Gå til innhold

Servicepack 2 hindrer trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Etter at jeg installerte service pack 2 på maskinen, så har jeg ikke fått koblet til det trådløse nettverket hjemme. Det har funket knirkefritt i 8 uker, men så ble det plutselig stopp når jeg la inn SP2. Jeg får beskjed om at jeg er tilkoblet, men har begrenset eller ingen tilgang til nettverket. Jeg får ikke IP fra Ruteren, og får heller ikke konfigurert den uten å koble den til via LAN.

 

Satt i to timer for å løse problemet i går, og gikk i dag lei og avinstallerte SP2. Da virket alt igjen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vil ikke kalle meg en luring. Men jeg kjører SP2 på alle mine 3 maskiner. 2 av dem trådløst. Den ene, som er maskinen til guttungen har norsk SP2. Har kjørt den siden installasjonen uten problemer. Var faktisk ikke klar over at det var problemer før jeg leste dette. Har tittet litt rundt og sett at andre har også har problemer. Kanskje bare flaks med meg da?

 

by the way..... Satte opp en maskin i går som hadde et Belkin trådløst kort. Fungerte uten problemer med Engelsk SP2. Fortsatt flaks? Ikke vet jeg.....

Endret av butare
Lenke til kommentar

Ikke har jeg trådløst, men dog et nettverk med tråd. :!:

 

Installerte SP2 på den ene av 3-tre maskiner og fikk ikke tilgang til verken internett eller intranett.

 

Da hadde jeg slått av alle brannmurer.

 

WXP SP2 sin egen, Norman, og Zonealarm PRO.

 

Virket fortsatt ikke, enden på visa var å avintallere SP2. Da virket alt igjen.

 

Så SP2 for vår del var ikke noe bra saker.

 

Vil gjøre som De fleste andre vil gjøre, vente til SP2 bli mer stabil.

 

Heldigvis gikk alt godt under min avinstallasjon. :D

 

Vet om andre som ikke var så heldige. :cry:

 

MvH

 

WB

Endret av Wild Berries
Lenke til kommentar

ikke likt for alle, nei. Ser man på listen over oppdateringer i sp2, og hvor mange som ikke har noen problemer synes jeg det er bra idiotisk å oppfordre folk til å ikke oppdatere maskinene sine. Har selv 3 laptoper med trådløst samt 2 stasjonære som alle fungerer prikkfritt etter sp2. Både norsk og engelsk versjon. Så da får jeg være den noen som sier brukerfeil.. :p

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med trådløst i sp2, har brukt over 10 forskjellige klientkort fra forskjellige produsenter og med forskjellige brikkesett.

 

Har lagt inn sp2 på godt over 20 maskiner og har ikke hatt problemer på noen av dem. Det er også svært så forskjellig maskinvare. Alt fra Pentium 2 til Xeon.

 

Det har også vært i flere forskjellige miljøer med domene, frittstående og bærbare. Har ikke hatt noen problemer med programvaren som er i bruk på disse stedene. Har gjort mange tester før jeg oppgraderte disse maskinene for å unngå problemer med programvaren som brukes.

 

Vi bruker også SP2 på skolen jeg går på (høyskolen i sør-trøndelag), noe som også ser ut til å gå bra.

Lenke til kommentar
Trykk på reparer.

Med SP2 er det ny rutine for reparer funksjonen.

Tidligere var dette ikke løsningen, men med SP2 er det ok.

Når jeg trykker på reparer så får jeg opp n blåskjerm med masse tekst/tall i 1/10 sekund og så rebooter maskinen...

 

Må nok legge inn winxp på nytt for å få det til å virke....

Lenke til kommentar
Trykk på reparer.

Med SP2 er det ny rutine for reparer funksjonen.

Tidligere var dette ikke løsningen, men med SP2 er det ok.

Når jeg trykker på reparer så får jeg opp n blåskjerm med masse tekst/tall i 1/10 sekund og så rebooter maskinen...

 

Må nok legge inn winxp på nytt for å få det til å virke....

Har du prøvd å installere det trådløse nettverkskortet på nytt/finne ny driver? Kan fort være et driverproblem det der. Skjelden nødvendig å reinstallere. :nei:

Lenke til kommentar
Bruker man 3. parts prgramvare (den som leveres med trådløskortet) klarer man å omgå denne buggen som oftest.

Kva for ein bug, snakkar du om?

 

Sjølv om nokon har problem med SP2, så betyr det *ikkje* at SP2 er ein dum ting. Har du MS over alt, funker (som oftast) alt. Då er du sjølvsagt også slave til MS, og du har på ein måte valgt det sjølv...

 

MS-sertifiserte programmer, - hardware og - drivere = stabile system som fungerer...

 

Ditt valg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...