Gå til innhold

Servicepack 2 hindrer trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Bruker man 3. parts prgramvare (den som leveres med trådløskortet) klarer man å omgå denne buggen som oftest.

det spørs, 3.part programvare som er laga riktig fungerer bra ja. Men hvis de bytter ut systemfiler og prøver og integrere seg med windows kan oppdatering av windows bli et problembarn.

 

Jeg bruker aldri 3.part programvare hvis det ikke er absolutt nødevndig, ingen av disse programmene(har vært borti et godt dusin med forskjellige kort) har stor funksjonalitet utenom det man finner i windows uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags access punkt er det du har?

Ikke si at du har en Dlink 614+ eller en 624+ bare ;)

joda, har nok en D-link DI-624+

 

Tar det som at det ikke er bra... :(

 

adilr17: Hvordan disabl'er jeg xp's nettverksprogram? Er det kun på Professional? Har XP home på denne maskinen...

Endret av Shadowfax
Lenke til kommentar

Hadde akkurat det samme problemet jeg...

 

Innstallerte Windows xp med Sp2 etter formattering, og fikk det samme problemet nesten hver gang jeg hentet maskinen fra standby... Repair funket ikke. Eneste løsningen var å restarte ruteren hver gang.. Før dette hadde det trådløse nettet mitt fungert knirkefritt i snart 2 år!

 

Gå SP2 en sjangse til... og etter å ha innstallert akkurat på samme måte funker det perfekt igjen!

 

Men jeg har ikke innstallert de nyeste driverne til kortet.. Bruker de som Windows har og det funker like bra.. Vet ikke om dette kan ha vært årsaken, for jeg forsøkte selvsagt alle mulige drivere før jeg formatterte på nytt.

 

Er nok ikke ruteren din det er noe problem med, ville gitt SP2 en ny sjangse.. men jeg hiver meg på kommentaren om at D-Link 614+ er en crappy router... Hadde den først og den skapte aldri noe annet enn problemer.. De har kanskje endelig fått fikset firmwaren nå da men, jeg kommer aldri til å kjøpe D-link igjen.

 

Linksys er konge på trådløst!

Lenke til kommentar
Hva slags access punkt er det du har?

Ikke si at du har en Dlink 614+ eller en 624+ bare ;)

joda, har nok en D-link DI-624+

 

Tar det som at det ikke er bra... :(

 

adilr17: Hvordan disabl'er jeg xp's nettverksprogram? Er det kun på Professional? Har XP home på denne maskinen...

Okay, da kan du bare gi opp feilsøkinga di.. :)

Så langt som jeg har kommet med feilsøking av dlink 614+ og 624+ er at jeg klarer å opprette en oppkobling til routeren. Dvs at jeg klarer å logge inn på routern, finne instillinger osv.

 

Jeg har også testet uten trådløst, dvs med kabeln rett inn i maskinen, foran routeren. Funker fint.

 

Har testet en Win ME maskin, å koble den via routern, via kabel. Fungerer ikke, etter at den bærbare installerte SP2 (Logikk? Nei).

 

Iblant fungerer det.. Men det går ekstremt tregt å surfe. Ville si det går fortere med vanlig modem.

 

Så mitt tips. Kontakt D-link, å hør hva de sier.

Evt avinstaller SP2, og alt kommer til å funke.

Evt få deg en skikkelig router/accesspunkt ;)

 

Med andre ord virker det som om det er feil på selve D-link 614+ hardwaren/firmwaren i forhold til SP2. Hvordan dette fungerer i praktikken er jeg ikke god nok til å forstå ;)

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...