

 

tenker på 2x denne: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2508

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

billigere?, la oss si at jeg selger kinstonene for 800, da har jeg 800 på handa. så legger jeg i 800 til så har jeg 1600, altså jeg bruker 800 på 1 gig ram, hvis jeg kjøper kinston så bruker jeg 1400 på 512 mb ram,,,,,shønner?

 

hvis jeg selger kinstonen så får jeg sikkert ca 8-900 for de, da har jeg nok penger til å kjøpe 512mb pmi, men pmi er jo dårligere. syntes dere det er lurere av meg å kun kjøpe 1x512mb pmi, slik at det blir blanda pmi og kingston?, eller skal jeg bytte kingston i pmi som er dårligere å kjøre like pmi-brikker?

Lenke til kommentar
billigere?, la oss si at jeg selger kinstonene for 800, da har jeg 800 på handa. så legger jeg i 800 til så har jeg 1600, altså jeg bruker 800 på 1 gig ram, hvis jeg kjøper kinston så bruker jeg 1400 på 512 mb ram,,,,,shønner?

Det blir vel ikke helt riktig regning.

800kr og du får 1GB Pmi

1400kr og du får 1GB HyperX

 

hvis jeg selger kinstonen så får jeg sikkert ca 8-900 for de, da har jeg nok penger til å kjøpe 512mb pmi, men pmi er jo dårligere. syntes dere det er lurere av meg å kun kjøpe 1x512mb pmi, slik at det blir blanda pmi og kingston?, eller skal jeg bytte kingston i pmi som er dårligere å kjøre like pmi-brikker?

Jeg vet ikke helt. Det blir litt smak og behag.

 

Men jeg synes uansett du skulle satse på to like brikker.

 

PS. Det kan være lurt å sjekke om både Pmi-brikkene og HyperX-brikkene har god kompatibilitet med Athlon64 før du tar valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...