Gå til innhold

NDP har fått økt oppslutning i Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg oppfordret til å begrunne påstandene så ba jeg ikke om en leksjon i enkel logikk, jeg ønsket at du skulle begrunne hvorfor du mener jeg bryter de deduktive lovene, samt hva det er du mener ikke holder.

Er du dum, eller spiller du?

 

Jeg viste at de utropene du kom med ikke holder på greip.

 

Nazismens faenskap er også sterkt indoktrinert i oss. Vi har alle lært fra vi var små hvor forferderlig nazismen er.

 

Det er ikke så viktig om vi sitter med litt feil inntrykk av nazismen

 

Du kan ikke sitte å si hvor forferdelig nazismen er, når du selv sier at du har fått feil inntrykk av den, fjols.

Lenke til kommentar

NDP er ikke et nazistisk parti. Nazistiske partier er forbudt i Tyskland. Så kan man stille spørsmål om dèt er en god ting å gjøre (forby partier...)?

 

Tyskland mangler så langt et landsomfattende, nasjonalistisk parti, tilsvarende FN i Frankrike. NDP står sterkt i en delstat. DVU står sterkt i en annen delstat. Begge scorer høyt i det tidligere DDR. Republikanerne står sterkt i vest. Det anses som usannsynlig at dette vil endre seg til neste riksdagsvalg.

 

Spørsmålet blir hvem som tjener/taper på proteststemmer til slike partier. Schröder vil, med dagens utvikling, tape det neste riksdagsvalget, og Merkel vil bli Tysklands neste rikskansler. Derimot ser vi nå at CDU/CSU ikke vinner de stemmene SPD taper i delstatsvalgene. I stedet går de til ytre høyre. Resultatet kan bli en ny regjering (etter neste riksdagsvalg) hvor kristligdemokratene under ledelse av Merkel (Tysklands første, kvinnelige rikskansler...!) tar over, men med svekket autoritet, siden delstatsforsamlingene er fulle av politikere fra ytre høyre.

Lenke til kommentar
Når jeg oppfordret til å begrunne påstandene så ba jeg ikke om en leksjon i enkel logikk, jeg ønsket at du skulle begrunne hvorfor du mener jeg bryter de deduktive lovene, samt hva det er du mener ikke holder.

Er du dum, eller spiller du?

 

Jeg viste at de utropene du kom med ikke holder på greip.

Hvis du ikke er i stand til å forklare dine egne tankerekker, så er det umulig for meg å oppklare hvor du missforstår, og det du skriver blir meningsløst og bare for støy å regne.

 

Men jeg skal gi deg en siste sjanse, og veilede deg litt gjennom prosessen i å gi et skikkelig svar. Du sammenlignet min logikk med 'mor lille er en sten'-logikk. Denne går ut på å trekke en konklusjon på feil grunnlag. Hvilken konklusjon er det jeg har trukket på feil grunnlag?

 

Når du så har svart på dette, så kommer vi til det vanskelige, der du forklarer hvorfor du tror konklusjonen er på feil grunnlag. Der kan du gjerne systematisere og sette opp mine påstander på en oversiktlig måte og vise hvordan du tolker dem og hvor logikken tilsvarer 'mor lille er en sten'-logikk.

 

Lykke til!

 

 

 

Du kan ikke sitte å si hvor forferdelig nazismen er, når du selv sier at du har fått feil inntrykk av den, fjols.

Jeg har ikke sagt hvor forferderlig nazismen er. Jeg har sagt at den er forferderlig. Og det er nok. Hvor forferderlig er uinterresant.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...