Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye kan jeg kjøre på vanlig batteri?


Tobby

Anbefalte innlegg

Heihei! Vurdere å kjøpe meg et ganske gromt annlegg...å har sett litt rundt på forsterkere...sikler på en som levere 1200rms..Å viss jeg kjøper den , å kjører den for fullt..Vil det da være nok med det vanlige batteriet? Eller må jeg ha ny dynamo..flere batteri...kondensator? Hva er det første jeg bør prioritere?

 

Takk for alle svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis forsterkeren leverer 1200W, vil det si at den trekker max 100A. En standard dynamo ligger på 50-60A og ett vanlig batteri leverer 60-85A. Jeg ville nok satset på to batterier og kondensator(er). Du kan ta en dynamo fra en amerikansk bil/van som pleier å levere rundt 100A, problemet er bare å få den til å passe.

Lenke til kommentar

så fortell meg kor mye bruk har eg for et ekstra batteri liggende derbaki, anlegget osv kan du se Her

 

Bilen sin dynamo gir ut 900 watts har en kompis regna på

Batteriet e exeide Maxima sak, trur det e sånn ca 50-60 Ah og 1050 mA

Subb sterkern kan trekke 1800 watt, men leke bare no med to subber på 600 watt rms til sammen, pluss 4x50 på firekanalern.

 

Trenger eg ekstra batteri? Og mest av alt, får eg pressa chevy dynamo på bilen? :D

 

Jah, åsså har eg di der tre ekstra lysan med 80 watts pære i vært lys

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Heihei! Vurdere å kjøpe meg et ganske gromt annlegg...å har sett litt rundt på forsterkere...sikler på en som levere 1200rms..Å viss jeg kjøper den , å kjører den for fullt..Vil det da være nok med det vanlige batteriet? Eller må jeg ha ny dynamo..flere batteri...kondensator? Hva er det første jeg bør prioritere?

 

Takk for alle svar  :cool:

Med en 1200w forsterker ville jeg hvertfall montert en 1.5 Farad kondensator ved forsterkeren. Har du muligheten så vil et ekstra batteri med skillerele være optimalt.

Pass på å bruke skikkelig dimensjonerte strømkabler, har du muligheten så benytt en egen jord kabel av samme dimensjon som + ledningen til battriet, da sikrer du deg mot elektromagnetisk stråling og strømflyten i systemet blir optimal, men det blir fort trangt med 2x 30mm²++ kabler i kabelgatene =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...