Gå til innhold

noen som er fornøyd med pcutsyur.no?


Anbefalte innlegg

HVis noen har handlet der i det hele tatt da.

 

Jeg bor rett ved pcustyr.no, de kommer med at de har bra service lave priser og egene lager. Men alt er jo bullshait. Greit de har lave priser, det er vel det eneste som er positivt. Men Servicen er tragisk, de lover deg et "hovedkort" på 2 uker, men får det ikke før 4 uker senere fordi de hadde akuratt _det_ lageret i sverige. Noe så patetisk å si. Å folka som jobber der er jo så breiale å bøse at det ikke er no kult å gå dit en gang.

 

Er sikkert noen som har god erfaring med de, men de fleste jeg kjenner som bor her kjøper ikke noe hos de pga mye rot, dårlige varer, dårlig service.

 

Jeg kjøpte en rambrikke der en gang, den 1. var defekt. Jeg skrev opp alt av nr o.l på den og sendte den inn for å få en ny. Jeg fikk den nye, satt den i, og den funka heller ikke. Så skulle jeg skrive av nr av den også. Så hadde de sendt den samme tilbake til meg. Dette gjorde de 4 ganger før jeg fikk en ny.

 

Kaller vi det god service? bare lurer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror pcutstyr.no kommer til kort når det gjelder retur..

Allt annet, som vanlig kjøp og slikt er helt ok, men returen stinker så jævlig.. tok dem 3 mnd å få sjekket harddisken min, og atpåtill presterte dem å skylde på meg.. Så pcutstyr er en sjappe jeg vill ligge langt unna visst jeg kjøper ting som kan bli nødt til å prøve å returnere

Lenke til kommentar

Har selv bestilt et par ting derfra uten noen problemer. DVD brenneren lå riktignok litt lenge på plukkliste, men det faktum at helga også kom imellom der gjorde sikkert at det virket litt lenger enn det egentlig var. Men har lest endel som har problemer med retur dit, så er skeptisk til å bruke dem nå når jeg skal bestille mp3 spiller f.eks.

Lenke til kommentar

PCUtstyr.no er helt OK !

 

Jeg har sluttet helt å handle fra Komplett og PSData (som jeg brukte før).

Har kjøpt 5-6 komplette PC'er fra PCUtstyr bare i år og har ingen negativ erfaring.

 

Har hatt 2 returer. En brenner som ble defekt, og den fikk jeg byttet på dagen. Den andre returen er inne for behandling nå (en PSU som sluttet å fungere).

 

Dessuten er prisene blant de beste.

For oss i nedre glomma regionen er hentemuligheten toppers. Tidligere hadde de en leveringstid på ca. 3 dager (som transporten tok fra lagrene "deres" til Fredrikstad), men nå går det bare 1 dag.

 

Du skriver også negativt om de som jobber der. Jeg har ikke samme syn på saken som deg. Virker som du baserer dine uttalelser på rykter og ikke fakta. Har du handlet der selv noen gang ? Ei fjær blir ofte til 5 høns.

 

I forretningsverden kan en ikke få i pose og sekk. Vil du ha kjempe-service, kjøp delene dine fra lokalbutikken. For å holde prisene lave, må det gå på bekostning av annet, bl.a god service. Jeg antar at PCUtstyr sin filosofi er å selge mest mulig varer til lave priser, og dermed ikke det beste service-tilbudet til kundene.

 

Jeg har imidlertid en negativ sak om PCUtstyr, og det er gebyret en må betale for å hente varene på deres lager i Fredrikstad. Det kunne kundene vært skånet for.

 

NB! Jeg er IKKE ansatt i PCUtstyr ;-)

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg bor også i nærheten og har det siste året nærmest kuttet ut andre leverandører til fordel for PCUtstyr. Har så langt i år handlet inn deler til 4 komplette pc'er pluss andre ymse ting.

 

Har hatt problemer en gang med ram som ikke var kompatibelt med hovedkortet, men det fikk jeg byttet uten problemer. Ellers skjedde det en gang at de hadde glemt å plukke side 2 på plukklisten, men fikk sakene da jeg tok turen innom igjen. Hvis de gjør dette for postordre-kunder er det jo ganske kjipt da, med tanke på lang ventetid.

 

Som kjbu skriver er leveringstiden til hentelageret kuttet ned fra 3 til 1 dager, noe som er veldig positivt.

 

De 2 jeg har snakket med der borte har da virket som greie personer også, uten at jeg har hatt så lange samtaler med de.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn et defekt hovedkort til dem for en uke siden, og den ble plukket opp i går, dagen etter den kom fram. Nå venter jeg bare spent på å se hva som skjer og hvor fort det nye kommer i posten (hvis det noensinne kommer). Har bare hatt positive erfaringer med dem når det gjelder bestilling o.l, men ser at dere har litt andre erfaringer.

Lenke til kommentar

Har den siste tiden hatt en sak som gjaldt å benytte angrerette på bærbar PC.

 

PCutstyr ville først ikke ta denne i retur da navn var skrevet inn i Windows installasjonen (operativsystem preinstallert på PC).

 

Det var imidlertid mulig å holde en saklig konstruktiv dialog med firmaet, og det har nå løst seg.

 

De er nå villige til å ta PC tilbake slik at angreretten gjelder. Ser at de har fått endel pepper den siste tiden, men det kan virke som om PCutstyr ønsket å teste angreloven. Denne uken har de imidlertid akseptert Forbrukerrådets avgjørelse, og innfridd kundenes ønske om å benytte angreloven i ihvertfall 3 tilfeller jeg har sett på forumet.

Lenke til kommentar

Kjøpte skjermkort fra Pcutstyr.no i august, sendte det tilbake på, da korte var defekt. De hentet pakken den 8. denne måneden.

Mail fra dem i går, med beskjed om at at jeg får nytt kort. Blir vell sendt i løpe av uken. Litt over to uker er ok.

 

Kan ikke klage på servicen, de har svart meg på alle mailene jeg har sendt. Servicen jeg fikk er det ingenting å utsette på.

Lenke til kommentar

De påstår at de har ting på lager (de påstår også at de har lager). Når man etter en uke lurer på hvorfor varen ikke er sendt, svarer de at varen var på et annet lager og at det tok tid å få det inn!

 

Jeg har snakket med dem på telefonen angående returer og blitt enig med dem om hvordan det skal løses. Kort etterpå har jeg motatt bekreftende mail der de har gått tilbake på en del av tingene vi ble enige om.

 

Det er mulig at mange er fornøyde med dem, særlig de som bor i nærheten og kan stikke innom. Men jeg har blitt bevisst løyet til av salg, retur og ledelse, og har derfor ikke lenger tiltro til det de sier eller deres seriøsitet.

 

Erik

Lenke til kommentar

Jeg selv kjøpte skjermkort fra Pcutstyr.no i april, sendte det tilbake, da kortet var blitt defekt. Sendte det inn for 15 dager siden, har ringt og spurt hva som skjer, de unnskylder stadig med at de har det på "servicestedet" og må kontakte de som holder på der ,for å få vite hva som skjer. Jeg har forrestene ikke fått en eneste mail fra de om hva som skjer. KUN returarket som jeg brukte for å sende tilbake.

Det verste er at åpningstidene er bare fra 10-14 i telefon. BARE 4 timer!! Vi får se hva som skjer....

Lenke til kommentar

Har bare handlet der en gang, lave priser, kom raskt (bestilte torsdag, kom tirsdag, alt var på lager når jeg bestilte). Men på den annen side er min erfaring at du ikke kjenner en nettbutikk før du har hatt returer. Har brukt PS Data, MPX, Netshop men aldri hatt noen returer, så da merker du liten forskjell. Eneste jeg kjenner gjennom returer er Komplett (hatt 2stk), og de er helt greie på det. Ikke supre, ikke dårlige, men i alle fall seriøse.

Lenke til kommentar

Etter at jeg skrev forrige innlegg, kontaktet PCUtstyr meg for å få vite detaljene i saken jeg skrev om her. Jeg sendte dem en lang mail og forklarte hva som hadde skjedd.

 

I anstendighetens navn vil jeg bare si at de uttrykte genuin interesse, på eget initiativ, for å gjøre meg fornøyd.

 

Kanskje dette er nye takter? Hvem vet?

 

Jeg oppfordrer alle som handler av dem til å legge inn erfaringer på webshop, så kan vi se om det bedrer seg.

 

Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...