Gå til innhold

Problemer med klokking av AMD 64 3000+


[r]endre

Anbefalte innlegg

Har lest litt om overklokking på forumet her, og bestemte meg for å prøve å klokke min AMD Athlon 64 3000+.

 

Den kjører fint på 2.1 GHz, men når jeg kommer opp på 2.2 GHz låser pcen seg etter noen minutters spilling. Lurer på om noen vet grunnen, og om det evnt. går ann å fikse/gjøre noe med dette. Ustabilt system? For dårlig kjøling? (Vet shuttle ikke har den beste kjølinga.. :p)

 

Har shuttle SN85G4 og kan ikke ta på AGP/PCI lock (iallefall så vidt jeg vet), og kan heller ikke justere MP.

 

Satte Vcore på 1.6 og fsb på 220 når jeg kjørte 2.2 GHz.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
endre' date='20/09/2004 : 19:35'] Har lest litt om overklokking på forumet her, og bestemte meg for å prøve å klokke min AMD Athlon 64 3000+.

 

Den kjører fint på 2.1 GHz, men når jeg kommer opp på 2.2 GHz låser pcen seg etter noen minutters spilling. Lurer på om noen vet grunnen, og om det evnt. går ann å fikse/gjøre noe med dette. Ustabilt system? For dårlig kjøling? (Vet shuttle ikke har den beste kjølinga.. :p)

 

Har shuttle SN85G4 og kan ikke ta på AGP/PCI lock (iallefall så vidt jeg vet), og kan heller ikke justere MP.

 

Satte Vcore på 1.6 og fsb på 220 når jeg kjørte 2.2 GHz.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her. :)

ja du må ta å nappe ut en liten greie i hovedkortet. les bruksamvisningen for hovedkortet å finn den... det er vanligvis en liten plastikk greie. napp den ut :thumbup:

Lenke til kommentar
ja du må ta å nappe ut en liten greie i hovedkortet. les bruksamvisningen for hovedkortet å finn den... det er vanligvis en liten plastikk greie. napp den ut :thumbup:

Ok, takker for svar :), men hva nøyaktig er det jeg gjør når jeg drar ut den greia?

 

Prøvde å sette vcore til 1.7, men dette hjalp lite.

Skal bestille nye vifter til heatpipe og skjermkort og får se om det hjelper.

Lenke til kommentar
endre' date='20/09/2004 : 20:13']
ja du må ta å nappe ut en liten greie i hovedkortet. les bruksamvisningen for hovedkortet å finn den... det er vanligvis en liten plastikk greie. napp den ut :thumbup:

Ok, takker for svar :), men hva nøyaktig er det jeg gjør når jeg drar ut den greia?

 

Prøvde å sette vcore til 1.7, men dette hjalp lite.

Skal bestille nye vifter til heatpipe og skjermkort og får se om det hjelper.

jeg gjorde det senest i helga men det du nøyaktig gjør er å lese litt å bruksamvisningen om du har det..??

 

se godt etter på hovedkortet, det skal være en liten plastikk greia(veldig liten) og det spørs fra hovedkort til hovekort men en av dem er til og "restarte" bios og en til å nappe ut for mere klokking. noen har til og med enda en liten "dært" til som du rører på for: SET FSB CLOCK men den skal du ikke røre. alt står i bruksamvisningen.

hvet ikke ossen hovedkort du har jeg men.......?? ;)

Lenke til kommentar

se godt etter på hovedkortet, det skal være en liten plastikk greia(veldig liten) og det spørs fra hovedkort til hovekort men en av dem er til og "restarte" bios og en til å nappe ut for mere klokking. noen har til og med enda en liten "dært" til som du rører på for: SET FSB CLOCK men den skal du ikke røre. alt står i bruksamvisningen.

hvet ikke ossen hovedkort du har jeg men.......?? ;)

Hovedkort: nVIDIA nForce3 150, AMD Hammer (glemte jeg å nevne)

 

Får se hva jeg får ut av manualen.. ;)

Lenke til kommentar
endre' date='20/09/2004 : 20:43']

se godt etter på hovedkortet, det skal være en liten plastikk greia(veldig liten) og det spørs fra hovedkort til hovekort men  en av dem er til og "restarte" bios og en til å nappe ut for mere klokking. noen har til og med enda en liten "dært" til som du rører på for: SET FSB CLOCK men den skal du ikke røre. alt står i bruksamvisningen.

hvet ikke ossen hovedkort du har jeg men.......?? ;)

Hovedkort: nVIDIA nForce3 150, AMD Hammer (glemte jeg å nevne)

 

Får se hva jeg får ut av manualen.. ;)

hehe okey, det skulle gå det :thumbup:

Lenke til kommentar
ja du må ta å nappe ut en liten greie i hovedkortet. les bruksamvisningen for hovedkortet å finn den... det er vanligvis en liten plastikk greie. napp den ut :thumbup:

Ok, takker for svar :), men hva nøyaktig er det jeg gjør når jeg drar ut den greia?

 

Prøvde å sette vcore til 1.7, men dette hjalp lite.

Skal bestille nye vifter til heatpipe og skjermkort og får se om det hjelper.

 

menes det jumpere?

 

 

Disabla I/O for PCI i bios, og nå kjører den glatt på 2.2 GHz.

Tempen ser også grei ut, lå på 53 etter å ha fått kjørt seg litt i Doom3.

 

Takk til Fur for tipset. inv_biggrin.gif

 

 

no prob :thumbup:

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...