Gå til innhold

MS 4.0 vs. MX510


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er veldig usikker på hvilken datamus jeg skal kjøpe, disse er de jeg står fast med:

MS Intelli 4.0

Logitech MX510

 

På et annet forum viste det seg at et stort flertall valgte disse musene i den prisklassen, det er derfor jeg har valgt de.

Men jeg er usikker på hvem av dem jeg skal kjøpe, så jeg trenger deres hjelp.

 

Musen skal brukes til AIM spill, som f.eks Counter-Strike.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig bruker jeg IE 3.0. Gikk til anskaffelse av en IE 4.0 for en tid tilbake men fant denne faktisk dårligere enn forgjengeren pga dårlig programvare, merkelig plassering av mouse4 og mouse5 samt dårligere 'grep'.

 

Vurderer nå en MX510 selv, men er en flittig bruker av knapp 4&5 på musa i fps-spill og synes plasseringene av disse knappene er noe malplassert.

 

Kan godt hende jeg kjøper ei ny IE3.0 mus om den er å oppdrive :) Ja....jeg spiller mye CS.

Endret av AccessDenied
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en IE4.0 på jobb, og den er helt herlig. Ligger godt i hånda og har ingen problemer med ymse underlag. Bruker den rett på lakkert kontorpult, og den har ikke "skip"'et en eneste gang. (Og det ække kødd engang...) Før denne musa kjøpte jeg en MX500 på Elkjøp, men den syns jeg var litt stor (lang) (jeg legger ikke hele hånda oppå, jeg har håndbaken nedpå borplata), og etter en uke eller to kunne muspekern begynne å stå å vibrere på skjermen, som tyder på at sensoren ikke klarte å lese underlaget (pulten) ordentlig. Dette problemet har jeg altså ikke hatt (i det hele tatt) med IE4.0. (MX500'en ble altså returnert til Elkjøp :yes: )

 

Nå har jeg ikke spilt med denne musa, men nå skal jeg kjøpe meg en til å ha hjemme også. :D

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Både MS 4.0 og MX510 er uegnet for gaming. Vil du ha en skikkelig mus så gå for Intellimouse Optical 1.1, IE 3.0, eller Logitech MX300. Det er disse modellene de største gamerne bruker under f.eks CPL, og det er ikke uten grunn.

 

Bruker du musa di på skikkelig underlag så har ikke den optiske sensoren så mye å si,

900000000 DPI vil ikke si at den er noe bedre enn 400 DPI for gaming. Du treffer hver pixel i CS uansett, det er formen på musa og trykkfølelsen i knappene som teller.

Lenke til kommentar
Både MS 4.0 og MX510 er uegnet for gaming. Vil du ha en skikkelig mus så gå for Intellimouse Optical 1.1, IE 3.0, eller Logitech MX300. Det er disse modellene de største gamerne bruker under f.eks CPL, og det er ikke uten grunn.

 

Bruker du musa di på skikkelig underlag så har ikke den optiske sensoren så mye å si,

900000000 DPI vil ikke si at den er noe bedre enn 400 DPI for gaming. Du treffer hver pixel i CS uansett, det er formen på musa og trykkfølelsen i knappene som teller.

Underlag..?

 

Bruker en Func musematte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...