Jump to content
Sign in to follow this  
Pyro

CPU'en bruker 100 % når jeg er inne på min nye hdd

Recommended Posts

Når jeg har vært inne på min nye 200 gB seagate 8mb cache 7200 rpm, så blir maskinen plutselig fryktelig treig og når jeg endelig får opp oppgavebehandling bruker explorer ca 100% av prossessorkraften. Hvis jeg tar og avbryter den oppgaven så funker alt som vanlig igjen. Noen som kan forklare og si meg hva jeg skal gjøre for ¨å forhindre dette? Er veldig iiriterende.

Bruker win Xp home forresten. Og den er disk nr. 2. Windows ligger på den andre disken.

Edited by Pyro

Jeg har akkuratt samme problem, bare at det er en mappe som gjør det.... Når jeg går inn på film-mappa, så må jeg restarte explorer.exe for den bruker 100%

*oversetter fra engels XP*

-Høyreklikk Min Datamaskin/My Computer

-Hardware/Maskinvare

-Device Manager/Enhetsbehandling

-IDE ATA/ATAPI Controllers/IDE ATA/ATAPI Kontrollere.

-høyreklikk Kontrolleren din(kommer helt ann på HK)

-Properties/Egenskaper

-Her er det igjen avhengig av HK/driver, men let etter et sted hvor det står transfer mode/Overføringsmodus eller lignende. Der skal den stå så høyt opp på Ultra DMA-skalaen som mulig

Jeg har også samme problem i mappe med mye filmklipp, bilder osv.

Spesiellt når mappevisningen står på "detaljer" den henger seg. Akkurat i den mappen bruker jeg nå "liste" og det fungerer sånn tålig.