Gå til innhold

50% av norske barn stoler på internet


Anbefalte innlegg

Folk er naive. M Moore er nevnt. NRK bør også nevne. Et flertall tror at de får objektiv dekning på denne kanalen.

Kan du komme med eksempel på hvor de ikke er objektive?

Dekningen av Irak-krigen. Mye mer dekning av problemene, enn av det positive. Gir et negativt inntrykk.

Dekningen av prsiedentvalget i USA. Mer negative til Bush og Republikaneren enn til Kerry og Demokratene. Illustrert ved bla. denne kommentaren i et svært ensidig Urix (fritt etter hukommelsen): Jeg har såpass stor tiltro til det amerikanske folk, eller jeg håper, at de er så fornuftige at de velger Kerry.

NRK er også glad i å sende reportasjer som er negative til kapitalismen, som skal menneskeliggjøre palestinske terrorister, som fremstiller Israel/Sharon negativt osv.

 

NRK er svært langt fra å være en objektiv kanal. De viser det både med de dokumentarer de sender, de nyheter de prioriterer og de kommentatorer de bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det forundrer meg at folk langt ut på høyresiden forfekter de sanne demokratiske verdier, herunder individets frihet, når de samtidig vil forby religioner som ikke samsvarer med egne forestillinger om hva som utgjør et godt samfunn. I klartekst: Du har frihet til å være den du er, så lenge du er som oss. :no:

 

Det faller simpelthen på sin egen urimelighet.

Hvem på høyresiden vil forby hvilke religioner? :roll:

Lenke til kommentar
Kan du komme med eksempel på hvor de [NRK] ikke er objektive?

NRK fakes pro-Israel conspiracy

Jeg lurte på om du kunne utdype. Ikke spørre meg om hvorvidt jeg har sett dagsrevyen eller ei.

Her er i alle fall ett eksempel:

 

NRK fakes pro-Israel conspiracy

Jeg har måttet sjekket opp ang Bjørn Stærk. Og etter å ha svappet igjennom utallige nettsider der han har vært aktiv, overrasker det meg lite at han har postet en artikkel av den sjangeren på nettsiden sin. Om hvorvidt NRK faktisk har gjort noe i denne sammenhengen som kan betegnes som uprofesjonell medievirksomhet kommer dårlig fram i artikkelen, pga det bare blir ord mot ord. Med andre ord. Det blir bare påstått at NRK gjorde hevn (som de fant det så kjekt å kalle det). Ingenting som viser at de faktisk gjorde det, eller eventuelt hvordan de gikk fram under de gitte omstendighetene.

 

Og atter en gang. Å henvise til privatpersoners nettsider for referanser holder dårlig vann. Ikke pga at privatpersoner ikke vet noe. Men snarere pga troverdigheten. Hvem som helst kan slenge opp en nettside.

 

 

(... siden du er ute å dasker med linken din igjen ...)

Lenke til kommentar
Det forundrer meg at folk langt ut på høyresiden forfekter de sanne demokratiske verdier, herunder individets frihet, når de samtidig vil forby religioner som ikke samsvarer med egne forestillinger om hva som utgjør et godt samfunn. I klartekst: Du har frihet til å være den du er, så lenge du er som oss.  :no:

 

Det faller simpelthen på sin egen urimelighet.

Hvem på høyresiden vil forby hvilke religioner? :roll:

Burde kanskje formulert meg litt bedre, da det ikke er politikere jeg snakker om, men folk her på forumet. Gjennom utallige "USA-mot-resten-av-verden-tråder" er det flere som har tatt til orde for å avskaffe/forby islam. De får stå frem de som ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Burde kanskje formulert meg litt bedre, da det ikke er politikere jeg snakker om, men folk her på forumet. Gjennom utallige "USA-mot-resten-av-verden-tråder" er det flere som har tatt til orde for å avskaffe/forby islam. De får stå frem de som ønsker.

:!:

Kan ikke si jeg husker at dette ble sagt av noen....

Lenke til kommentar
det var bare et kort inslag på radion, men hovdproblemet var når små naive barn søkte etter informasjon til skoleopgaver, og tror på alt crappet de finner.

Jaja hvis de kopierer en oppgave som er totalt feil så har de iallefall lært noe av det, mye bedre at de lærer på den måten, enn at de kopierer noe som er rett og får toppkarakter uten å ha fortjent det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...