Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min favoritt trommeslager må jeg si er

fra Shadows Fall. Han er en av de få gode metall trommisene som er igjen, etter min mening. Første gang jeg hørte noe av det han spilte var fra spillet Guitar Hero 2. Hvor bandet hadde en sang som heter
, da jeg hørte trommespillinga ble jeg helt overrasket... Den farta og kontrollen mener jeg, det er det ikke ofte man ser.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mike portnoy og Niel Pert.

 

Jeg liker Mike Portnoy fordi jeg er veldig glad i progresive musikk noe han spiller med glans. Symbalbruken hans er også unikt og det er sykt å se på hva han får til.

 

I tillegg er han også en god lærer, sitter selv med flere av hans DVD-er.

 

Niel Pert er kongen selv.

Endret av Simoz
Lenke til kommentar
Jeg er ikke noen trommeekspert, men da jeg hørte litt på Immortal i dag (rakk akkurat One By One etter bussen før jeg var hjemme) slo det meg at Horgh egentlig spiller ganske tøft. Kanskje litt på grensa til ukontrollert, men med et nydelig driv. Hva er d'herrers mening om tjukkebolla Horgh? Bra eller anus?

9594941[/snapback]

 

 

Han høres rimelig solid ut på det albumet. Noe mer av Immortal har jeg ikke fordypet meg noe særlig i.

Lenke til kommentar

Min favoritt må bli Lars Ulrich. Han er kanskje ikke verdens beste, men han kan sine saker og holder god standard på plater samt konserter. Har alltid likt stilen hans på konserter. Sitter i de latterligste tightser og shortser. :)

 

Ble også veldig fan av Portnoy etter konserten i spektrum, hadde ikke hørt mye Dream Theater før og ble meget imponert over liveprestasjonene. Det skadet heller ikke at han hadde på seg en norsk landslagstrøye.

Lenke til kommentar

 

Mario Duplantier fra Gojira.

Han trommer ikke fortest i verden, men han har en spesiell feel og timing som veldig få andre har.

Jeg har selv ikke noe imot Lars Ulrich, og har aldri tenkt på ham som hverken spesielt flink eller spesielt dårlig, men det er morsomt å sammenligne ham med Mario Duplantier her. Syltelabbene til Lars mangler fullstendig den timingen og følelsen som Duplantier viser, Larsern bare raser halvskranglete i vei. Grei hastighet, men ikke spesielt rask i forhold til mange andre trommiser som har blitt postet her. Man kan jo alltids håpe at han hadde en dårlig dag på jobben :)

 

 

Morgan Ågren er jo rett og slett helt sjuk. Jazz\metall.

Her er han med Fredrik Thordendal fra Meshuggah.

Tomas Haake fra Meshuggah er også en favoritt hos meg pga takten han pleier å holde ofte er polyrytmisk.

(eller hva det heter)

 

Her er han på Bass'n'Drum days 06.

Oi. Det der var saker. Spesielt Morgan Ågren var fantastisk. Ble sittende og kjenne på rytmen som borret seg lenger og lenger inn i ryggmargen. Hastighet, teknikk, timing og dyp musikalitet. Mer imponerende enn det meste jeg har sett av Mike Portnoy, Neil Peart og hva nå enn disse prog-onanistene heter - selv om de også spiller teknisk brilliant så føles det ofte litt klinisk og uengasjerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...