Gå til innhold

World Of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grafikk ser stygt ut

 

Gameplay er enda verre. Du står bokstavelig talt helt i ro og smasher fienden din til døde i tegneserie splash effekter.

 

Dette er dog vanlig i MMORPG idag men City of Heroes satt en helt ny standard i MMORPG sjangeren. Ja det har sine mangler men combat motoren er helt sinnsykt bra. Det viser folk hvordan ting MÅ være. Når dere har levla opp en char i WoW står dere igjen med PvP og storylinen. Når combat motoren er elendig så har dere ingenting å gjøre dere går lei.

 

Blizzard har hatt suksess med Starcraft,Diablo og Warcraft men vil dere ikke si de spillene er litt VEL like ? Litt annerledes enn mmorpg gitt og de har ikke imponert meg hittil. Musikken er dødsbra men resten blir altfor likt SWG ,EQ2 og resten av klonene.

 

City of Heroes er meget bra så langt og blir fullstendig når PvP kommer.

Matrix Online blir gullegget though. The MMORPG to end all MMORPG :D

 

Fleste vil spille WoW for de vil bli en Warlock , en Elf eller hva det måtte være. Du vil leve deg inn i de rollene. Det gjør du ikke i dagens MMORPG utenom CoH og MxO . Combaten er helt monotont og kjedelig.

Først til alle som bashet Tahiro - Det er dere som burde holde kjeft. Diskusjonsforum har forskjellige meninger, og det blir ikke riktig å be noen som har en annen oppfatning enn deg å holde kjeft. Det skjønner vel dere og?

 

Så vil jeg bare si at, nei, det er ikke så mye nytt i WoW i forhold til andre MMORPG.

Men, det er nettopp dette Blizzard har gjort hele tiden og hatt stor suksess med - nettopp det å ta noe som er populært for tiden og polere og gjøre det bedre enn alt annet der ute.

 

Jeg trodde jeg var lei av MMORPGs etter par år EQ, samt å ha testet AO, UO, DAoC, Shadowbane, SWG. Der tok jeg skammelig feil. Å spille WoW var som å spille for første gang igjen. Det er bare så utrolig solid laget og gjennomført at jeg trodde det var umulig å ikke like det. Men, men, tydeligvis noen få allikevel som ikke liker det.

 

Jeg har sagt det før, WoW er kanskje ikke cutting edge teknisk sett. Det har kanskje ikke ditt-og-datt-mapping, super-hyper-lighting, pixel shaders++, men det passer ååå så bra til stilen deres. Forresten så kan jeg nevne at pixel shader og specular lighting var skrudd at på stress test beta installeren, så grafikken skal være bedre ved release for dere grafikk freakere som mååå ha de-og-de effektene.

Lenke til kommentar

WoW var helt genialt. Jeg skjønner ikke hvordan Tahiro kan si at kampsystemet er kjedelig??? ALLE KLASSENE HAR SIN EGEN SPEISEL MÅTE å sloss på! Og det er ulikt alle nadre mmorpgs der ute.

 

Han skal selvfølgelig få si sitt mening, men etter det han sa så vil jeg tro han spilte til

lvl 4-5 i Nybegynner sonen og det med en Warrior.

 

INGEN av andre MMORPGS HAR SÅ MYE du kan gjøre utenom og sloss! Alle tradeskills alt det sosiale du kan være med på, det er helt ekstremt.

 

Jeg kjenner Blizzard kvaliteten på meg allerede. For ikke å snakke om hvor stabilt et "Stress Test" spilt på Amerikanske servere FRA Europa kjørte!

 

Anarchy Online... De som spilte det kan sikkert huske at i begynnelsen så kalte de det "Anarchy Offline" siden serverene var nede 50% av tida...

Lenke til kommentar
.

 

I tillegg blir jeg nødt til å spille på en Europeisk server, som hovedsakelig består av Franskmenn, som snakker like bra Engelsk som 3-åringer. Tyskere er litt bedre på Engelsk, men ikke mye bedre. De som ikke har skrevet mye med Franskmenn i MMORPGS, skjønner kanskje ikke hvor frustrerende dette er.

 

Blizzard skylder hovedsakelig på SPRÅK. De vil ha servere der support personell snakker språket til de som er der. Herregud.. INGEN av support personellet vil selvfølgelig kunne Norsk. De vil kunne Fransk, og Tysk.. Jeg er like langt. Jeg snakker og skriver så og si perfekt Engelsk, og de aller, aller fleste Svenske, Norske, Danske, Islandske og Finske personer snakker og skriver veldig bra Engelsk.

 

Nå synes jeg du er direkte tullete :roll: . Jeg spiller mye warcraft 3 på battle net, og har MEGET sjelden kommunikasjonsproblemer med tyskere og franskmenn. Greit at de staver noen ord feil, men det betyr ikke at man skal nekte å spille med dem.

 

La amrikanerne få holde på med sitt, det er viktig at vi europeere holder sammen! :thumbup:

 

BTW: tviler på at du snakker perfekt engelsk, tror heller du er en smule innbilsk :p

Lenke til kommentar

Franskmenn og tyskere suger gamp i engelsk, det er bare å innse.

 

Jeg frykter tanken på at jeg må spille med franskmenn, tyskere og ikke minst SPANJOLER! "OLA!!1!1 JEJEJEJJE XD XD XD XD XD "

 

Lurer på hva slags sperre de liksom skal bruke. Må visa kortet ha adresse i USA ellerno? Eller blir det lokale versjoner i salg? Da importerer jeg isåfall.

Lenke til kommentar

Har spilt DAoC i et par år nå, og der har de jo egne servere for Tyskland, Frankrike og England(resten av Europa.)

 

Men de har også en PvP server(Praktisk talt alle Soner er PvP-soner, med noen untak.), og den finnes det kun en av i Europa. Med andre ord vi møter på mange franskmenn og tyskere, og det finnes MANGE som overhodet ikke kan engelsk. De prøver seg ikke engang.

 

Så finnes det de som prøver, uten stor sukksess.

 

Også finnes også de som er gode i engelsk, men de er nå i undertall.

 

Uansett, tror Blizzard finner en god løsning på dette.

Lenke til kommentar
Så vil jeg bare si at, nei, det er ikke så mye nytt i WoW i forhold til andre MMORPG.

Der vil jeg si meg uenig. WoW innfører jo masse nye funksjoner, litt for mange til å nevne alle og faktisk, men jeg kan nevne noen:

  • PvP Rewards & Rankings
  • Epic Quests
  • Instancing
  • Et ganske unikt itemsystem
  • Gameplay der Questene legger grunnlaget, og grinding kommer ovenpå. Ikke omvendt, noe som er vanlig i de fleste MMO spill

Og grafikken er som du sier ikke helt cutting edge, men DU hvor bra den er tatt ibruk... Det helhetsintrykket jeg sitter igjen med av grafikken er nok til at jeg vil si at det er et av spillene nå tildags, med best grafikk.

Lenke til kommentar
Så vil jeg bare si at, nei, det er ikke så mye nytt i WoW i forhold til andre MMORPG.

Der vil jeg si meg uenig. WoW innfører jo masse nye funksjoner, litt for mange til å nevne alle og faktisk, men jeg kan nevne noen:

  • PvP Rewards & Rankings
  • Epic Quests
  • Instancing
  • Et ganske unikt itemsystem
  • Gameplay der Questene legger grunnlaget, og grinding kommer ovenpå. Ikke omvendt, noe som er vanlig i de fleste MMO spill

Og grafikken er som du sier ikke helt cutting edge, men DU hvor bra den er tatt ibruk... Det helhetsintrykket jeg sitter igjen med av grafikken er nok til at jeg vil si at det er et av spillene nå tildags, med best grafikk.

PvP reward og ranking har DAoC.

 

Instance dungeons har EQ.

 

Unikts itemsystem? Ok... vet ikke helt, jeg.

 

Gameplay der questene legger grunnlaget - Ok, her kan jeg være enig, men quester er ikke noe nytt. Det er bare at rewarden i WoW er bedre xp-messig. Det at noen quester er Elite er vel ikke så fryktelig unikt? Mange spill har quester hvor du trenger gruppe liksom...

 

Og jepp som sagt, grafikken er UTMERKET!

Lenke til kommentar
Nå synes jeg du er direkte tullete  . Jeg spiller mye warcraft 3 på battle net, og har MEGET sjelden kommunikasjonsproblemer med tyskere og franskmenn. Greit at de staver noen ord feil, men det betyr ikke at man skal nekte å spille med dem.

 

Nå stammer mine erfaringer med Franskmenn fra AO, og mange jeg har snakket med der er så og si uforståelige. Bra for deg at du har møtt de som kan gjøre seg forstått.

 

BTW: tviler på at du snakker perfekt engelsk, tror heller du er en smule innbilsk

 

Jeg har jobbet på et NATO Hovedkvarter i 8 år, med Amerikanere, Engelskmenn etc., og jeg har postet på Engelsk i forumer i mange år. Ordforrådet mitt kunne selvfølgelig vært bedre, men det kan det jo alltid så lenge du ikke bor i et land der de snakker språket !

 

Beklager at jeg skjelte ut Tahiro litt, men han kom med totalt feilaktige påstander, uten å begrunne de, noe som kan skremme vekk mange potensielle norske spillere fra WoW, og det hadde vært veldig synd.

Endret av Balderac
Lenke til kommentar
Der vil jeg si meg uenig. WoW innfører jo masse nye funksjoner, litt for mange til å nevne alle og faktisk, men jeg kan nevne noen:

 

WoW tilfører ikke mye nytt. Det de har gjort, som er kjempe-genialt er å gjøre det som jeg har drømt om i mange år hvis jeg hadde hatt alt å si i utvikling av en ny MMORPG.

 

De har rett og slett tatt alt det som er bra fra alle andre MMORPGS, forbedret det, og lagt det til i WoW.

 

Jeg kan likevel nevne en ting som er helt nytt i WoW: Transportsystemene.

 

Gryphon rides.. Utrolig stilig og vakkert å fly over landskapene..

 

De har også nettop patchet inn en slags tunell med "togvogner" imellom to store byer. I tillegg kan du ta båt, og luftballong. Alt dette er helt nytt i MMORPG sammenheng.

Lenke til kommentar
Instance dungeons har EQ.

 

Unikts itemsystem? Ok... vet ikke helt, jeg.

 

Gameplay der questene legger grunnlaget - Ok, her kan jeg være enig, men quester er ikke noe nytt. Det er bare at rewarden i WoW er bedre xp-messig. Det at noen quester er Elite er vel ikke så fryktelig unikt? Mange spill har quester hvor du trenger gruppe liksom...

 

Og jepp som sagt, grafikken er UTMERKET!

Jeg skal inrømme at jeg aldri har spilt EQ, men jeg kan komme på at folk skrøyt så voldsomt av de planlagte instancene i WoW, "aldri mer dungeon campers, slik som i EQ" var ordene som gikk igjen. Jeg vet ikke hvor dette kommer fra hvis EQ har instances også.

 

Jeg kan heller ikke påpeke hva som er så unikt med items i WoW, det bare virker så forskjellig fra andre MMORPG's jeg har spilt (hovedsaklig flere items, og mer fokus på varierte items). Men mulig de har lånt dette fra EQ også.

 

Hva jeg mener med at questene legger grunnlaget er; Såklart er det quester i de fleste andre spill også, men det jeg finner ganske unikt med WoW, det er at quester er nesten hovedgrunnen til at du spiller. Du begynner med en quest, og denne vil føre deg videre i spillet, og spinner seg ut i en større historie. I andre MMO's virker det som du får en quest her og der, og ellers går rundt å dreper mobs. Altså, quester er med, men er mindre i fokus.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med apollox angående quest-systemet. Fantastisk! Dette er skikkelige lagde quest, ikke sånne randomgenererte missions som har ingen relevanse med hverandre (slik som swg). Faktisk så er questene ganske artige pluss at du ikke bare får penger og xp, men også "sjuke" rewards og kanskje unike items. :love:

 

Angående nye ting i WoW så skal det jo etter release implanteres siege weapons inn i spillet på PvP Battlegrounds som playere kan styre! :w00t:

 

PS: Her finner du en artig liten video en kompis av meg har mekket fra stress-testen.

Lenke til kommentar

Liker ikke tidsalderen og "kulturen" i EQ II

 

Virker liksom veldig "nåtid"

Stemningen liker jeg heller ikke! (Har bare sett screenshots da men)

Grafikken er jo bra, men ikke veldig imponerende!

 

Så hvis grafikken allikevel er litt dårlig, vil jeg heller foretrekke WoW grafikken!

Lenke til kommentar
Instance dungeons har EQ.

 

Unikts itemsystem? Ok... vet ikke helt, jeg.

 

Gameplay der questene legger grunnlaget - Ok, her kan jeg være enig, men quester er ikke noe nytt. Det er bare at rewarden i WoW er bedre xp-messig. Det at noen quester er Elite er vel ikke så fryktelig unikt? Mange spill har quester hvor du trenger gruppe liksom...

 

Og jepp som sagt, grafikken er UTMERKET!

Jeg skal inrømme at jeg aldri har spilt EQ, men jeg kan komme på at folk skrøyt så voldsomt av de planlagte instancene i WoW, "aldri mer dungeon campers, slik som i EQ" var ordene som gikk igjen. Jeg vet ikke hvor dette kommer fra hvis EQ har instances også.

 

Jeg kan heller ikke påpeke hva som er så unikt med items i WoW, det bare virker så forskjellig fra andre MMORPG's jeg har spilt (hovedsaklig flere items, og mer fokus på varierte items). Men mulig de har lånt dette fra EQ også.

 

Hva jeg mener med at questene legger grunnlaget er; Såklart er det quester i de fleste andre spill også, men det jeg finner ganske unikt med WoW, det er at quester er nesten hovedgrunnen til at du spiller. Du begynner med en quest, og denne vil føre deg videre i spillet, og spinner seg ut i en større historie. I andre MMO's virker det som du får en quest her og der, og ellers går rundt å dreper mobs. Altså, quester er med, men er mindre i fokus.

EQ er som WoW, det er både vanlige dungeons og instance dungeons. Kanskje de kommentarene du har lest er fra folk som spilte EQ i gamledager hvor det ikke var noen instance dungeons i det hele tatt.

 

Iallefall - Jeg ELSKER quest systemet i WoW. Eneste jeg kan sette fingeren på er at det er kanskje litt vel mange "samle-x-batwings", etc, MEN dette er utrolig mye bedre enn å bare løpe rundt og drepe ting på måfå hele tiden. Knaller jeg noe i WoW så er det mer eller mindre alltid en quest bak det, og det ruler :D

Jo, også det at det hender man kan velge mellom to rewards man ikke kan bruke er også litt kjipt, men ikke noe stort problem, og jeg regner med at det er fikset til release.

 

Det med gjennomgående historie må ha gått meg litt hus forbi, men så kom jeg bare til lvl 20 med et par charactere for stress testen var over :(

 

Spilte/spiller noen her Anarchy Online? Å herregud så kjedelig det er med random genererte missions. Jeg er så glad for at WoW sine quester er håndlagde med en liten story bak hver eneste en av dem!

 

Ååå om det bare hadde kommet snart :D

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Blizzard har somsagt lagd et veldig unikt "item" system, at du kan mekke dine egne items er noe som er utrulig spennende.. Samtidig så har de tatt rollefigurene fra et sinnsykt populært spill "Warcraft" over til noe helt spesiellt, I en tidsalder som er utrulig spennende.. Du kan være malt fra magiker til liten dverg som løper rundt med et sverd som er 10 hoder større enn han.. Du kan mekke dine egne klær, du har frihet, guilds, ha kokker,blacksmith som holder guilden oppe med mat,utstyr og diverse ting (fisK ;) )

Dere må tenkte at de fleste MMPORG spill er genialt gjennomført, det skikkelige spill.. FPS spill kan alle bli god i , et mmporg spill må man lese seg fram, få erfaring og lære av sine egne feil . man må spørre og finne ut av selv...

 

Wow kommer til å bli det mest populære MMPORG spill, ikke så avansert med lette geniale løsninger, du kan lage dine egne våpen,items og tom klær! mekke mat ? faen gjør det, jo en guild trenger mat :D

 

De fleste mmporg spillene blir ikke diskutert så veldig på forksjellige forum,derfor blir det ikke så mange norske så spiller det.. det jeg tror dere er redd for , at dere skal få så mange norske konkurenter, ta det ikke som et problem men en utfordring ;) .. finn fram kaffekoppen, få deg en guild og sett deg å KOS deg med wow.. til dere som ikke syns wow høres noe bra ut for dere, så fint.. spill noe annet :) bare håper at wow ikke blir noe fjortiss spill, for da blir det som mine 4år med cs.. det året jeg spilte anarchy online er det beste spillet året i mitt liv, never koset meg mer ;) så go

Lenke til kommentar

Hvis du tror at det å kunne lag klær og våpen etc er spesielt for WoW så kan du ikke ha spilt noe særlig MMORPGS. UO som kom ut for 10 år siden ellerno hadde alt dette fra starten av.

 

Som noen andre har sagt her så er det ikke så veldig mange unike features i WoW, men alt er veldig godt gjennomført og utviklerne hører på spillerne og har selv spilt masse MMORPGs og vet hva som funker og hva som ikke gjør det.

 

Jeg må le hver gang jeg ser et screenshot fra EQ2 :D Grafikken er sikkert "bra" hvis man ser på det tekniske, men det ser faen ikke bra ut! Alt ser ut som plastikk og folka ser ikke naturlige ut i det hele tatt... SOE bryr seg bare om penger og beta-testerne får ikke lov å si et ord om hvordan de syns spillet er for ikke å skremme vekk kjøpere. Etter det jeg har hørt er spillet fult av bugs og folk har problemer med å få det til å kjøre glatt selv på high-end maskiner. Folk som har prøvd begge sier at det ligger laaangt bak WoW i utviklingen, men jeg har likevelpå følelsen at de blir sluppet omtrent samtidig. SOE kommer garantert til å bruke massevis av penger på å hype opp spillet før det gis ut med masse bugs og så lover de å fikse det til en expansion man må kjøpe et par måneder etter release....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...