Gå til innhold

SP2 til WinXP Norsk er ute !


Pankus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virkelig trygt å installere? Kan godt gjøre det her, men tror jeg venter en god stund før jeg dumper den ut på nettverket på jobben.

Hvorfor det? Dette er en offisiell versjon beregnet på bedrifter med nettverk. Hvis ikke det er noe annet galt med maskinene på jobben så skal det fungere knirkefritt. Det er tusenvis av maskiner som allerede er oppgradert med engelsk sp2 uten problemer. Vi snakker TUSENER PÅ TUSENER PÅ TUSENER!! :w00t::thumbup: hehe

Tenkte på den lista med programmer som ikke støtter SP2. Hvor mye av dette har blitt fikset?

 

Edit: :devil:

Omtrent alt virker, det nettavisene påstår "ikke virker", fikses ved å slå av brannmuren, eller reinstallere programmet.

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

Man kan bruke hvilket som helst brenneprogram som kan brenne ISO fil.Og CD'n (iso imaget) er bootbar da det benyttes orginal cd'n i prosessen slik at xpboot.bin fra denne blir overført til det nye iso imaget.

Din side har faktisk en "walk through" jeg fant her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107860&bid=1

 

Nei man brenner ikke eller lager en bootbar cd prosjekt i brenne programmet , men brenner et image til cd (burn image) .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Jeg prøver å brenne med Nero nå.

Men brennongen stopper alltid på 6-7 %.

Har prøvd å reinstallere men det hjalp ikke..

 

Noen som vet hva som er galt??

Hvilken brenner har du da?

 

Nero6 er et bra program. Funker bra med Plextor hvertfall.

 

Og DMA er påslått?

 

Edit: Og på www.nero.com kan du laste ned en patch som virker med SP2 fra microsoft ;)

 

Nå bør det virke eller?

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Dette er en offisiell versjon beregnet på bedrifter med nettverk. Hvis ikke det er noe annet galt med maskinene på jobben så skal det fungere knirkefritt. Det er tusenvis av maskiner som allerede er oppgradert med engelsk sp2 uten problemer. Vi snakker TUSENER PÅ TUSENER PÅ TUSENER!!  :w00t:  :thumbup:  hehe

Tenkte på den lista med programmer som ikke støtter SP2. Hvor mye av dette har blitt fikset?

 

Spørs om produsentene av programmene har kommet med en patch for sp2 det. Tror ikke Microsoft firer på sikkerheten i SP2 kun for en liten fille produsent har produsert et program som ikke virker på SP2.

 

Har allerede fått melding ifra en produsent på et fagsystem på jobben at det støtter ikke SP2. Noe jeg ventet på, siden det ikke støttet SP1 med en gang heller.

Lenke til kommentar

Følgende problemer oppstod under nedlasting/installering av SP2 :

 

1: Kunne ikke laste ned Sp2 pga at boot.ini var modifisert (Tweakxp), måtte manuelt forandre på filen så den ble lik orginal og fjerne referansert til kernel.dll

 

2: Etter instalasjon av Sp2 og restart så nekter datamaskinen å starte på vanlig oppløsning, den starter i 4bits mode og en rar oppløsning under 640*480, helt for jævlig å se på. Etter å ha rotet litt rundt finner jeg årsaken xp har reinstalert skjermkortet og ifølge xp så har jeg et Geforce 4200 ti i maskinen (har byttet kort til X800pro), får ikke reinstalert x800pro under noen omstendigheter.

 

Løsning : Restarte med F8, Safemode og bruke drivercleaner, gå inn i cab og rense litt der, restarte men denne gangen med F8 + enable Vga mode, rote litt rundt i windoze og tar en reinstalering inne i device manager av primary adapter (står x800pro der) og vips ved neste restart funker skjermkortet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Kjempefin veiledning, selv en uten for mye datakunnskap kunne følge den.

Fint å ha en XP CD med de siste oppdateringer slik at en slipper all nedlastingen dersom en må reinnstallere.

 

Fikk en feilmelding da jeg startet Nero etter innstallasjon av SP2: Programvare er ikke kompatibel med denne versjon av Windows, flere som har fått det samme?

Fikk denne jeg også.

 

Last ned update til SP2 på nero.com. Ahead software har laget en patch som fikser dette.

 

Sveinl.

Jeg finner ikke denne patchen, kan noen legge ut en link? Eller er det snakk om å laste ned hele den nye versjonen av nero og innstallere hele programmet på nytt?

Lenke til kommentar

Kjempefin veiledning, selv en uten for mye datakunnskap kunne følge den.

Fint å ha en XP CD med de siste oppdateringer slik at en slipper all nedlastingen dersom en må reinnstallere.

 

Fikk en feilmelding da jeg startet Nero etter innstallasjon av SP2: Programvare er ikke kompatibel med denne versjon av Windows, flere som har fått det samme?

Fikk denne jeg også.

 

Last ned update til SP2 på nero.com. Ahead software har laget en patch som fikser dette.

 

Sveinl.

Jeg finner ikke denne patchen, kan noen legge ut en link? Eller er det snakk om å laste ned hele den nye versjonen av nero og innstallere hele programmet på nytt?

:yes: Oppdatering til siste versjon. Valgte update package 1 på denne siden http://www.nero.com/en/nero-up.php

Endret av Chrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...