Gå til innhold

Hva er greia med Sims?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er hele Sims-hypen litt farfetched? Styre små detaljer som å trene, få seg dame, gå tur med hunden, vanne planter, gå på do o.l. Wow så fantastisk... Er ikke dette ting man i bunn å grunn gjør i det "vanlige" livet? Ikke misforstå jeg er langt fra mot spill, men et spill om ting man i og for seg gjør hver dag (eller i allefall burde gjøre) klarer ikke å fange interessen min. Hvem er disse individene som heller vil gå tur med hunden sin på pc-skjermen enn å gjøre det i virkeligheten, eller sende "Sim"en sin på bar for å drikke å danse enn å gjøre det selv? Eksemplene på slike aktiviteter er mange. Dette er jo en dårlig imitasjon på et normalt liv, hvorfor da ikke bare gjøre dette? Ikke prøv å få "Sim"en din til å få seg en date, gjør det selv vel...

Tråkker nok på en del tær her, men lurer bare litt på dette. Spiller selv en god del spill, men jeg kan jo i grunnen ikke stikke ut å skyte noen tyske soldater i Bocage i virkeligheten da, men å lufte hunden min (sett at jeg hadde en), DET skulle jeg klart selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
DUST! :nei:

Hei er vel lov å lure :hrm:

JEG personlig ser ikke poenget, men sier ikke at det er feil

Til Musty: Være Gud... joa det hadde ikke vært så teit d....

Skrevet (endret)

Ja, hvorfor spille Gran Turismo, man kan vel gå ut å kjøre bil selv!?

Hvorfor spille Warcraft, Settlers o.s.v? Man kan vel gå ut å hugge ved eller fiske selv!?

Poenget er ikke at man spiller spill som handler om ting man ikke kan gjøre selv, man spiller fordi man syns det er morsomt. Sims er forøvrig verdens mest solgte PC spill.

Endret av Maverick2002
Skrevet

Poenget er ikke at man spiller spill som handler om ting man ikke kan gjøre selv...

Jo, det er faktisk poenget for meg. Når det gjelder å kjøre bil er det vel alle som gjør det, bortsett fra mindreårige da. Men i det virkelige liv er det greit å kjøre forsvarlig, slik at man ikke får noens liv eller helse på samvittigheten. Settlers...vel det kjenner jeg lite til, men fiske og hogge ved gjør jeg ofte for min del. Nok om det.

Fra mitt ståsted virker det som om det er en trend at tv-serier som Big Brother og spill som Sims slår gjennom, mange foretrekker å leve livet sitt gjennom f.eks. tv-skjermen istedet for å gå ut og gjøre det selv. Dette er selvfølgelig farget av at jeg er i 30-årene. Selvfølgelig vil en ungdom som ikke har kommet i gang med livet "på ordentlig" enda finne slikt enda mer interessant, det må man selvfølgelig ha forståelse for.

Fotograf Morten Krogvold holdt nylig fotokurs i Kristiansund. Der uttalte han følgende: "Er det høydepunktet i livet å se dårlige programmer på TV? Bør man ikke heller bruke tida si på å snakke med ektefellen, lese en god bok eller lære noe nytt? Det sies at vi dør i 34-årsalderen, men gravlegges først når vi er 78."

Kan vel overføres til emnet trådstarter tar opp her det. En liten visdom der synes jeg.

Trådstarters innlegg er saklig, og da sparer man seg for

DUST! 
Skrevet (endret)

Hvorfor spille Warcraft, Settlers o.s.v? Man kan vel gå ut å hugge ved eller fiske selv!?

Poenget er ikke at man spiller spill som handler om ting man ikke kan gjøre selv, man spiller fordi man syns det er morsomt. Sims er forøvrig verdens mest solgte PC spill.

Majoriteten av verdens befolkning kan ikke stikke ut å starte en fet bil og suse avgårde i 300 km i timen, man kan heller ikke drepe en drage, eller invadere et naboland. Derfor, i mitt hode, har man spill for dette.

Selv om noe selger i bøtter og spann er det ikke dermed sagt at det er bra (O-zone solgte mest singler i Norge for en stund siden, og man kan vel ikke med hånden på hjertet si at Dargos din tei (eller hva det var) var en bra sang)

Edit: Og ATI Radeon; kan man virkelig ta rifla til far og plaffe ned folk i virkeligheten uten at det får konsekvenser? Jet iallefall at jeg kan gå tur med hunden min i virkeligheten (igjen sett at jeg hadde hund (må snart finne et bedre eksempel))

Endret av Odland81
Skrevet (endret)

Kan vel overføres til emnet trådstarter tar opp her det. En liten visdom der synes jeg.

Trådstarters innlegg er saklig, og da sparer man seg for

DUST! 

Takk for støtten Muffinman, forøvrig et veldig bra innlegg

Endret av Odland81
Skrevet

Mange nevner at det å gjøre ting man ikke kommer til å gjøre i virkeligheten er hovedpoenget med et spill, og jeg skal ikke diskutere det. Poenget er at jeg ikke forstår hvorfor dere ikke ser på The Sims som et slikt spill? Du kan bygge hus, sette opp (og ødelegge) familier, leke med arveanlegg, kort og godt, leke litt gud og styre individer. Det er vel kanskje ikke noe du kommer til å gjøre i virkeligheten, egentlig?

Så denne debatten har vel sklidd litt ut, ettersom det dere diskuterer ikke har noen som helst rotfølelse i spillet som diskuteres. Hvis dere ikke liker å spille The Sims, fordi dere ikke synes det er spennende nok, så ikke spill det? Det er ikke vanskeligere enn det. Andre spiller ikke rollespill fra middelalderen, ettersom det ikke fenger dem. Noen har ingen glede av bilspill, mens andre føler at det er det som virkelig er spennende. Vi er forskjellige, og vi finner spenning og glede i forskjellige spill.

Skrevet

Sims er teit. Hele konseptet er teit. Hva F&%# er det som er så morro med og leke med menesker? Hva er det som er så morsomt???? Kan noen si meg det???

Skrevet (endret)

Norges mest solgte også(over en halv million, det vil si at 1/8 av folket har sims :wow: )

det morsomme er å bygge huset.

Helt enig, elkser å bygge store, fine hus :)

Brukte faktisk sims når jeg skulle pusse opp rommet :p

Endret av Gandalf the Grey
Skrevet
Sims er teit. Hele konseptet er teit. Hva F&%# er det som er så morro med og leke med menesker? Hva er det som er så morsomt???? Kan noen si meg det???

Tja...det er jo et jentespill da...(forstå det den som kan, jenter liker ikke Unreal Torunament)

Det er jo underholdende i en to-tre- timers tid.

Skrevet
Er det bare meg eller er hele Sims-hypen litt farfetched? Styre små detaljer som å trene, få seg dame, gå tur med hunden, vanne planter, gå på do o.l. Wow så fantastisk... Er ikke dette ting man i bunn å grunn gjør i det "vanlige" livet? Ikke misforstå jeg er langt fra mot spill, men et spill om ting man i og for seg gjør hver dag (eller i allefall burde gjøre) klarer ikke å fange interessen min. Hvem er disse individene som heller vil gå tur med hunden sin på pc-skjermen enn å gjøre det i virkeligheten, eller sende "Sim"en sin på bar for å drikke å danse enn å gjøre det selv? Eksemplene på slike aktiviteter er mange. Dette er jo en dårlig imitasjon på et normalt liv, hvorfor da ikke bare gjøre dette? Ikke prøv å få "Sim"en din til å få seg en date, gjør det selv vel...

Tråkker nok på en del tær her, men lurer bare litt på dette. Spiller selv en god del spill, men jeg kan jo i grunnen ikke stikke ut å skyte noen tyske soldater i Bocage i virkeligheten da, men å lufte hunden min (sett at jeg hadde en), DET skulle jeg klart selv.

Helt enig, syns Sims er et helt på trynet jalla konsept som bare duger til folk med fritidsproblemer og utrolig patetiske liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...