Gå til innhold

Ny spillmus fra Razer får 1600 DPI


Anbefalte innlegg

Frank_Jarle.

 

Takk for at du ga litt detaljert opplevelse på hvordan din razer fungerer.

Det jeg merker også er at Logitech MX 700 ikke er bre nok så at jeg må kromme sammen håndhula mi også og det er ganske slitsomt.

så etter det du forteller så blir nok en razer på meg.

Veit du om de er sæære på unnerlag? må man bruke spesielle musematter? for jeg liker veldig å bruke muse matte som er laget av et slags skum under med stoff oppå.

Den jeg kunne tenkt meg å kjøpe er denne matta til razer og om du kan si om den er et bra alternativ eller ikke.

 

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17255

 

Den kan fås som 1.5mm og 4.0mm.

Hvilken tykkelse vil du råde meg til pluss hvor stor for den kan fås i forskjellige størrelser.

Det er fps og first person shooter jeg elsker å drive med.

P.S Eller har du en annen musematte som du kan råde meg til å kjøpe til den musa?

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musen bruker også en 16-bits båndbredde, som også legger den i en klasse over konkurransen, som typisk har 12 eller 8.

Hva i all verden mener artikkelforfatter her?

16 bit er jo ikke et mål på båndbredde!

 

16 bit per sekund?

16 bit per minutt?

16 bit per time?

Jo 16 bit er et mål for båndbredde!! Overføringshastighet regnes ut ved å gange bussbredden (båndbredden) <bit> med frekvensen dataene sendes med <Hz>.

 

Det du mener er overføringskapasitet

 

Eksempel:

 

Hva er overføringskapasiteten på en PCI buss? den er som kjent 133MB/s

 

et lite regnestykke følger for å bekrefte dette..

 

En standard PCI-buss kjører på 33MHz og har en båndbredde på 32bit

 

32bit*33000Hz=1056000 bits per sekund

 

1056000 b/s / 1000 = 1056 Megabit/s

 

1056 / 8 = 132 MB/s altså tilnærmet det som er kjent... ;)

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

MX1000 er nok bedre en dender razormusa.

Den bruker tross alt ny laserteknologi som har sinsykt mye høyere oppløsning en 2x800 optisk mus.

Ingenting spes med 2x800 optisk,dette er gammelt.

In med noe nytt som med mx1000 som kjører laser.

 

Lasermusen er heller ikke så nøye på underlaget(musmatta) som en optisk mus er,den fungerer likegreit på et speil og blanke flater etter det jeg leste,dermed trenger man sikkert ikek fokusere så mye på dyre musmatter.Bare til og finne et glatt underlag

 

CHEERS MATES :w00t:

Endret av Digidice
Lenke til kommentar

Ja, tror nok mx1000 er mye bedre ettersom den er trådløs og har lazer teknologi!

har hørt at lazern er så kraftig at den nesten brenner hul i musematte\bord og det som er av underlagg hvis du lar den stå på samme sted i over 1 time! (kanskje ikke icemat da siden den er av glass <- lolz) :dribble::dribble::dribble::dribble::dribble::dribble::dribble::dribble:

 

Menneh, helt ærlig..

Tviler på at mx1000 musa er no spessielt til spilling, og razermusa har dessuten en bedre fasong som passer både venstrehendte og høyrehendte. Vi får vel bare håpe at razer faktisk har klart å lage en mus som funker i praksis (for både de med høy og lav sensetivity)

Lenke til kommentar

Dagbladet har testet musa og mente at den var overlegen til spilling også. Faktisk mye bedre enn MX510 (som jeg selv har og er meget fornøyd med), og at i tillegg er den trådløs! Når det gjelder å øke båndbredden på optiske mus så hjelper vel ikke det så mye hvis ikke måleinstrumentet er nøye nok. Tror derfor at optisk bare er en mellomløsning til alle mus benytter laser.

 

*beam me up*

Lenke til kommentar
Musen bruker også en 16-bits båndbredde, som også legger den i en klasse over konkurransen, som typisk har 12 eller 8.

Hva i all verden mener artikkelforfatter her?

16 bit er jo ikke et mål på båndbredde!

Jo 16 bit er et mål for båndbredde!! Overføringshastighet regnes ut ved å gange bussbredden (båndbredden) <bit> med frekvensen dataene sendes med <Hz>.

Nei, den er jeg ikke enig med.

Båndbredde = mengde data per tidsenhet

Slik er det i hvertfall på LAN, minnebåndbredde på skjermkort, systemram, L1/L2 cache, ATA-kabler, Fiberkabler, paralell og seriellport, FSB, modem, GPRS, ADSL, osv osv.

 

16 bit er bare en mengde data. Det sier altså 0 om hastigheten. Båndbredden er riktignok produktet av antal bit som sendes paralellt og antall sendinger per sekund. Men båndbredde og antall parallelle signalkabler er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Musen bruker også en 16-bits båndbredde, som også legger den i en klasse over konkurransen, som typisk har 12 eller 8.

Hva i all verden mener artikkelforfatter her?

16 bit er jo ikke et mål på båndbredde!

Jo 16 bit er et mål for båndbredde!! Overføringshastighet regnes ut ved å gange bussbredden (båndbredden) <bit> med frekvensen dataene sendes med <Hz>.

Nei, den er jeg ikke enig med.

Båndbredde = mengde data per tidsenhet

Slik er det i hvertfall på LAN, minnebåndbredde på skjermkort, systemram, L1/L2 cache, ATA-kabler, Fiberkabler, paralell og seriellport, FSB, modem, GPRS, ADSL, osv osv.

 

16 bit er bare en mengde data. Det sier altså 0 om hastigheten. Båndbredden er riktignok produktet av antal bit som sendes paralellt og antall sendinger per sekund. Men båndbredde og antall parallelle signalkabler er ikke det samme.

Båndbredde er et ord som er ytterst misbrukt i feil sammenheng. Hvor bredere buss du har hvor høyere båndbredde har du! Tenk på ordet. Båndbredde. Den blir jo bredere jo fler bits den har så den kan sende mer parallellt! Båndbredden og frekvensen det sendes data i avgjør overføringskapasiteten. Du kna vel selv tenke deg at frekvensen har en viss begrensning. Når den gresen er nådd, må båndbredden økes slik at mer kan sendes parallellt...

Lenke til kommentar
Frekvensen har en viss øvre grense da må båndbredden økes. tenk en fiberoptisk kabel da. Det er en viss grense for hva my som kan sendes gjennom et fiberpar. Når den grensen er nådd kan man legge til et fiberpar til og har dermed fått høyere båndbredde og hastighet.

Fiber går ikke i par. De går enkeltvis. Hvis båndbredden (GB/s) blir for lav så øker man bare antall fargekanaler og/eller hastigheten på switchen ved å bytte optisk switch til en nyere modell (og evt øke antall polarisasjonskanaler hvis avstanden er kort). Husk at lys har en frekvens på rundt 600.000.000.000.000 (6*10^14) Hz, så det er mye å ta av der ved å benytte raskere switcher. Begrensningen ligger i hva switchene klarer og ikke hva fiberen klarer.

 

På elektriske kabler (som går i par) så kan man øke båndbredden (GB/s) ved å enten:

* øke grunnfrekvensen på signalet

* øke antall signalledere

* sende bit på flere av flankene (slik som DDR og DDR2)

* øke antall spenningsnivåer på hvert signal som sendes

Lenke til kommentar

heh må nok si meg enig med Simen1 her. Båndbredde brukes om datamengde per sekund for overføringsmedier. Busbredde er bredden på bussen, da gjerne i bit eller linjer. Å bruke bit kan for bli litt rotete med moderne linje koding hvor en kan ha opp til flere bit per linje per klokkesyklus.

 

OT: Simen1 har du langt å gå til korsvika? litt kaldt å bade nå men...

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Jeg skjønner hva du mener Microlax, men er slettes ikke enig.

Båndbredde er datamengde per tidsenhet, ikke bredden på bussen.

Båndbredde kan f.eks brukes på trådløse forbindelser, og hvordan har du da tenkt å bruke din definisjon? 0 i båndbredde?

Anyway, paa engelsk sier de dette om DB

16 bit data path, as compared to 8 bit and 12 bit data paths used by other conventional mice
JEg vet ikke om det er baandbredde som er det norske fornorsknings ordet som er det riktige aa bruke? Og etter aa ha lest innleget til Mr Knick Knack saa vil jeg nok kanskje si at det er mer riktig aa si "Busbredde" istedenfor baandbredde.

 

Jeg syntes ihvertfall at data path og busbredde er mer korrekt kanskje :)

 

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

det er stor forskjell på databuss og båndbredde. men en kan vel sei at en bredere date buss med samme frekvens kan overføre mere data rasker enn en smaler data buss på samme frekvens. bakdelen med å øke frekvensen er at sjansen for tap av data blir større så ved å øke bredden på databussen fra 12bits til 16bits så reduserer man sjanen for feiløverføringer. det er det som er hele poenget med breder databuss. en får en mer stabil og feilfri overføring ganske enkelt.

Lenke til kommentar
[quote name='G' date='21/09/2004 : 08:01'] Noen som vet om forhandlere som utstiller mus av slike kvaliteter sånn at en kan prøve før en kjøper dem? :roll: [/quote]
Ingen som jeg vet om i Norge ihvertfall. Derimot gaar du inn i en butikk og spor fint saa er det ikke noe imot for at betjeningen kan pakke den ut for deg og du legger haanden paa den og sveiver et par runder.

du kan jo bare si at du har problem med stiv haand og at du vil gjerne prove passformen paa musa forst, eller finne paa noe annet lurt aa si. Det var det jeg gjorde da jeg gikk til Expert i Kr.sand og de var veldig snille med meg, joda skulle faa lov til aa prove musa jeg....Det var mange aar siden da de hadde Boomslang 1000 :)

Frankie
Singapore
Lenke til kommentar
Frank_Jarle.

 

Takk for at du ga litt detaljert opplevelse på hvordan din razer fungerer.

Det jeg merker også er at Logitech MX 700 ikke er bre nok så at jeg må kromme sammen håndhula mi også og det er ganske slitsomt.

så etter det du forteller så blir nok en razer på meg.

Bare hyggelig, jeg kan jo nevne at jeg har modda min mus med ei ny fjaer og det var fra en kule penn :!:

 

Da jeg hadde kjopt min mus Boomslang 2000 saa var fjaera som er inni litt for stram, isteden for aa odlegge den saa tok jeg en fra en kule penn, klippet og provde meg frem til den passet perfekt.

 

for min del saa har jeg aldri vert en low-sens player og beveget musa saa fort at musa begynner aa skippe, har altid vert en mid-sens pluss minus av og til :)

 

Anyway, selv om jeg har fikset paa en mus som "egentlig" hadde en liten feil, har ikke det trukket ned paa mitt helhelts inntrykk av en mus som jeg virkelig kan bruke, og har aldri hatt noe fysiske haandledds proplemer slik jeg har hatt med MS eller Logitech, men det er jo forskjell fra person til person da.

 

Jeg gleder meg som en liten unge :thumbup: til BS II kommer paa markedet

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Bare et par detaljer:

* Signalene overføres seriellt over USB-grensesnittet. Det finnes rett og slett ikke 16 paralelle ledere der, så jeg vet ikke helt hva de mener med 16bit datapath. Jeg tror heller det er snakk om at presisjonen oppgis med 16bit verdier for hver oppdatering.

 

* Hvis du har tilgang til innstillingene i windows fra den maskina du bruker så kan du sette opp norsk tastatur og enkelt veksle mellom den vanlige tastaturlayouten og norsk layout på en knapp på oppgavelinja. AØÅ kommer frem ved å trykke de riktige tastene selv om bokstaven ikke fysisk står skrevet oppå tasten. Problemet er å huske hva som er hva når det ikke står det riktige tegnet på tasten.

Lenke til kommentar
Bare et par detaljer:

* Signalene overføres seriellt over USB-grensesnittet. Det finnes rett og slett ikke 16 paralelle ledere der, så jeg vet ikke helt hva de mener med 16bit datapath. Jeg tror heller det er snakk om at presisjonen oppgis med 16bit verdier for hver oppdatering.

 

* Hvis du har tilgang til innstillingene i windows fra den maskina du bruker så kan du sette opp norsk tastatur og enkelt veksle mellom den vanlige tastaturlayouten og norsk layout på en knapp på oppgavelinja. AØÅ kommer frem ved å trykke de riktige tastene selv om bokstaven ikke fysisk står skrevet oppå tasten. Problemet er å huske hva som er hva når det ikke står det riktige tegnet på tasten.

Hehe, Du er ikke den eneste som klager over det, men du for bare leve med at jeg ikke skriver de norske tegnene :yes:

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...