Gå til innhold

TES: Hva bør vere med i TS4-Oblivion?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis det blir multiplayer blir jeg mektig skuffet. Men jeg har hørt bethesda overhodet si at Elder scrolls aldri vil bli multiplayer. Så jeg trur ikke det skal være noe farlig.

hvorfor det? Ingen som skal plage deg til å spille multiplayer? Det er fullt mulig å lage en helt super singleplayer historie som det går an å spille 2 stk på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne artikelen er veldig interesant fordi de fleste tingene dere nevner er det mange mods som legger til, for å oppsummere:

-Romantikk, det er en mod under bygging som heter romance mod

- Været, man har en plugin som heter season der man kan velge om værtypene rimelig lett til årstidene. Feks ha solskinn på den meste tiden i Ald-Ruhn området

- Stedbundne NPC, man har Morrowind Comes Alive for at det kommer gjevnlig nye NPCer i forskjellige steder i Morrowind. Man har også The Living Cities of Vvardenfell som gjør at NPCene stenger butikkene om Natten og sover.

- Combat, man har Combat Enchanced som legger til forskjellige comboer som man kan utløse.

- Mat, man har Neccesities of Morrowind som legger til Behov for mat, drikke og til tider søvn. Den legger også til matbutikker og hvis man ikke spiser nok kan man til slutt dø

Skrevet

Hvis jeg kunne velge EN ting som burde bli rettet på i Morrowind, så er det systemet for å kjøpe og selge ting. Det er helt utrolig kjedeig å sitte en halvtime for å selge et sverd til 20000. Med litt mercantile skills, er det dessuten mulig å kjøpe ting billig for deretter å selge det for nesten det dobbelte av prisen.

Kjære Bethesda, fiks dette problemet! Det tar jo vekk all gleden ved å finne verdifullt utstyr! :cry:

Skrevet
Hvis jeg kunne velge EN ting som burde bli rettet på i Morrowind, så er det systemet for å kjøpe og selge ting. Det er helt utrolig kjedeig å sitte en halvtime for å selge et sverd til 20000. Med litt mercantile skills, er det dessuten mulig å kjøpe ting billig for deretter å selge det for nesten det dobbelte av prisen.

Kjære Bethesda, fiks dette problemet! Det tar jo vekk all gleden ved å finne verdifullt utstyr! :cry:

Ja, dette er forferdelig irriterende! Ellers så vil jeg som sagt før at man må spise for å overleve, kan bruke naturen bedre som å slå med steniner :D

Også ikke minst ild hadde vert gøy, å kunne tenne på en by eller noe slikt :innocent:

Skrevet

Ja, dette er forferdelig irriterende! Ellers så vil jeg som sagt før at man må spise for å overleve, kan bruke naturen bedre som å slå med steniner :D

Også ikke minst ild hadde vert gøy, å kunne tenne på en by eller noe slikt  :innocent:

Hvis en skal tro på dette bildet, er det ikke utenkelig at det er mulig å sette fyr på ting. :devil:

oblivcvr01B.jpg

Skrevet (endret)
Hvis det blir multiplayer blir jeg mektig skuffet. Men jeg har hørt bethesda overhodet si at Elder scrolls aldri vil bli multiplayer. Så jeg trur ikke det skal være noe farlig.

hvorfor det? Ingen som skal plage deg til å spille multiplayer? Det er fullt mulig å lage en helt super singleplayer historie som det går an å spille 2 stk på.

Fordi jeg mener at all utviklings tid burde gå med på singleplayer, da det er det jeg synes er morsomt i spill som Elder Scrolls.

Ta for eksempel Diablo 2. Spillets singleplayerdel ble ødelagt pga multiplayerdelen.

Endret av Skurupu
Skrevet

Fordi jeg mener at all utviklings tid burde gå med på singleplayer, da det er det jeg synes er morsomt i spill som Elder Scrolls.

Ta for eksempel Diablo 2. Spillets singleplayerdel ble ødelagt pga multiplayerdelen.

Kan ikke bli mer enig. Hele TES serien ville ødelegges. Ganske usansynelig at Bethesda plutselig vil vike fra å oppskriften og gjøre Oblivion til et spill med multiplayer-modus.

Skrevet

Selvfølgelig kommer det ikke til å skje, jeg bare sier at det hadde vært helt supert å spille historien i Morrowind sammen med noen. Fortell meg hvordan Morrowind historien ville blitt ødelagt hvis man spiller 2stk?. Det går an å lage en bra historie for flere vett. Uansett, singleplayer spill er ikke fremtiden.

Skrevet

Nei, den ble ikke ødelagt fordi det fantes ingen, singleplayer og multiplayer var helt lik, bortsett fra antall spillere. Slik vil jeg se spill som Elder Scrolls serien også, en helt super historie, med mulighet for flere spillere hvis man ønsker. Ta også Halo som eksempel, historien der er helt grei, og det går an å spille co-op (på xbox)

Skrevet
Nei, den ble ikke ødelagt fordi det fantes ingen, singleplayer og multiplayer var helt lik, bortsett fra antall spillere.

Jeg trur ikke du har spilt noe særlig Diablo 2 i multiplayer.

Skrevet
Nei, den ble ikke ødelagt fordi det fantes ingen, singleplayer og multiplayer var helt lik, bortsett fra antall spillere.

Jeg trur ikke du har spilt noe særlig Diablo 2 i multiplayer.

øh, ok? Tror jeg har nok erfaring fra D2 til å vite hva jeg snakker om. Multiplayer og Singleplayer er komplett identisk.

Men hvis det er Diablo (1) du mener, så skjønner jeg hvor du vil hen, for der var MP mye dårligere historie og spillermessig, men fortsatt morsommere kun på det grunnlag at du faktisk spilte sammen med noen.

Skrevet (endret)
øh, ok? Tror jeg har nok erfaring fra D2 til å vite hva jeg snakker om. Multiplayer og Singleplayer er komplett identisk.

Men hvis det er Diablo (1) du mener, så skjønner jeg hvor du vil hen, for der var MP mye dårligere historie og spillermessig, men fortsatt morsommere kun på det grunnlag at du faktisk spilte sammen med noen.

Singleplayer handler om å ha det gøy og kose seg med spillet. I multiplayer er det hardbarka alvor hvor man dolker alt og alle i ryggen (med untak av klanen) for å bli best.

Kan nesten ikke sammenlignes. Atmosfæren rundt spillet er mye morsommere på singleplayet, og spillet hadde vært bedre hvis multiplayer ikke fantes.

Endret av Skurupu
Skrevet

Er enig i at coop hadde vært morsomt, men ikke mer mp enn det. Elder Scrolls leverer noen av tidenes beste sp rollespill så det ville faktisk være litt trist om de skulle gå online :(

Ellers satser jeg på at det skal være et bredt utvalg av hester (onde med brennende øyne :devil:)

Litt mer spennende kamper. (gjerne små slag)

Skrevet (endret)
Singleplayer handler om å ha det gøy og kose seg med spillet. I multiplayer er det hardbarka alvor hvor man dolker alt og alle i ryggen (med untak av klanen) for å bli best.

Det kommer vel an på hvordan du spiller spillet... Dessuten blir du jo så absolutt ikke bedre av å dolke andre i ryggen. Du må jo ut å drepe monster uansett for å få XP. Jeg spilte mest D2 sammen med kompiser på LAN, og vi hadde det utrolig morsomt, mye mer skøy enn å sitte alene.

Er enig i at coop hadde vært morsomt, men ikke mer mp enn det. Elder Scrolls leverer noen av tidenes beste sp rollespill så det ville faktisk være litt trist om de skulle gå online

Der er jeg enig, hadde ikke vært noe særlig med deathmatch osv. hehe. Men å gjøre historien i TES sammen med flere spillere har vært en av drømmene mine lenge. Men egentlig så er det liten grunn i å diskutere, siden det ikke vil skje uansett :(

Endret av apollox
Skrevet

Det kommer vel an på hvordan du spiller spillet... Dessuten blir du jo så absolutt ikke bedre av å dolke andre i ryggen. Du må jo ut å drepe monster uansett for å få XP. Jeg spilte mest D2 sammen med kompiser på LAN, og vi hadde det utrolig morsomt, mye mer skøy enn å sitte alene.

Selv spilte jeg Diablo 2 mer eller mindre profesjonelt i en periode. Og rollespill fealingen er helt borte nå.

Skrevet
Det ville vært interessant om toprankingen i et guild ville medføre at du kunne gi oppdrag til andre NPC. Eller i vertfall gi deg mulighet til å styre guildet i en viss grad.

Hadde vært vanvittig kult ja. En liten logisk brist at du som guildleder kan være på farten hele tiden også (NPC guildlederne er jo stedbundne)

Skrevet (endret)

En annen større logisk brist er at man kan bli leder av en guild bare ved å hente noe sopp og noen blomster. Det er altfor simplet. Man burde bli sendt ut på oppdrag av episke proposjoner for å kunne hevde seg som leder for en guild.

Endret av Skurupu
Skrevet
- Større grad av "handlinger gir konsekvenser". Har du slaktet masse folk i en by burde du ikke være velkommen i en annen...

- Mere logikk i hvor en finner godsaker. Übersverd i gammel kongelig gravkrypt=logisk. Übersverd i en tilfeldig hule langt pokkerivold uten nærmere forklaring=ulogisk. Ûbersverd til salgs i snobbete butikk i byen, men til en pris du ikke får råd til før neste istid=svært logisk ;)

- Humor!

- Hvor teit det kan høres ut: romantikk..  :love:

Handlinger konsekvenser.

Dette ble jeg litt svakt skuffet over i Morrowind ja. Haddet ventet mer av dette etter antydningene om dette som lå i Daggerfall. Du ble f.eks mer upopulær hos en konge hvis du hadde jobbet mye for "nabokongen".

Hvor go'saker er plassert.

Enig at det her bør være mer i et tilholdsted for eliteriddere, hoff, gravkammer etc. Men at en finner ting i andre huler bør også være. Her kan man se for seg at røverbander, undergrunnsbevegelser har holdt til.

Humor.

Humor er svært vanskelig å få til da spillet fort mister feelingen når det er med. Synes egentlig det fint at Bethesda har styrt unna dette. Spillet blir fort en farse istedet for en fullblods middelalder setting. Du finner egentlig det samme i film. Selv om Monty Python filmene er morsomme, er de ikke lett å leve seg inn i.

Jeg synes også at nåtids Monty Python humoren i MM6, tok mye av middelalder feelingen. Sjelden lurt å blande settinger.

Romantikken i Baldurs Gate hadde mye sjarm. Men krever kanskje party-based? Hvis ikke man gjør det som f.eks i Pirates!

Skrevet

2 player elder scrolls hadde vert genialt, men ikke fler en 2.

Det og at man må spæise og drekka for å overleve.

Vil IKKE ha humor... ihvertfall ikke mer en det det allerede er. Den som er der holder fint. Romantikk? PHÆH! Useless.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...