Gå til innhold

Inrømmer prissamarbeid om DRAM


Anbefalte innlegg

Jeg kritiserte dine politiske ytringer, som er i strid med retningslinjene og totalt irrelevante for tråden. Det kommer ingenting positivt ut av denslags propaganda-uttalelser om "mord på mørkhudede". Uansett hva du har imot USAs utenrikspolitikk så er det ikke relevant for temaet, og det er direkte usmakelig å komme med "rants" om drap på mørkhudede barn i en tråd som dette.

 

Når det gjelder boten, så er den relevant, og jeg har ikke sagt noe annet. Men det er likevel absurd å trekke inn at disse pengene burde fordeles til veldedige formål når dette ikke er en praksis som noen land bedriver.

 

Jeg tror ikke det gagner tråden at vi fortsetter denne utvekslingen. Temaet her er boten og ugjerningene til disse selskapene, la oss holde oss til det.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan har det seg at et Europeisk selskap skal vedta bøter fra et Amerikansk departement?

 

Disse pengene burde vel strengt tatt ikke gått rett i den Amerikanske statskassa?

Fordi de har en amerikansk avdeling, og de er registrert på NASDAQ. Altså per definisjon er denne avdelingen et amerikansk selskap. Det er sikkert mange penger som "burde" gått til veldedighet, men slik er det nå engang ikke med bøter som stater pålegger kriminelle bedrifter. Du er forøvrig fri til å saksøke minneprodusentene for din del av kaka.

Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at et Europeisk selskap skal vedta bøter fra et Amerikansk departement?

 

Disse pengene burde vel strengt tatt ikke gått rett i den Amerikanske statskassa?

Fordi de har en amerikansk avdeling, og de er registrert på NASDAQ. Altså per definisjon er denne avdelingen et amerikansk selskap. Det er sikkert mange penger som "burde" gått til veldedighet, men slik er det nå engang ikke med bøter som stater pålegger kriminelle bedrifter. Du er forøvrig fri til å saksøke minneprodusentene for din del av kaka.

Svært så kvass du skulle være da... Jeg har ikke tenkt å saksøke noen som helst jeg. Jeg kan bare ikke fatte at Amerikanerne skal få pengene for noe som har blitt gjort Internasjonalt

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hvordan har det seg at et Europeisk selskap skal vedta bøter fra et Amerikansk departement?

 

Disse pengene burde vel strengt tatt ikke gått rett i den Amerikanske statskassa?

Fordi de har en amerikansk avdeling, og de er registrert på NASDAQ. Altså per definisjon er denne avdelingen et amerikansk selskap. Det er sikkert mange penger som "burde" gått til veldedighet, men slik er det nå engang ikke med bøter som stater pålegger kriminelle bedrifter. Du er forøvrig fri til å saksøke minneprodusentene for din del av kaka.

Ja, det er vel slik de vil 'straffe' Statoil fordi de har innvolvert seg i Iran.

 

edit: er vel korrupsjonssnusket de skal straffes for da. Offesielt hvertfall.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt å saksøke noen som helst jeg. Jeg kan bare ikke fatte at Amerikanerne skal få pengene for noe som har blitt gjort Internasjonalt

Boten gjelder selvsagt for det som har foregått på det amerikanske markedet, derav de kjente pc-forhandlerne som er omtalt i artikkelen. En bot er straff for en ugjerning, og er ment å svi, samt å virke preventiv. Erstatningsspørsmålet er opp til de som er rammet, dvs disse pc-forhandlerne og deres kunder, som vil ha mulighet til å gå til erstatningssøksmål.

Lenke til kommentar
Svært så kvass du skulle være da... Jeg har ikke tenkt å saksøke noen som helst jeg. Jeg kan bare ikke fatte at Amerikanerne skal få pengene for noe som har blitt gjort Internasjonalt

Det var overhodet ikke meningen å være kvass. Jeg skjønner ikke helt hvordan det kunne oppfattes slik heller..

hehe da så, var vel bare jeg som feiltolket innlegget ditt da :)

 

Selvfølgelig er jeg enig i at de må få en bot som svir for slik "mafiavirksomhet", men stusset litt over at pengene skulle gå til den Amerikanske staten, men hvis det er en bot KUN for det som har foregått i USA, så er det vel bare rett og rimelig.

(Jeg trodde dette dreide seg om en Internasjonal sak skjønner du)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Jeg tror du skal slite med å finne land som donerer all inntekt fra bøter til veldedige formål. Dette var ikke på vegne av forbrukerne, men en straff for et lovbrudd. Norge og andre vestlige land gjør det på samme måte.

Og om denne saken hadde vært norsk ville jeg vært like frustrert over den nevnte arrogansen. Det at noe er vanlig praksis gjør det ikke rett. Videre har dette klar relevans til temaet til artikkelen vi diskuterer, og jeg står fritt til å mene hva jeg vil om det faktum at Infineon har fått en botog det faktum at pengene går i USA's statskasse.

 

Ta dine meninger et annet sted, de er ikke relevante her. Vi andre er her for å snakke hardware, og har ikke bedt om å bli utsatt for politisk virksomhet.

Tull, du sa:

Kan du vennligst holde latterlige politiske ytringer unna tråden? Det blir bare absurd når slikt skal trekkes inn i et tema som har null å gjøre med krig. Med din logikk så ville alle selskaper med kontorer i USA eller som selger dit indirekte støtte politikken til Bush gjennom skatt og dermed være skyldige. Har vi ikke et off-topic forum for slikt?

og viste med det at politikk gjerne står på dagsordenen, så lenge det er din mening som kommer frem. Propaganda sier du, etter å ha lagt i min munn en parallell mellom amerikanske myndigheters håndheving av loven og "selskaper med kontorer i USA eller som selger dit". Hvis du klarer å oppdrive bedre argumenter enn dette kan vi gjerne snakkes i en tråd i off-topic.

Synes du sier ting på en litt overdrevent hysterisk måte, men til mad_arab: ting henger sammen. Det må være lov å nevne et annet tema som hadde en viss relevans til topic. Det kalles en dialog, da sier du gjerne mye rart, ofte enda mer offtopic enn dette.... Men jo, tror det kunne ha blitt sagt litt mildere ja...

 

Jeg personlig synes ikke at det er særlig kult at mine surt oppsparte grunker går til amerikanske firma, som igjen støtter f.eks bush's pres.kampanje og betaler skatt i USA. Prøver å kjøpe norske ting, evt europeiske, eller asiatiske. Men i burger eller hardware sammenheng gir det liten mening å kjøpe europeisk. 90% av elektronikken er fra asia, og jeg elsker macdonalds.... Sånn er det vel bare... :shrug:

 

Og ja, alle de siste 20 postene + denne kommer garantert til å bli slettet :fun:

Lenke til kommentar
Dette forklarer jo kanskje de syke minneprisene til DELL.....

Nei, dette har ingenting med Dells priser å gjøre. De må Dell svare for selv.

 

Dell kjøper deler fra mange kilder og betaler helt sikkert ikke mer enn nettbutikkene for deler som harddisker og minne, jeg regner med at de alltid betaler mindre siden de kjøper inn mye større kvanta enn selv de største nettbutikkene.

 

Dell ville jo vært idioter hvis de skulle godtatt å betale mer enn generell markedspris for komponentene, og det er de selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Fordi de har en amerikansk avdeling, og de er registrert på NASDAQ. Altså per definisjon er denne avdelingen et amerikansk selskap. Det er sikkert mange penger som "burde" gått til veldedighet, men slik er det nå engang ikke med bøter som stater pålegger kriminelle bedrifter. Du er forøvrig fri til å saksøke minneprodusentene for din del av kaka.

 

Du har vel hørt om Class Action rettsaker? Det vil si at mange forbrukere slår seg sammen og saksøker store selskaper. Ulempen er selvsagt at de eneste som blir rike er advokatene.

 

her har du forresten mulighet for å bli med på saken mot Intel. :thumbup:

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...