Gå til innhold

Førsteinntrykk av spillmagasinet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ha det på en lørdagskveld? >_<

så familien kan samlast og lære om spel.

... skulle det være ett godt argument? :)

Det er i hvert fall første steg i å gjøre spill til den neste folkekulturen. Og det er noe som bør være målet til enhver spillinteressert. Et dedikert program om spill på TV2, i beste sendetid på lørdager, er et stort steg i riktig retning. Tidligere har det blitt brutt barrierer ved å få store ukentlige spillseksjoner inn i landets største løssalgsaviser. Dette er tøff satsing, og jeg ønsker naturligvis TV2 lykke til videre med dette programmet!

Lenke til kommentar
Jeg driter vel i om Sputnik spiller trailerspill og at en liten (stygg) gutt er europas 3. beste i et eller annet danse spill. Det var kjedelig og tamt, og et typisk TV2 "familiesert" programm. Omtale av Doom3? Ja takk! Omtale av Sims 2? Nope, står over...

Hvorfor i all verden skal de omtale Doom 3? Det er jo over en måned gammelt og du kan sikkert finne over hundre omtaler av spillet på nettet. Sims 2 og Burnout 3 var henholdsvis to dager og ni dager gamle spill, og derfor ferskvare.

Lenke til kommentar

Ble faktisk positivt overrasket av programmet. Stakkars danse fyr, at han tørr gå ut i offentligheten med det. :confused:

 

Synes ikke det Sputnik greiene var så veldig morsomt, men det var ok. Jeg mener også at det var litt for mye inn med te-skje her og der, men sånn må det vel være skal programmet klare å trekke til seg seere.

Lenke til kommentar

For guds skyld, skal de ha en slikt program, værsåsnill og ikke anmeld slike "18 wheeler" spill og andre sånne bånn i bøtta spill. Neste gang tar de sikkert for seg Jazz Jackrabbit eller noe... Ikke at det er dårlig, men plz, sågammelt da. Sikkert noen som er uenig i det jeg sier men men...

Et slikt program bør ikke være for "n00bs" innen spilling, heller for "sånne som har spilt litt før". Virket jo nesten som et program for 5åringer... PLZ! Men håper de blir bedre, kommer til å følge med. Men hvis ikke de bedrer seg: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Noen spørsmål til dere som klager over at programmet ikke retter seg nok mot hardcore-seeren: Ønsker dere at flere skal få øynene opp for dataspill, slik at spill blir en like vanlig greie som film. Eller vil dere at spill forblir ukjent for svært mange, og aldri blir et skikkelig akseptert underholdningsmedium?

Lenke til kommentar

Altså, du snakker jo som om det skulle være noe som skulle gå over hele verden og få alle til å begynne å spille spill; faktum er vel at det skal være underholdning, ikke noe pedagigisk opplæring i å spille spill program... :ermm:

 

Vil nå jeg påstå da. Men det var sikkert bare det første programmet, håper de som kommer blir bedre.

Lenke til kommentar
Altså, du snakker jo som om det skulle være noe som skulle gå over hele verden og få alle til å begynne å spille spill; faktum er vel at det skal være underholdning, ikke noe pedagigisk opplæring i å spille spill program... :ermm:

Det må sies at jeg ikke fikk mulighet til å se premieren, så jeg kan ikke uttale meg om det enkelte programmet. Jeg uttaler meg egentlig kun på bakgrunn av den type tilbakemelding som har kommet i denne tråden. Hvis programmet er kjedelig uansett hvor erfaren man er, så er det naturligvis synd. Men om det føles kjedelig, og pedagogisk, fordi man kan alt fra før, så anser jeg det ikke som et problem.

Lenke til kommentar
Det må sies at jeg ikke fikk mulighet til å se premieren, så jeg kan ikke uttale meg om det enkelte programmet. Jeg uttaler meg egentlig kun på bakgrunn av den type tilbakemelding som har kommet i denne tråden. Hvis programmet er kjedelig uansett hvor erfaren man er, så er det naturligvis synd. Men om det føles kjedelig, og pedagogisk, fordi man kan alt fra før, så anser jeg det ikke som et problem.

Jeg bare synes at de heller kan konse på spill, og ikke synge sammen med sputnik. De snakket liksom litt sånn som om alle seerene skulle vært under 10år syns jeg... :hrm: Men mulig det hjelper litt neste gang, i og med at det var premiere, programmet var jo ikke så sinnsykt dårlig, men det kunne vært mye mye bedre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har til nå sett to episoder av programmet uten å bli særlig imponert akkurat. Sputnik, en gal unge(gla jeg ikke er farn) og 50åringer som "koser" seg med flightsim, er ikke helt det jeg er ute etter. Kanskje jeg skulle sende inn mora mi, så kan hele norge se på at ho runder super mario bros. Tror det hadde vært mer underholdende! Syns faktisk at gode gamle Spider på NRK var bedre enn det her, men for all del hver sin smak!

Lenke til kommentar
Det jeg mente da jeg nevnet Doom3, var at de ikke på død og liv MÅ anmelde spill med aldersgrense under 12.

sikker?

 

er ikkje det nokon regler for kva man kan vise på tv før kl 21.00? og sidan dette er eit familieprogram så trur eg ikkje at skrekkscener frå doom3 passer seg for dei minste sjåarane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...